Had een tijdje die plantsome app, maar die liet me echt mijn planten verzuipen, dus toen ook op deze methode overgestapt 
En inderdaad geen koud water, maar kamertemperatuur/heel klein beetje lauw. Doe in de winter meestal elke twee weken en de andere seizoenen een keer per week ongeveer even een rondje.
Is het ruilen van stekjes hier toegestaan? Zo jaaa: wie heeft iets leuks te ruil tegen een goed gewortelde Maranta Lemon Lime stek? Ik ben zelf fan van philodendrons (heb de scandens, scandens brasil en silver sword al) en hangplantjes (epipremnum aureum en epipremnum marble queen en marble planet heb ik ook al).
Ik heb stekjes van m’n scindapsus pictus nu 2 weken op water staan, en heb gewortelde stekjes van het chinese lantaarnplantje. Heb ook kleine pannenkoekjes in de grond en de bekende tradescantia zebrina en fluminensis die ik kan afknippen 
Echt heel erg, maar die heb ik allemaal al 
Nee joh haha.is toch juist lekker bezig. Nu ik het goed lees wil je ook vooral philodendrons en hangplanten, kom ik aan met pannenkoek haha. Las eerst dat je alleen die had
En de monkey mask?
Heb ik ook al 
Haha okidoki! Nou als andere mensen er iets interessants tussen vinden zitten hoor ik het wel 
Foto’s van internet gebruikt.
Voor het eerst planten in huis… ben vooral heel enthousiast over de Zebrina!
Loveeee de Zebrina! Die van mij is echt een diva en laat nu weer een blad los.
En daarnaast heeft m’n Musa het ook zwaar. Nu al 2 gele bladeren, las op internet dat dat kan komen door teveel water of teveel licht, maar de grond is niet te nat. Staat ook niet in het volle licht, ruim een meter van het ruim en alleen in de ochtend wat direct licht. Heeft iemand advies/tips?
Het nieuwe blad is ook gescheurd tijdens het uitvouwen, ik voel me een slechte plantenmama nu haha
Dit is echt mijn lievelingstopic. Alleen niet goed omdat ik nu veel nieuwe planten heb gekocht. Ik wil nu wat beter voor alles zorgen, dus qua namen en der gelijke en niet op gevoel water geven.
Ik heb foto’s op Instagram. Alleen zie je wel buiten waardoor ik openbaar forum iets minder vind. Als je het wilt zien, mijn
is theelicht
Dat de onderste bladeren van je Musa nu afvallen is geen ramp hoor, het oude blad valt op een gegegeven moment gewoon af. Zolang 't hierbij blijft er de grote bladeren niet aangetast zijn zou ik mij geen zorgen maken.
Ik zou ze overigens vlak na het blad afknippen.
Ohhhhhhh yes! Dat is ideaal!
Ben je gaan volgen!
Ik ben heel benieuwd wat voor systeem jij om je zebrina hebt. Ik heb dat nog nooit gezien!
Zijn niet mijn foto’s! Random van internet af geplukt zoals onder de foto’s staat 
De larven van de rouw(varen)vliegjes kunnen wel jonge planten vermoorden. Althans, ze voeden zich aan de wortels en bij jongere plantjes zijn die sappiger en makkelijker om te eten/te zuigen/weet ik veel wat ze doen. Zo is mijn birkin pup die ik van een kennis kreeg overleden. 
De eitjes schijnen vaak in de potgrond uit de winkel te zitten. Geen idee of dat zo is verder, maar ik merkte wel verschil toen ik helemaal overstapte naar kokos (mix kokosvezel, grovere kokos, perliet, houtskool en wat sphagnum). Ze houden vooral van vocht en leggen eitjes in natte grond, dus uitdrogen wordt vaak genoemd als beste remedie. Ceylon-kaneel (echt de ceylon, niet de huis- tuin- en keukenkaneel) strooien over de grond hielp het ook verminderen. Verder hoor ik veel goeds over aaltjes, inderdaad! Zelf heb ik ook die ene bacterie (Bacillus thuringiensis serotype israelensis) vanuit 'Murica gekocht, die helpt ook best okay.
@keekie ik heb je een request verstuurd dus dat je niet denkt van huh wie is die rare “vixenswedding” haha!
Wat stom van mij. Alleen de plaatjes gekeken. Oeps 
Ik heb ook zoveel vliegjes! Wel heel gek want ze zitten voornamelijk in mijn 2 pannenkoekenplanten, de andere planten lijken er weinig last van te hebben. Ik heb al eens eerder een uitgebreide kaneelbehandeling gegeven, maar in 1 van de 2 planten blijft het telkens prijs. Zou ik dan toch beter de hele plant kunnen verpotten en daarbij zoveel mogelijk aarde tussen wortels uit kunnen halen?
Verpotten en de wortels afspoelen onder de kraan kan je doen maar werkte bij mij maar tijdelijk. Aaltjes waren echt de beste oplossing hier
Wat voor kaneel heb je gebruikt?