Dank! Blij Met mijn keuze. Ik ben altijd zo’n ontzettende twijfelaar. Het was deze of een strelizia, maar deze ruimte kan dit bakbeest heel goed hebben
Men zal denken dat wij één zijn
Hahah
Love dit
Bedankt voor de t( r)ips laatst op mijn foto! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat het nou precies waren. Wel heb ik nog een plant met een probleem, herkennen jullie dit? Het zit al op 2 planten. Echt kut. Móet er nu echt wat mee, heb het al te lang genegeerd.
Deze bruin-zwarte plekjes zitten echt oooveral. Met je nagel veeg je ze er zo af, maar viezig is het wel.
Ik ga voor de derde keer proberen een erwtenplantje en augurkenplantje in leven te houden. Vorige zijn gestorven door te veel/te weinig water. Iemand tips zodat ik ze deze keer niet om zeep help?
Het lijkt een beetje op dopluis. Ik zou sowieso die twee planten die dit hebben in quarantaine zetten en de rest goed controleren!
Het ziet er nl sowieso uit als beestjes en je wil niet dat de rest van je planten dit ook krijgt
Ah fak. Ja quarantaine is moeilijk want ik heb geen plek en die ene plant is gigantisch
Edit: omg ik heb dit gegoogeld. Gaaaaaaadver!!
Ik denk ook luis
@Mees erwtenplantjes zijn zo leuk! Ik ben best goed met plantjes, al zeg ik t zelf, maar erwtjes vind ik zo moeilijk! Ik heb nu een maand of 3 zo’n mini die best goed ging maar die is met pot en al van de vensterbank gedonderd en toen lagen er wat strengetjes af helaas. Ze willen in elk geval veel licht en weinig water (van onder laten drinken, niet bovenop gieten).
Waaaat doe jiiiiij nouu??? Wat is dit voor lifehack
Heb dit net op internet gevonden: zet ze onder water 2 minuten, zo verzuip je de luizen
Kwam er alleen halverwege achter dat aarde drijft, vandaar de champagnefles haha.
Misschien houden die van mij het daarom niet uit bij mij
Dat heb ik met calathea’s, snap nooit hoe mensen die dood laten gaan. Zo zie je maar weer haha. Als deze erwt het begeven heeft, stop ik ermee denk ik. Ze gaan ook allemaal binnen een week schimmelen terwijl ik ze dan nog geen eens water heb gegeven.
Ik vind calatheas ook makkelijk(er). (En nu ga ik hout vasthouden want wedden dat er nu iets misloopt?)
Heb een vochtigheidsmeter (voor de aarde), voornamelijk voor de calatheas en alocasias, misschien moet ik die ook bij m’n erwtje gebruiken. En van onderop water geven is een goede tip, dank je!
@Lula mijne hangt idd ook vrij hoog dus niet al te veel licht helaas. Misschien haal ik er wat strengetjes af om een minitje te maken op een lichtere plek, dank voor de tip!
Weet iemand waarom mijn maranta niet meer sluit 's avonds? De bladeren blijven gewoon laag.
Staan de bladeren wel gewoon hoe ze altijd stonden? Toen die van mij laatst water nodig had hingen een aantal bladeren wat slapper en die deden toen ook niet mee met sluiten
Toen ik m net had gekocht sloot hij echt 's avonds. Zijn bladeren stonden dan echt heel erg omhoog. Ik heb m nu twee maanden en hij doet al zeker een maand niets meer. Ik heb m twee dagen geleden nog water gegeven (hij zit in een kweekpot, ik laat m goed uitlekken voordat ie weer de sierpot in gaat) en hij sluit nog niet. Ik zie nu net wel dat er een nieuw blad aan komt dus ee gaat toch iets goed geloof ik
Oh wat gek! Dat zou ik zo ook niet weten dan, sorry Wel fijn dat hij het verder goed lijkt te doen!