Het Plantentopic

Ik geef ook van boven water dus het zou wel moeten kunnen. Maar wel maar 1x in de twee weken een klein beetje. Misschien teveel water?

1 like

Heeft een van jullie een humidifier voor de planten en aanraders hiervoor?

Ik heb een Duux Ovi. Ben opzich tevreden want relatief cheap (ik had m ook nog van marktplaats), er kan veel water in, hij maakt weinig herrie en het is een koudwaterbevochtiger met fijne nevel. Voor de planten kan je beter geen humidifier hebben met warm water. En ik vind nevel fijn omdat het veel meer verspreid door de ruimte en het vlekt niet op je meubels.
Wat ik jammer vind is dat ie geen timer heeft en ook geen meter. Het lijkt me wel handig als je kan zeggen dat het bv 40% moet worden.

Wat wel superfijn is, is dat ik merk dat mijn huid ook blijer is. Ik had altijd veel last van een droge huid met trekkerigheid en dat heb ik tot nu toe deze herfst bijna niet.

Bedankt voor je antwoord! Ik zat zelf te kijken naar de Duux Tag, maar dat is een ultrasone bevochtiger en ik lees in sommige reviews dat deze wel vlekken kan achterlaten… Mag de Ovi gewoon naast een muur etc. en op de vloer staan? Misschien dat ik toch voor de Ovi ga dan! En ik hoop dat het ook wat goeds voor mijn huid gaat doen, krab het nu iedere keer open in mijn slaap :weary:
Ohja en doe jij er gewoon kraanwater bij?

1 like

Op het nieuwe blad van m’n palm zitten bruinige streepjes. Ik kan ze er makkelijk af halen, maar wat is dit? M’n oudere bladen hebben dit niet.

De meeste van mijn plantjes groeien nog vrolijk nieuw blad, eigenlijk was ik in de veronderstelling dat dat nu wel even klaar zou zijn?

1 like

De mijne ook!

Ik heb sinds afgelopen week een maranta tricolor en ik vind 'm zo leuk

Net als een calathea sluit hij ook z’n bladeren 's avonds, heel tof om te zien! Volgens mij zijn ze ook net zo fussy als calathea’s dus ik hoop dat het goed gaat, maar ik denk dat ik qua licht een goed plekje heb gevonden

7 likes

Ja ik ben lui en doe er gewoon kraanwater bij. Ik heb een tijdje gefilterd water van mijn werk meegenomen, maar dat vond ik echt te gek worden.

De ovi moet iets van 1 meter oid van meubels afstaan, maar dat staat hij bij mij niet en ik merk (nog) niks. Ik zie dat de Tag 250ml/h en de Ovi met 2 standen 100ml/h of 200ml/h verspreid, dus ik denk dat dat wel voor minder vlekken zorgt maar dus ook dat het langzamer gaat. De filters zijn wel best wel prijzig en moet je blijkbaar elke 6 maanden vervangen, heb ik nog niet hoeven doen.

Volgens mij heeft @Lula weer een andere soort humidifier van Ali.

Laf deze! Doen 't goed op een plekje met minder licht.

1 like

Ja ik vind 'm zo tof :grin: Heb hem nu een meter of drie van een raam af staan waar alleen 's ochtends wat zon binnenkomt, dus hoop dat hij het naar z’n zin heeft zo

1 like

Ik heb een erwtenplantje en vind me zo leuk maar zo moeilijk, geef van onder water maar wellicht te weinig licht. Zal ik me van het midden van de woonkamer verplaatsen voor een plekje voor een kastje voor de chutters?

yes! en sowieso in deze tijd van het jaar de chutters regelmatig open zetten voor wat meer licht.

Pff heb net m’n halve monstera weggeknipt vanwege spint :pensive:

ik geef over 3 weken een feest en het leek me leuk om als ‘afscheidscadeautje’ iets van een stekje mee te geven aan iederen (+/- 20/25 p), heeft iemand een idee voor een geschikte? zat te denken aan een tradescantia, kan ik één grotere plant kopen en die helemaal verstekken.

3 likes

Wat een leuk idee! Ik zou zelf denk ik voor een graslelie kiezen (heb daar zelf ook tientallen stekjes van uitgedeeld) en het is een foolproof plant. Tradescentia is ook leuk tho!

1 like

ja misschien is 2 opties ook wel leuk haha! bij het tuincentrum hier in de buurt kun je ook hun overbodige potjes/bakjes gratis meenemen dus het is ook heerlijk betaalbaar :money_mouth_face:

2 likes

Ben ik weer met een nieuwe, onbekende plant (voor mij). Iemand enig idee wat dit is? Dan kan ik opzoeken hoe ik hem moet verzorgen.

En nu heb ik echt even een plantenstop haha

3 likes

Wauw mooi zeg! :heart_eyes: Al weet ik helaas niet wat voor een plant het is.

Ik heb bij mijn ouders afgelopen weekend volgens mij Oxalis triangularis uitgegraven. Zij hadden deze in de volle grond staan. I.v.m. verhuizing moest het eruit. Mijn moeder had deze plantjes nog van haar moeder gekregen. Het leek mij leuk om er ook een paar over te nemen. Ik wil ze eigenlijk in een pot binnen gaan zetten. Maar ik vraag me af wat ik er nu het beste mee kan doen. In een pot planten en kijken wat het gaat doen. Of kan ik de knolletjes beter donker en koel bewaren en pas in het voorjaar weer in een pot steken?