Ik heb er een paar dood laten gaan, eigenlijk wel erg van mezelf. En de rest heeft het moeilijk, ik vergeet echt vaak de groeilamp aan te zetten. De alocasia’s van m’n vriend hebben het erg moeilijk, 2 ervan zijn alleen nog maar stompjes maar ik laat ze lekker staan en geef zo af en toe water, hopelijk gaan ze het straks weer doen.
Mijn alocasia’s zien er ook uit om te huilen. Winter is a bitch.
Weet iemand welke plant dit is? Hij groeit enorm snel en ik wil hem stekken. Ik denk dat er luchtwortels aan zitten, dus dan kan ik hem waarschijnlijk zo in de aarde zetten?
Dat lijkt me een Philodendron. Red emerald misschien?
Thanks! Dat is hem inderdaad
Net in een 2 tuincentra in Duitsland geweest, als je potten nodig hebt en in de buurt woont echt de moeite waard.
Deze grote potten waren €7,50/€10 en potten ± maat 24cm €2,50/€3,00
Welke winkel was dit?
Bij clever in kleve!
Het is winter
Jaa de rechtse had ik ook gehaald Vorig jaar hebben we ook een Calathea Ornata gehad maar die ging vrij snel al dood, nu tweede kans (op een ander plekje en met beter watermanagement) want ik vind deze zo mooi!
Het is dat we geen plek hebben maar anders had ik ook nog een andere soort erbij gehaald
Heeft iemand een idee wat voor plantje dit is? Er stak geen kaartje bij en ben wel heel erg nieuwsgierig. (Hopelijk lukt het uploaden van de foto, heb het nog nooit eerder gedaan)
Een epipremnum marble queen?
Weet iemand waardoor dit komt en wat ik nu kan doen?
Zo was die gisteravond
En zo was die opeens vanochtend
Edit: hij begint weer te leven!
Dank je wel!
Vaak als planten slap gaan hangen, hebben ze water nodig.
Hij was nog wel vochtig bij de wortels, maar heb toch maar water gegeven. Maar is toch gek in een paar uur tijd.
Pannenkoeken zijn eigenwijze kut planten. Sommige zullen het prachtig doen, andere lijken nauwelijks te groeien al is 't hartje zomer met genoeg daglicht. Je moet maar net de juiste plant getroffen hebben.
Ja klopt! Heb hem net verpot en genoeg water gegeven dus hopelijk komt die weer tot leven!
Een monkey mask stond al tijdje op m’n wishlist en kwam 'm toevallig vandaag tegen in een tuincentrum dus ben helemaal happy. Hij heeft volgens mij ook al een stengel die te stekken is!