Het Plantentopic

Wat een leukerd. Nu hopen dat mijn ah hem ook heeft.

2 likes

Lijkt op een sansevieria, maar weet het niet 100% zeker.

Een bromelia, maar de precieze soort weet ik niet, ik denk een aechmea, maar daar heb je volgens mij ook weer verschillende varianten van.

1 like

Weet iemand of er ook weer nieuwe bladeren aan mijn stam komen?

2 likes

Onderaan in ieder geval niet meer. Hij zou nog wel hoger kunnen worden maar hij is al vrij hoog zo te zien. Dus het zal sowieso wel langzaam gaan.

1 like

Dat dacht ik al. Ja hij is inmiddels best hoog, met veel baby’s.

Nu wil ik een hoge ficus lyrata, groeit die snel?

2 likes

Omgepot!

En mijn monstera (vorig jaar gesplitst) heb ik weer samengevoegd tot een groot geheel. Hopelijk klimt ie gauw omhoog met de hulp van een mosstok.

Ik had jungle fever van deze foto’s:

10 likes

Ojeee, wilde het baby’tje van m’n bananenplant stekken, maar ging niet helemaal goed. Nu is ie zonder wortels losgekomen, valt deze nog te redden? Heeft het zin deze eerst in water te zetten in de hoop dat er wortels aan komen, of direct in potgrond?

1 like

Ik heb drie stekjes zonder wortels gehad, waarvan slechts 1 zonder wortels het heeft overleefd. Ze waren wel veel kleiner dan de stek op jouw foto. Ik heb ze eerst in het water gezet, toen er weinig gebeurde uiteindelijk toch in potgrond. Twee zijn doodgegaan. De andere leeft nog, voor ieder nieuw blad sterft er alleen ook een blad af :sweat_smile: Maar: het kan. Wel iets lastiger bij mij, want het stekje dat al een paar wortels had, groeit tot nu toe veel beter.

Joehoe, ik heb vandaag een monstera varigation binnen gekregen :crazy_face: maar nu zag ik iemand op YouTube die de einden van de stengel gewaxt had. Is dat nodig/belangrijk?

Nee joh. Waarom deed diegene dat?

Geen idee, zei ze er niet bij. Misschien tegen rotten van de stengel? Anyway, ik heb m gewoon in water staan. Hopelijk gaat ie lekker veel wortel kweken :carrot:

ik heb zo’n 3? weken geleden een string of hearts gekocht, geen water gegeven en nog steeds is de grond heel vochtig, is dat normaal?

Oh het is stek?! Ik dacht een plant. Dan zal het vast een functie hebben maar volgens mij is het niet noodzakelijk.

Oh ja, het is een stek, vergat ik even te zeggen :sweat_smile:

Toevallig heb ik precies hetzelfde…

Dat herken ik, had ik bij mijn maranta. Bij mij was de grond om de wortels heel compact, ingeklonken. Ik heb de maranta verpot in verse en luchtige potgrond. En ben beloond met heel veel nieuwe bladeren. Misschien lukt het jou ook?

2 likes

Weet iemand de naam van deze?

Pilea glauca! Maar niet zo’n hele blije