Het Plantentopic

Ik weet niks van Calathea’s. Vind dat zulke ondingen :rofl:

1 like

Ik had er een die t jarenlang goed deed en uit het niets binnen een week is overleden aan spint. Ze kunnen wegblijven, ik moet ze niet meer. Geef mij maar maranta’s.

1 like

Jaaaaa helemaal zelf gedaan haha :joy:

Speciaal voor de twee likes heb ik zeven dagen later een update vanuit de stekjesfabriek.

Op afb 2 begint het moederblad te rotten. Hopelijk blijft het nieuwe blad gezond.

En op de voorlaatste afb zie je worteltjes langs de steel van het moederblad. :star_struck:

11 likes

Ik heb vandaag mijn broertje deze twee meter hoge Monstera cadeau gedaan voor zijn nieuwe huis. Ben stiekem best een beetje jaloers geloof ik haha

47 likes

Wauw, daar zou ik ook jaloers op zijn!

1 like

Oh holy shit, dat is een flinke! Duur?

1 like

Ik vond het met €139 wel een flinke rib uit m’n lijf! Kon hem ook niet als cadeautje geven zonder pot vond ik, dus dat kwam er ook nog bij!

Onvoorwaardelijke liefde kent geen prijs zullen we maar zeggen.

3 likes

Ja, wow. Flink cadeau! Hopelijk wordt er goed voor gezorgd.

Ja hij heeft nog wel een beetje ondersteuning nodig om een goede plantenvader te worden denk ik!

Wauw wat staat hij daar mooi te wezen!

1 like

Dank! Blij Met mijn keuze. Ik ben altijd zo’n ontzettende twijfelaar. Het was deze of een strelizia, maar deze ruimte kan dit bakbeest heel goed hebben :smile:

1 like

Men zal denken dat wij één zijn :eyes:

2 likes

Hahah
Love dit :heart:

Bedankt voor de t( r)ips laatst op mijn foto! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat het nou precies waren. Wel heb ik nog een plant met een probleem, herkennen jullie dit? Het zit al op 2 planten. Echt kut. Móet er nu echt wat mee, heb het al te lang genegeerd.

Deze bruin-zwarte plekjes zitten echt oooveral. Met je nagel veeg je ze er zo af, maar viezig is het wel.

Ik ga voor de derde keer proberen een erwtenplantje en augurkenplantje in leven te houden. Vorige zijn gestorven door te veel/te weinig water. Iemand tips zodat ik ze deze keer niet om zeep help?

1 like

Het lijkt een beetje op dopluis. Ik zou sowieso die twee planten die dit hebben in quarantaine zetten en de rest goed controleren!
Het ziet er nl sowieso uit als beestjes en je wil niet dat de rest van je planten dit ook krijgt :pensive:

1 like

Ah fak. Ja quarantaine is moeilijk want ik heb geen plek en die ene plant is gigantisch :frowning:

Edit: omg ik heb dit gegoogeld. Gaaaaaaadver!!

1 like

Ik denk ook luis :sob:

@Mees erwtenplantjes zijn zo leuk! Ik ben best goed met plantjes, al zeg ik t zelf, maar erwtjes vind ik zo moeilijk! Ik heb nu een maand of 3 zo’n mini die best goed ging maar die is met pot en al van de vensterbank gedonderd en toen lagen er wat strengetjes af helaas. Ze willen in elk geval veel licht en weinig water (van onder laten drinken, niet bovenop gieten).

Ff m’n luizen verzuipen brb

5 likes