Het Plantentopic

Ik zat net even m’n planten te bekijken en schrik me ineens dood, zie dit ineens op de onderkant van bladeren van m’n calathea zitten. Weet iemand toevallig wat het is? Met internet kom ik er niet meteen helemaal uit. De iets donkere dingetjes verspreid over het blad, dat wittige laten ze denk ik achter?
Het ging zo goed met 'm :frowning:

Nieuw blad. Volgens mij mag ik mijn laatste plant wel even afstoffen.

Samenvatting

4 likes

Een van mijn plantenbuddies heeft een Thai Constellation voor me gekocht :sob::sob: (betaal ‘m uiteraard wel zelf!) Zo lief als mensen aan jou en je wensenlijstje denken haha.

9 likes

Mijn alocasia zebrina begon afgelopen uren steeds meer naar een kant te hangen en net lag ie zowat helemaal op de vloer. Weet echt niet hoe dat komt… Heb maar snel een stok gepakt en hem weer soort van rechtop gebonden. Het gaat echt niet goed met mijn planten :unamused:

Net in de regen staan sproeien, moest m eerst nog verpotten want zat in een rieten mand, en nu staat ie in de douche ingesprayd met zeepsop. Geen idee of het werkt maar zolang het zich maar niet verspreid…

In Wassenaar bij de Bosrand ook nog een aantal.

11 likes

Waarschijnlijk is het een heel basic plant soort maar weet iemand welke plant dit is? Ik ben het kaartje kwijt dat in de aarde zat

Kentia palm

1 like

Is deze verschrikkelijk milde winter een horrorwinter voor jouw planten? Bij mij zijn er zooooveel planten dood gegaan! Echt niet normaal. Vorig jaar werd het veeeel kouder in mijn kamer maar deden m’n planten het eigenlijk wel gewoon prima maar nu we een zachte winter hebben vallen ze echt bij bosjes?

• ja, ik heb afscheid moeten nemen van meerdere planten
  • valt mee, er zijn er hooguit 2 doodgegaan
  • nee, geen enkele plant is overleden deze winter

0 stemmers

Ik heb een zaagcactus laatst verpot, maar nu krijgt hij ineens allemaal van die luchtwortels. Weten jullie of ik daar iets mee moet doen?
(Ik weet dat je die bij een monstera terug naar de grond of een stronk kan leiden)

Bij mij zijn er ook idioot veel dood

Echt dood valt mee, maar er zijn er wel een stuk of 4 die het echt moeilijk hebben, vraag me af of die er nog bovenop komen

Stond hij eerst ook al op die plek? Het is namelijk een plant die van zon houdt dus wellicht doet hij dat omdat hij te weinig licht krijgt?

Die van mij begonnen ook allemaal met eerst 2 dood blad, week later nog een dood blad… en vervolgens opeens alles tegelijk.

Nee hij staat al heel lang op deze plek, wel al een tijd in een te krappe pot, dus vandaar afgelopen maand verpot. En ineens schieten de luchtwortels eruit. dacht juist dat een zaagcactus niet in de zon mocht in tegenstelling tot ‘normale’ cactussen?

Klopt, foutje van mij :sweat_smile:.

Die plant maakt geen luchtwortels aan. Als nieuwe bladeren te weinig licht krijgen, blijven het van die stengels.

2 likes

Oh is dat het! Dan toch maar verplaatsen naar een lichtere plek :+1:t2:

Verdorie, ik heb weer vliegjes boven. Weer van een zak potgrond van TC. Ik was sowieso al niet tevreden over deze potgrond maar moest een stekje kwijt en had nog geen nieuwe grond. Maar weer aaltjes bestellen dus.

Bedankt, die eerste ziet erg mooi uit. Wilde vandaag naar een tuincentrum gaan om eentje uit te zoeken, maar de storm heeft dat verpest. Dus volgende week dan maar.

1 like