Het Plantentopic

Uhm, nou. Ik vermoed dat de plant nog wel leeft maar mooi is nu anders. Ik zou zelf helemaal opnieuw beginnen maar dat is wel tijdrovend.

Mijn plant heeft nu drie weken in de schuur gestaan vanwege spint. Zou dat lang genoeg geweest zijn?

Weet iemand wat voor vliegjes dit zijn en hoe ik van ze af kom? Er liggen ook 100 dode op de vensterbank :frowning:

Zijn het echt vliegjes met zichtbare vleugels of langwerpige beestjes. Want in het tweede geval, zou ik zeggen thrips. Maar hoop het niet voor je.

Ik vrees ook voor trips. Heb er mijn grote alocasia door weg kunnen doen helaas.

1 like

De dooie zijn echt vliegjes, maar de dingen op dit blad zijn echt langwerpige niksjes. Ik dacht even larven? Maar wat jij zegt klinkt echt eng.

Ja dan is het trips :pensive:

Hmmm ik heb nu trips opgezocht en het ziet er wel anders uit van dichtbij. Bedankt voor de tip in ieder geval! Ik ga er eens induiken.

Edit: de lijkjes lijken op rouwvliegjes, maar door die zwarte puntjes twijfel ik. Heb hem sowieso maar op het balkon gezet en zal hem even gauw in een pot met gat overzetten.

Misschien heb je ze allebei wel… hoop t niet, maar dit is niet goed. Zie je veranderingen op je blad?

Ik heb zojuist aaltjes aan m’n planten gegeven om zo hopelijk mijn hardnekkige rouwvliegjes om zeep te helpen :smile:

Vandaag voor het eerst langs een plantenasiel geweest want had een plant die ik kwijt wilde, en nu twee leuke stekjes ervoor terug waarvan een van een bananenplant. Prima deal voor mij haha

1 like

Weet iemand welke plantjes dit zijn?

foto's

Ik gok op Scindapsus.

Ohja lijkt er wel op! En die in dat kleinere potje? :blush:

Die eerste een jonge monstera? En die tweede Epipremnum Aureum.

1 like

Wow lekkere korting :heart_eyes:

1 like

Wowwww zo veel korting, gooi een adres op ons please :star_struck::woman_shrugging:t2:

2 likes

Ik ben deze week voor de Strelitzia Nicolai & de ZZ black Raven gevallen :star_struck:

8 likes

Goeie blurfunctie schat

2 likes

Die eerste is een Rhaphidophora Tetrasperma. Varen weet ik niet. Die derde een soort Calathea? De vierde Maranta Leuconeura Kerchoveana en de laatste Epipremnum N’joy.

1 like

Derde is Calathea Crocata! Krijgt oranje bloemen @Morganfreeman

1 like