Het Plantentopic

Ooh zo cool! Panama City sowieso, ik moest daar wel eens overstappen en het is echt zo gek als je daar aan komt vliegen, wolkenkrabbers aan het strand. Hoe vind je het daar?

Dit is vast al vaker gevraagd maar hoe doen jullie het met water geven aan hangplanten? Ik wil er een paar boven de eettafel en keuken maar als het gaat lekken (aan de onderkant) is dat een beetje onhandig en jammer van mn huis :sweat_smile:

Bij mij gaat t ook prima. Hij staat kurkdroog en hoe droger hij is, hoe meer nieuwe scheutjes er verschijnen :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik bak de pot uit de hanger, zet hem op de hoek van de tafel en geef m water/ badje.

He gadver deze luiaard hoopte op een makkelijkere oplossing :joy:

Ja heel bijzonder, ook het regenwoud is direct aan de stad natuurlijk!
Ik zit nu op Barro Colorado de komende maanden en ben ongeveer 1 keer per week in Panama city zelf, maar het is echt fantastisch!

Ik heb ze in ijzeren potjes hangen en als ik ze water geef dan ga ik op een krukje sta zodat ik zie wat ik doe (anders knoei ik alleen maar, uit ervaring haha) en hou ondertussen een handdoek tegen de onderkant van de pot om evt water op te vangen. Maar heb sowieso planten die niet heel veel water nodig hebben dus dat scheelt ook.

Ik ben geen goede pannenkoekenplant moeder. Iemand een idee waarom de bladeren krullen?

Mijn avocado heeft een tijdje te weinig water gehad, ik heb de hoop op nieuwe blaadjes in het voorjaar.

Weet iemand trouwens welke plant er naast mijn amerylus staat? Was een heel plantje maar in de hoop om van de rouwvliegjes af te komen heeft te lang buiten gestaan. Dus nu maar zo proberen

Ik heb 2 crotons staan (wel ander type) naast elkaar, zelfde qua grootte, krijgen even veel water en die ene laat sinds een paar weken constant bladeren vallen en is nu bijna kaal en die ander doet het prima :face_with_raised_eyebrow: wat heb je daar nou aan

Nou ga ik maar een nieuwe kopen voor in dat potje :star_struck:

Ik ga straks naar het tuincentrum terwijl ik eigenlijk geen plek heb voor meer planten en er ook nog drie onderweg zijn. Laat ik mijzelf hierdoor weerhouden? Nee joh. Extra reden om langs de Ikea te gaan ook nog voor lampen om mijn groeilampen in te draaien die ik nog heb liggen.

2 likes

Een korte enquête over bloempotten :grin: Ik vind het vaak moeilijk om mijn bloempotten stijlvol met elkaar en/of met mijn interieur te doen matchen. Dan heb ik een leuk potje, maar past die helemaal niet bij mijn andere potjes. Of is mijn plant prachtig in een bepaald potje, maar vloekt dat potje net met het interieur van mijn woonkamer, de enige plaats waar dat plantje niet dood gaat, etc. #firstworldproblems

• Ik gebruik soms voorwerpen als bloempot die technisch gezien geen bloempot zijn (zo ja, vertel mij meer, ik ben benieuwd ^^)
      • Al mijn bloempotten zijn (min of meer) hetzelfde qua stijl en kleur.
      • Ik vind het belangrijk dat mijn bloempotten bij elkaar passen (als ze samen staan)
      • Het kan me echt niet schelen of mijn bloempotten bij elkaar passen (als ze samen staan)
      • Ik vind het belangrijk dat mijn bloempotten bij mijn interieur passen
      • Het kan me echt niet schelen of mijn bloempotten bij mijn interieur passen

0 stemmers

Oh haha val nu een beetje door de mand maar het kan me niet zoveel schelen denk ik. Ik zie het probleem ook niet zo. De hele grote potten zijn wel allemaal wit(achtig), maar er staat ook een grote rieten donkergrijze en ik lig daar niet van wakker geloof ik. Leuke pot + plant + plaats = wordt neegezet.

1 like

Hehe, het is heel relatief hé. Maakt ook niet echt uit. Als jij het maar leuk vindt. Ik gebruik meestal gewoon wat ik al in huis heb. Of haal random dingen in huis omdat ik ze leuk vind. Maar probeer ze toch zo veel mogelijk per kleur/stijl samen te zetten.

(Ik ben zo iemand die nieuwe planten bij thuiskomst in alle beschikbare (en niet beschikbare :woman_facepalming:) potjes zet en ze daarna op alle mogelijke plaatsen in huis ‘probeer’ tot ik vind dat de combi plant/pot/interieur/andere planten in de buurt er mooi genoeg uit ziet.

1 like

Ik heb qua potten wel een beetje een voorkeur want ik houd niet zo van veel felle kleuren of printen erop dus bij mij is het wit, taupe, grijs, riet, tin, okergeel, terracotta, zoiets? Dan hebben ze vaak wel structuur maar geen print. Dat past bij m’n interieur maar ik let onderling er niet echt op of ze bij elkaar passen
Of ja, als ze allemaal bij m’n interieur passen, passen ze vanzelf ook wel bij elkaar, denk ik

1 like

Ik heb enkel en alleen maar witte potten. Dan staat het sowieso. M’n kamer is niet zo groot, anders wordt het nog drukker en kleiner.

Ik heb voornamelijk wit, een paar metaal (van die ijzeren emmertjes van de ikea :grimacing:), een paar betonnen/cementen, een paar rieten, 1 roze en 1 groene. Die laatste twee passen heel goed bij mijn interieur en daar heb ik ze ook op uitgekozen, de rest is lekker neutraal. Ik vind het wel belangrijk dat het bij mijn interieur past, en doordat ze bijna allemaal neutraal zijn passen ze sowieso ook bij elkaar. Ik probeer er wel een beetje meer variatie in te brengen de laatste tijd, in het begin had ik echt alleen maar wit.

Vanaf wanneer gaan planten weer een beetje groeien na de winter? Er zijn deze winter al zes of zeven planten doodgegaan en die wil ik vervangen maar wel als ze zelf ook willen. Als ik dat nu doe gaan ze toch allemaal weer dood in dit donkere shit hole.

1 like

Mijn nieuwste aanwinst :two_hearts:

23 likes

Leeg bierblikje gebruik ik weleens voor stekjes

3 likes

Ahhh deze is zo leuk!

Ik heb hier nu net een stekje van gemaakt, hopelijk krijgt ie snel wortels en dan heb ik een leuk plantje om weg te geven!