Het Plantentopic

Beetje stomme vraag misschien, maar hoe ‘beschermen’ jullie je planten tegen de zon? Gezien het nu weer mooier weer wordt, valt me op dat oa mijn lepelplant geel gekleurde bladeren begint te krijgen. Ik las dat dit door de zon komt. Zetten jullie van die zonneschermen om je planten heen zo voor het raam? Ik zoek namelijk iets wat wel enigszins fancy overkomt nog en niet oubollig :innocent:

Verplaatsen idd! Winter en zomer hebben bij mij totaaaal andere indeling.

1 like

Verplaatsen is wel een goede. Redelijk voor de hand liggend ook eigenlijk :sweat_smile:

Ik snaaaaap 'm niet :flushed:

Verwijzing naar dit filmpje:

1 like

Ik heb net het filmpje gekeken en ik heb echt geeeen idee, nu ben ik wel benieuwd wat daar gaande was

Ik lach eerst dubbel, maar bedenk me nu… een plant wil toch helemaal geen vaas? Die wil een pot. Bloemen willen een vaas :woman_shrugging:

Ik lich nu ook dubbel

4 likes

afbeelding

Kut.

3 likes

Nee, heel goed juist, hij was leuker dan die reclame zelf

1 like

In dat geval: graag gedaan!

Ja. Hij gedraagt zich niet als een plant

1 like

Het “voordeel” van #stayathome: hele dagen tussen m’n plantjes zitten :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Budget planten tip! Voor 6 euro bij mijn Jumbo (Foodmarkt Tilburg)

5 likes

Bij Tuinland kosten deze 3 euro :flushed: maar die zit natuurlijk niet bij iedereen in de buurt.

OH wacht, dit is natuurlijk inclusief pot. Excuses.

Oooooh dat is pas een goede deal. Heb ze hier bij Groenrijk voor rond de 10 euro zonder pot gezien dus was blij met de deal haha

Ja Tuinland is echt een aanrader! Vooral die in Z. wolle is mooi, met een hele grote kamerplanten afdeling met echt goede prijsjes.

Vraagje tussendoor, heeft iemand een betrouwbare site om zaden van kamerplanten te bestellen?
De laatste keer heb ik die van een strelitzia uit de winkel van de botanische tuin in Edinburgh meegenomen. In nl ben ik het eerder nog niet in een tuincentrum tegen gekomen en de zaadjes voor de “levende steentjes” blijken een soort onkruid te zijn :joy:

Geen idee qua websites, maar je zou misschien kunnen kijken of er bij je in de buurt een zaden bibliotheek is? Dan kun je zaadjes “lenen” door als het uitgebloeid is een paar als zaadjes terug te brengen.

Al bedenk ik me nu, ik weet niet of dit ook voor kamerplanten is of alleen voor tuinplanten :thinking:

Sorry voor late reactie maar ik heb precies t zelfde!
Hoe groot is die van jou ongeveer? Miss toch te weinig water?