Dan moet ik nog even wachten aangezien dit stekje nog geen eigen wortels heeft 
Dankje!
Dan moet ik nog even wachten aangezien dit stekje nog geen eigen wortels heeft 
Dankje!
Betitelen, niet boren! Rondje aftekenen en dan met een spijker vanaf de rand naar het midden slaan. Altijd schuin houden, dan voorkom je dat je de pot doormidden breekt. Duurt een kwartiertje en is minder mooi dan boren, maar tot nu toe nog geen pot gebroken (na twintig stuks ongeveer). Is wel messy af, heb ook al scherven in mijn oog gekregen, dus wel een bril dragen!
Superleuk, doe ik ook vaak. Leuker om die theekopjes en kannetjes zo te gebruiken, dan dat ze staan te verstoffen in de kast.
Mijn avocado is ook helemaal kaal en ik zag hierboven ook al iemand met avocadoproblemen, ik kan me niet herinneren dat dit vorig jaar ook gebeurde, maar ik dacht dat het aan de winter lag.
O wow, bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen.
Ik kwam net dit tegen. Blijkbaar kunnen planten koffie drinken 
Na ongeveer vier maanden zag ik gisteren ineens dat een van mijn peperomia argyreia stekjes (een half blad in de grond) is aangeslagen!
(Dit blad komt van het plantje dat ik van @Melacholie gekregen heb)
Oh wat leuk dat het lukt!
Wat grappig zeg. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, de ondersteuning eruit halen. Dit ziet er zo veel leuker uit!
Hij doet het inderdaad super goed zeg.
Ja ik vind het ook zoveel leuker! Weet alleen niet of ik het helemaal op de “goede” manier heb gedaan (Ik heb het gewoon zo gelaten nadat hij de eerste keren uitgebloeid was). Ik zag pas een filmpje voorbijkomen hoe je het beste kunt verpotten en verzogen:
Misschien ga ik dat nog eens proberen, deze zit nog in de pot zoals ik hem ooit heb gekregen
Vandaag een timelapse gemaakt van mijn calatheas, zo tof om te zien hoeveel ze bewegen 
Wat tof om te zien! En prachtige planten allebei
Huh dit is echt mega vet!!!
Ik word langzaam toch wel een beetje gek van alle vliegjes rond mijn planten, ze zijn overal en ze zijn gewoon niet te stoppen.
Lange tijd leek het niks te doen met de kwaliteit van mijn planten maar nu begin ik te twijfelen.
Hoe zouden jullie het aanpakken?
Hoe hebben jullie je waterschema eigenlijk aangepast nu het herfst/winter is geworden? Ik geef intuïtief water maar ik heb het idee dat ik met sommige planten uit de bocht schiet.
ik hoor veel goede verhalen over aaltjes tegen vliegjes!
Ik sla nu in de winter een week over, normaal gaf ik 1x per week nu om de week. Maar nu vergeet ik het wel eens omdat ik dan niet meer weet of ze vorige week gehad hebben haha
Watergebrek? Wat bedoel je daarmee? 
wow rare autocorrectie, ik kan er niet eens meer uithalen wat ik bedoelde haha. ik heb het even aangepast
Waterschema misschien?? Dat woord gebruikte ik