Hopelijk zitten er mooie plantjes tussen!
Die pot komt van Groenrijk
Mijn areca palm heeft sinds de winter last van spint (kleine witte korreltjes bij de stam). Het wordt er niet veel beter op de laatste tijd. Heeft het zin om een zo’n mijten/larven-pakket te kopen? En heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb vandaag besteld. De leverdatum staat nu op 3 april. Ik ben benieuwd!
Ik ben een beetje bezorgd om Markus, mijn heel oude monstera. Weet iemand wat dit voor soort vlekken zouden kunnen zijn?
Het lijkt mij een schimmel. Durf het niet zeker te zeggen. Als het schimmel is moet je de aangetaste bladeren wegknippen, anders verspreidt het zich
Is Plantsome nou zo duur of ligt het aan mij?
M’n oxalis triangularis begint ergens op te lijken! Ik weet niet of alle knolletjes uitkomen, maar ik ben hier al blij mee
Ja die zijn duur. Deze pakketten ook. Maar goed, je helpt er iemand mee natuurlijk.
Zou het meeldauw kunnen zijn?
Mijn twee grote planten doen het sinds de installatie van een nieuwe verwarming best slecht en krijgen gaten in de bladeren. We kwamen erachter dat het nu echt heel droog is in huis (vochtigheidsgraad 20% zelfs!) en hebben een luchtbevochtiger besteld voor de planten want ik zou het echt zo jammer vinden als ze doodgaan nu Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Luchtvochtigheid is sowieso nogal laag momenteel, heb ik het idee. Bij mij was het 34% terwijl het daarvoor gemiddeld 50% was. Dus de luchtbevochtiger staat hier ook aan. Scheelt ook weer een droge pijnlijke keel hopelijk.
Eentje van Clean Air Optima. Weet zo ff niet welke.
Ik heb deze besteld, maar hij is nog niet gearriveerd dus ik kan nog niet zeggen of het een goede koop was of een miskoop.
Dat ken ik niet, maar ga ik even opzoeken!
Anyone?
Ik heb het vorig jaar ook in 2 palmen gehad en heb ze uiteindelijk weg moeten gooien
Oh shit. Ik kijk het dan nog even aan. Misschien dat ik bij aankoop van een toekomstige palm, preventief ga sprayen iedere dag Thanks voor het antwoorden!
Oh goed dat je ze post! Ik moet die van mij ook weer planten, ze hebben in het keukenkastje overwinterd
Haal je de knolletjes eruit als ze uitgebloeid zijn? Hoe werkt dit