Het Plantentopic

Ja ik heb het vorig jaar bij mijn eigen monstera gedaan (en uiteindelijk weer terug bij elkaar gezet want the bigger the better) en dat was een succes! Ik geloof dat de beide delen wel met een wortel aan elkaar zaten maar dat zal ik dan doorgeknipt hebben in het midden. Mijn monstera doet het heel goed!

1 like

Als je dat witte gedeelte indrukt, voelt hij dan nog wel hard aan? Hij lijkt mij namelijk rot.

Ja zelfs harder dan het bovenste gedeelte dat nog normaal is. Beetje alsof het helemaal uitgedroogd is.

Cactussen kunnen ook verhouten maar dan zou het eerder bruin dan wit moeten worden :thinking:

Weet iemand hoe die dunne, houten, groene stokjes heten om planten te ondersteunen? Bij het TC in de buurt heb ik alleen dikke stalen stokken gevonden. Mijn begonia is echt groot aan het worden en moet daar wat aandacht aan besteden met snoeien en ondersteunen.

https://www.apartmenttherapy.com/houseplant-tips-botanists-36710191

Leuk artikel, wel in het engels

1 like

In mijn poging je te helpen ben ik hier beland (https://www.intratuin.nl/tuin-terras/planten-verzorgen/plantensteunen-en-geleiders/plantenstokken) geen dunne, houten, groene stokjes (ik weet wat je bedoelt) maar wel bamboe bv en talloze andere opties. Heb je daar wat aan?

Dankjewel voor het meezoeken! Ik wil liever groene, maar dit is een goede optie. Ik zie dat ze ze op voorraad hebben bij mij in de buurt.

1 like

Ik heb echt bij de action een heel pak van zulke stokjes (houten) gekocht voor 79 cent ofzo

1 like

Ik dacht echt ‘huh thai constellation nooit van gehoord’, maar ik wist niet dat ze monstera variegata ook zo noemen haha.

Wel goed dat je er direct heen bent gegaan, maar jammer dat er niets was :pensive:

Edit; of is het toch wat anders dan de monstera variegata? Misschien meer gespikkeld?

1 like

Stond er ook een prijs bij? :sweat_smile:

Welke reddit lees je?

Ja ik zag het. Heb er blijkbaar eerder overheen gescrolld :smile:

Ficus? Mama Botanica heeft er een filmpje over gemaakt op YouTube.

1 like

Mijn ficus elastica komt met nieuw blad en hij is zoooo mooi rooood, mijn croton is ook een nieuw blad aan het maken. Sinds de kaneel lijken ze dus wel gelukkig? Het ligt nog steeds als een dikke laag poedersneeuw bovenop de aarde. :grimacing:

1 like

Waar hebben jullie aaltjes gekocht? Ik zie zoveel mogelijkheden dat ik twijfel :joy:

bij ecostyle. Je kan ze trouwens niet in de winkel kopen, in de winkel kan je een soort antwoordformulier halen waarmee je ze kan bestellen. Online is dus de makkelijkste manier.

1 like
Kijk! Allemaal nieuw blad 😌

Over de eerste postte ik vanochtend en voor de croton (foto 4) vroeg ik echt maanden geleden om advies. Meer water en meer licht leek de oplossing nadat hij plots helemaal sip erbij hing en kaal raakte. Maar nu is er dus nieuw blad onderweg. Dat ontroert me echt! Ik heb al tijden geen nieuw blad gezien bij mijn croton en alle rood gekleurde bladeren zijn er vanaf. :cry:

En ik durf niet te beweren dat er een verband is, maar… het is wel opmerkelijk dat de taaie planten die al maanden geen blad geproduceerd hebben dit nu wel doen na mijn kaneeloorlog tegen de vliegjes.

17 likes

Houd zo van deze bladeren :heart_eyes:

24 likes