Ahhh 
Woon je in de buurt van Den Haag? Ik heb daar een tip voor stekjes voor je namelijk.
Helaas niet… Ga een vriendin vragen of ik van haar een stekje mag, heb al meerdere stekjes van andere planten van haar gekregen die het allemaal supergoed doen 
Micans is volgens mij niet te koop in tuincentra ofzo, ben ze zelf nog nooit tegen gekomen
Online wel te koop!
Heb zelf een paar inimini stekjes van de micans, hoop dat die het nog wat beter gaan doen haha.
Ik ben nu ook wel benieuwd!
Er zit ook een plantenasiel in de buurt van Den Haag en die hebben binnenkort een pop-up dag met stekjes etc!
Ik heb perongeluk twee van de grote takken afgebroken van deze plant. Heb de takken maar in de grond gestoken. Is hier nog redden aan?!

Ik heb bij de begonia tamaya (die op de foto is de maculata) de stekken in water gezet en die deden het prima! Ik verwacht dat dat bij de maculata net zo werkt, dus ik zou ze persoonlijk in water zetten. Even de onderkant van de stek eraf knippen zodat hij weer ‘vers’ is haha.
Ojee… had mijn Pilea al een poos in het plastic potje en dacht vandaag een leuke pot er voor gevonden te hebben. Paste helaas niet met plastic erom dus probeerde ik ( echt wel voorzichtig) de pot te verwijderen… ehm, dat lukte dus niet en nu hangt ie er wat treurig bij. Er vielen ook een paar blaadjes vanaf… Durf nu niet meer door te zetten met het verpotten, eerst even afwachten… Komt dit goed?
Ja die bedoelde ik denk ik ook. In Voorburg toch?
Durf ik echt niet te zeggen. Volgens mij wel te stellen maar of dat nu ook kan weet ik niet.
Mijn vorige heb ik ook vermoord door het te lang buiten te zetten.
Nee in die keramieken idd… maar eerst met plastic en al, alleen paste dat dus niet…
EDIT: ik weet dat dat plastic er bij voorkeur om moet blijven alleen was deze dus al kapot bij aankoop ( en daarom maar 1,50)
Oehhhh wanneer??
Ah! Nou ik ga het meemaken. Hij leek vanochtend wel blijer 
Het grootste deel van mijn planten heb ik ook zonder binnenpot staan. Wel heb ik hydrokorrels onderin de potten zitten. Ik kan nooit leuke potten vinden waarin de binnenpot goed past…
I’m living on the edge dan want ik doe bij de meeste planten niet (meer) aan binnenpotten 
Monkey en Rhipsalis gehaald.
Bij mijn broertje in het restaurant hebben ze zo’n mooie grote Rhipsalis, dus moest ik zelf ook eentje hebben (alleen dan klein haha).
Links is het nieuwe blad dat ik de laatste tijd steeds liet zien, maar nu komt er alweer nieuw blad aan!
Same here, net nieuw blad en nu komt er alweer één aan
Gaat goed hier 
Welke van deze planten zouden jullie aanraden voor iemand die zelfs een cactus nog binnen 2 weken dood kan laten gaan? Ze wil graag een echte grote plant maar hij moet dus wel echt makkelijk zijn!
https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=plant&categoryfilter=10779
Ik ben van mening dat de gemiddelde kamerplant makkelijker is dan een cactus. Als je een cactus 1x te veel water geeft is hij direct dood, en dat is dus eigenlijk ook waarom veel mensen cactussen kunnen vermoorden, waaronder ik zelf ook. De gemiddelde kamerplant is veel sterker en veel minder makkelijk te doden. Bovendien kan je jezelf heel makkelijk aanleren om voor de planten te zorgen door gewoon een vaste dag in te plannen voor de verzorging voor je planten. Bijv. elke zaterdag even snel kijken hoe je planten er nu aantoe zijn en ze water geven.
Ja ik geef ook op een vaste dag water maar voor haar is het echt belangrijk om met een makkelijke plant te beginnen zodat ze er een beetje lol en vertrouwen in kan krijgen maar ik weet gewoon niet wat een makkelijke plant is!
Hmm misschien de pannenkoek? Daarbij begon mijn liefde voor planten haha.
(oh grapje, die staat daar niet tussen)