Deze ‘winter’ is zo niet goed voor mijn planten en nu heb ik ook nog last van rouwvliegjes
Ik ben op zoek naar een plantje die bij deze andere 2 past en ook weinig verzorging nodig heeft (eens id 2 weken water). Ik had in de lege pot eerst een vetplantje dat dood is gegaan,omdat ik het plantje waarschijnlijk teveel water gaf.
Een ctenanthe burle marxii of een philodendron birkin?
Het lijkt wel een kleine pot voor hoe groot de plant is! (Al weet ik dat alocasia’s liever wat krapper zitten). Dus misschien ligt het daaraan?
Daar heb je misschien een goed punt ja haha, ik ga morgen eens kijken of ik een grote buitenpot heb staan zodat ik 'm kan ompotten. Wel jammer, want hij stond hier in deze pot zo leuk
Hmmmmm hoe groot zou de kans zijn dat ze die aan de andere kant van het land ook hebben?
Edit: yolo ik ga er straks gewoon heen, is maar toch maar 5 minuutjes rijden
Kost € 69.99 zag ik… Dat is mij persoonlijk te duur voor een plant waarvoor ik thuis niet de ideale leefomstandigheden heb haha.
Ik zat net even m’n planten te bekijken en schrik me ineens dood, zie dit ineens op de onderkant van bladeren van m’n calathea zitten. Weet iemand toevallig wat het is? Met internet kom ik er niet meteen helemaal uit. De iets donkere dingetjes verspreid over het blad, dat wittige laten ze denk ik achter?
Het ging zo goed met 'm
Mijn alocasia zebrina begon afgelopen uren steeds meer naar een kant te hangen en net lag ie zowat helemaal op de vloer. Weet echt niet hoe dat komt… Heb maar snel een stok gepakt en hem weer soort van rechtop gebonden. Het gaat echt niet goed met mijn planten
Net in de regen staan sproeien, moest m eerst nog verpotten want zat in een rieten mand, en nu staat ie in de douche ingesprayd met zeepsop. Geen idee of het werkt maar zolang het zich maar niet verspreid…
Waarschijnlijk is het een heel basic plant soort maar weet iemand welke plant dit is? Ik ben het kaartje kwijt dat in de aarde zat
Kentia palm
Is deze verschrikkelijk milde winter een horrorwinter voor jouw planten? Bij mij zijn er zooooveel planten dood gegaan! Echt niet normaal. Vorig jaar werd het veeeel kouder in mijn kamer maar deden m’n planten het eigenlijk wel gewoon prima maar nu we een zachte winter hebben vallen ze echt bij bosjes?
- ja, ik heb afscheid moeten nemen van meerdere planten
- valt mee, er zijn er hooguit 2 doodgegaan
- nee, geen enkele plant is overleden deze winter
0 stemmers
Ik heb een zaagcactus laatst verpot, maar nu krijgt hij ineens allemaal van die luchtwortels. Weten jullie of ik daar iets mee moet doen?
(Ik weet dat je die bij een monstera terug naar de grond of een stronk kan leiden)
Bij mij zijn er ook idioot veel dood
Echt dood valt mee, maar er zijn er wel een stuk of 4 die het echt moeilijk hebben, vraag me af of die er nog bovenop komen
Stond hij eerst ook al op die plek? Het is namelijk een plant die van zon houdt dus wellicht doet hij dat omdat hij te weinig licht krijgt?
Die van mij begonnen ook allemaal met eerst 2 dood blad, week later nog een dood blad… en vervolgens opeens alles tegelijk.
Nee hij staat al heel lang op deze plek, wel al een tijd in een te krappe pot, dus vandaar afgelopen maand verpot. En ineens schieten de luchtwortels eruit. dacht juist dat een zaagcactus niet in de zon mocht in tegenstelling tot ‘normale’ cactussen?