Het Plantentopic

Yessss mn plantenstop is voorbij :tada: op de eerste dag meteen een maranta leuconeura fascinator gescoord. Vrijdag ga ik naar Het Oosten in Aalsmeer voor de rest van mn wensenlijst :heart_eyes:

2 likes

Niet per se! Kan ook teveel water zijn. Til even het binnenpotje op om te kijken of er water instaat (zo ja: weggieten en minder water geven) zo nee: steek dan je vinger even in de pot. Voelt dat droog aan, dan giet je een beetje (50ml ofzo) en kijk je wat er gebeurt.

1 like

Eindelijk een keer alles op voorraad! Telkens als ik een plantje van Lidl wil zijn ze al op :frowning:

Nu nog leuke potjes vinden. Action had helaas vrijwel niks

13 likes

Goede buit! Is de Alocasia ook van de Lidl?

Wow die Alocasia is echt prachtig! Bij mijn lidl zijn de planten ook snel uitverkocht of uberhaupt niet aangekomen, altijd jammer.

2 likes

Yes alles van de Lidl!! Echt alle plantjes waren in goede conditie :smiley: @Bertie @Dadel

2 likes

Omg deze heeft een strookje roze!!

6 likes

Kwantum hebben ze veel!

Hoe heet deze (grote) plant?

6 likes

Heb net deze alocasia gekocht bij de Lidl, maar ik zie nu opeens deze plekjes zitten op de bladeren. Is dit slecht nieuws?

Add images

Ben meteen gegaan, maar helaas. Geen Alocasia bij ‘mijn’ Lidl. :wink:

1 like

Balen!! Maybe hebben ze de vracht nog niet?

Ik heb zaterdag dit plantje en potje gekocht, het plantje bij de Jumbo en het potje bij de kringloop:

Ik vond het al langer een leuke plant, maar om de een of andere reden zag ik bij tuincentra of plantenwinkels altijd alleen maar lelijke staan, met kapotte / gescheurde bladeren. Deze is verder ook heel vol, met veel kleine blaadjes. En kijk, hij is blijkbaar helemaal uit een bladstek gegroeid:

En toen ik hem ging verpotten bleken er drie stengeltjes los van de rest te zitten, met eigen wortels, dus die heb ik samen in een klein potje gezet om aan mijn zusje te geven. (Het is de rechtse, ik heb er even een pannenkoekenplantje naast gezet.)

Nou, dit was mijn spreekbeurt over mijn nieuwe peperomia polybotrya.

17 likes

Nee, zijn allemaal lichte beschadigingen in de bladeren. Heb net alle bladeren stuk voor stuk gecontroleerd en ik zie geen eitjes, beestjes of larven oid. Net één kleintje en een dood fruitvliegje, maar die heb ik er gelijk af gehaald.

Ik wil je niet bang maken, maar bij mijn alocasia waren dit soort plekjes achteraf een indicator voor trips. Goed dat je hem meteen helemaal gecontroleerd hebt, maar trips kan ook (tijdelijk) in de aarde zitten en later weer op de bladeren komen dus ik denk wel dat het goed is om hem in de gaten te blijven houden en misschien nog even apart van andere planten te zetten.

Kutkutkut daar was ik al een beetje bang voor ja. Ik twijfel nu om m gewoon terug te brengen en een andere me te nemen

Heb er even op moeten wachten maar zoveel roze :heart_eyes: Alleen zorgen dat ik dat blad onder geen beding aanraak zoals vorige keer en het afbreekt. Dat was huilon.

12 likes

Weet iemand de naam van deze, Albert Heijn noemt deze “groene plant in keramieken pot”, dus daar heb ik niet zo veel aan haha.

De supermarkten zijn lekker bezig! De alocasias van de Lidl zijn ook super mooi, maar heb een grote planten stop opgelegd gekregen… Even m’n vriend overtuigen haha

9 likes

Het is een trandescentia, denk een fluminensis maar ben daar niet zeker van. Oppassen met water geven, vrees dat ik de mijne verdronken heb :(.

1 like

Even Almeerplant in geweest voor wat nieuwe potten en toch maar een kleintje meegenomen: de sansevieria mikado :grinning:

8 likes

Weet iemand welke plant dit is en of die giftig is voor katten?