Hoi hoi, ik werd hier naartoe verwezen. Eén blad hangt sad omlaag en de randen zijn geel, maar er groeit ondertussen wel een nieuw blad (misschien niet goed te zien op de foto). Is het beter om dit zielige blad maar af te knippen (ergens onderaan heb ik begrepen) zodat de energie niet meer naar sad blad gaat maar juist wel naar nieuw blad?
Dit is de Euphorbia Trigona!
Ja het is heel normaal dat een oud blad ruimte moet maken voor een nieuw blad. Ik vind zo’n slaphangend blad een beetje sneu staan haha dus knip 'm altijd onderaan af. Na een paar dagen droogt het onderste stuk stengel op en wordt het bruin en dan kun je dat heel makkelijk weghalen.
Kan allebei! Ik bewaar ze meestal gewoon even in een zakje in een kast tijdens de winter
edit: bewaarDE die van mij is dood lol
Wat op de aarde leggen waardoor ze er niet makkelijk in kunnen? Zand of steentjes.
De vliegjes kunnen ook in je gekochte aarde zitten dus volgende keer kan je jezelf de moeite besparen van het verpotten aangezien je dit nooit zeker weet.
Zo veel mogelijk van onder water geven en anders aaltjes bestellen werkt voor mij het beste.
Haha woeps, sad!
Oke ik ga dan toch maar voor de optie in de grond denk ik. Moet ik ze dan wel af en toe een beetje water geven?
Ja deed ik wel heel sporadisch
Not to burst your bubble, maar hopelijk weet je dat een “bonsai zaadje” een normaal boomzaadje is dat uit zal groeien tot een normaal formaat boom. Alleen met de juiste snoei en groei techniek krijg je uiteindelijk een bonsai maar dit duurt echt jaaaaren.
Ik ben hier namelijk ook ooit mee begonnen tijdens een bonsai obsessie. En na veel lezen dacht ik neeeevermind, je bent namelijk al gauw 10 jaar bezig om iets fatsoenlijks te krijgen
Ik heb mijn plant verpot, maar ik denk dat ik hem over een paar maanden weer moet verpotten vanwege de wortels.
Ik vind t zo heerlijk dat mijn fittonia zo dramatisch kan doen. Soms kom ik beneden en dan hangt ie erbij als slappe rucola. Dan krijgt ie een flinke slok water en na een paar uur staat ie er weer helemaal fris bij alsof er niets gebeurd is.
Hey deze plant heb ik gister gekregen. Hoe verzorg jij m?
Ja, echt dramaqueens zijn dat hè! Ik heb er twee en die zitten niet echt op hetzelfde ritme qua water geven, dus er is er altijd wel eentje die er zielig bij staat. Timelapses van fittonia’s die water krijgen zijn trouwens ook heel satisfying om te kijken
Ik heb hem verpot en geef hem 1 keer in de 2 weken water. Alleen woon ik klein en de plant staat best dicht bij de verwarming, dus misschien stap ik over op 1 keer in de (1,5) week. Ik heb hem ongeveer 3 weken geleden ook gekregen, dus zoveel ervaring heb ik er nog niet mee. So far so good.
Dit is echt de makkelijkste plant ooit. Heeft heel weinig water nodig, 1x per 2 weken is echt prima. Mijne staat vrij donker en is echt als een malle gegroeid. Heb hem nu sinds eind mei/begin juni ergens en hij is inmiddels bijna 2x zo hoog als hij was, en heeft ook aardig wat nieuwe sprieten en blaadjes.
Mijn scindapsus (pictus) is even niet zo blij en nu weet ik niet of gele bladeren een teken is van te veel of te weinig water, even googlen
Ik denk te veel. Ik geef pas water als hij droog is en de blaadjes een beetje omkrullen.
Ja slim, ik ga het even in de gaten houden nu
Hoi allemaal, mijn eerste post Ik heb jullie hulp nodig, ik heb sinds een week een alocasia black velvet en nu zijn 3 van de 4 bladeren gaan hangen. Ik heb hem vandaag in andere potgrond gezet en ook op een vensterbank op het westen in de hoop dat meer licht hem goed zal doen. Zullen mijn bladeren weer omhoog komen of kan ik ze beter verwijderen en hopen dat mijn ene blaadje het wel overleefd en dan in de lente de rest van de plant weer zal opleven? Alvast bedankt!
Ja I know hoor! Ik ben er ook aan begonnen van nou we zien wel. Bij zo’n kit vraag ik me ook überhaupt af of het wel echt wat kan worden eigenlijk. Dus of het zaad nog wel van voldoende kwaliteit is ofzo.
Het ontkiemen van de zaadjes vond ik wel heel leuk. Ik had ze zelfs meegenomen toen ik een weekje op vakantie ging. Nu dat achter de rug is, wordt het jaaaren heel saai denk ik. Ach, intussen stort ik me wel op mijn andere planten.