Het Plantentopic

@Kauai @Snowman Thanks voor de tips! Gordijntje wil ik liever niet omdat het ook mijn enige raam heb. Ga straks even naar het tuincentrum om rond te kijken :slight_smile:

@Snowman heb je dan ondoorzichtig raamfolie? Ik woon boven een sloot op vijf hoog dus vind het verder niet zo nodig mijn raam af te schermen overdag, dus wil het ook liever niet voor het licht. Maar misschien ga ik wel een kijken voor iets van cactussen of vetplanten aan de kant van m’n raam en dan een van de andere dingen die jullie noemen meer richting de achterkant van m’n kamer

Het is van dat milky raamfolie voornamelijk tegen inkijk (begane grond life). Er komt alsnog best wat licht doorheen, maar dus niet helemaal te vergelijken met een ‘kaal’ raam op het zuiden!

1 like

Ik heb een cactus en een sansiveria op de vensterbank op het zuiden staan en die doen het goed! En kattengras groeit ook als kool daar haha.

1 like

Naast alles wat er al genoemd is zou je ook nog aan een schefflera kunnen denken. Direct op de vensterbank is misschien te heftig, maar het zijn wel planten die van veel licht houden!

1 like

Iemand die mij kan vertellen wat dit voor plant is?

1 like

Ctenanthe burle-marxii!

Jeetje wat snel haha! Dankjewel!

1 like

Haha ja ik heb verder totaal geen plantenobsessie hoor :redface:

2 likes

In plantsome wordt deze niet herkend, hoe zou ik m het beste kunnen verzorgen? Als in: met welke plant uit plantsome komt hij het meest overeen?

Het is familie van de calathea en maranta en lijkt daar ook wel op qua verzorging (niet te veel licht, hoge luchtvochtigheid, aarde nooit droog laten worden). Maar hij is gelukkig over het algemeen wel iets makkelijker dan de meeste calathea’s!

Ahh ik had al zo’n vermoeden maar fijn om even zeker te weten! Thanks voor de snelle reacties!

1 like

Ik zag dit in de folder van de Aldi, is vanaf vandaag! Mijn plantenmoeder-capaciteiten zijn de afgelopen tijd flink vooruit gegaan en het gaat echt goed met al m’n planten, dus ik denk dat ik me aan de calathea ga wagen

2 likes

Ik had ook echt zelfvertrouwen maar m’n calathea heeft dat helemaal verpest. Hopelijk vergaat het jou beter.

Oh god ik heb net gisteren een calathea gekocht en was helemaal enthousiast, hopelijk komt het goed

2 likes

Hahaha shit, ben er ook oprecht een beetje zenuwachtig over :sweat_smile:

1 like

Vind het altijd zo grappig welke planten andere mensen moeilijk vinden, ik heb namelijk geen probleem met calatheas maar juist met string of hearts.

1 like

is er al een humble brag topic? :stuck_out_tongue:

1 like

Nee want ik heb dus al drie string of hearts dood laten gaan😂

Niet om te mierenneuken, maar is vanaf woensdag volgens mij! Wilde al gauw naar de Aldi haha, maar toch maar even wachten dus

1 like

Oh echt? Ik dacht dat voorop de folder 14 oktober stond, maar dat heb ik misschien verkeerd gezien dan

Edit: op de voorkant van de folder staat inderdaad 14 maar op de pagina van de planten staat vanaf 16 oktober, had ik over het hoofd gezien ja :sweat_smile: