Het Plantentopic

De alocasia, rechtsonder heb ik. Maar vind ik geen aanrader. Hij geeft bij mij max 3 bladeren. Als de 4e eraan komt gaat er 1 ouder blad dood. En ging ook heel snel hangen, was echt zoeken welke plek hij in huis fijn vond (is nu al een poos de slaapkamer, op het noorden, veel licht maar geen direct zonlicht). Ik heb hem gekregen maar zou hem niet snel cadeau doen aan iemand!

Ik heb trouwens ook nog dit geval staan:

Maar ik heb echt geen idee wat ik ermee aan moet. Misschien iemand tips hier? Het is een vetplant maar een naam weet ik niet. Toen ik hem kocht waren de blaadjes helemaal dakpansgewijs. In de loop van de tijd is hij de lucht in gegaan, ik dacht dat hij misschien niet genoeg licht kreeg dus heb ik hem voor het raam gezet (een week of 6 geleden). Een week op drie geleden liet hij opeens heel veel blaadjes los (teveel water gegeven denk ik?). Ik geef ongeveer 1x in de twee weken water.

trots op je

1 like

Eigenlijk moet ik altijd de laatste reactie zijn hier want dan heeft het topic een plant als avatar

14 likes

Oh balen! Ik vind de grote bladeren zo mooi!

Dit is het enige plantje dat ik op mijn slaapkamer heb atm, maar ik zou wel nog wat leuke plantjes erbij willen. Wat zijn makkelijke plantjes die goed in een slaapkamer vertoeven?

2 likes

Ja zijn ze ook, maar niet het gedoe waard :disappointed_relieved:

Slaapkamergeluk (Soleirolia soleirolii) misschien? Is ook leuk in een hangpotje.

2 likes

Ohh die is wel leuk, dankjewel!

Mijn pannenkoekenplant is al een paar maanden maar nog steeds geen babies… hoe kan dat? Dacht dat ze altijd super snel waren nl.!

Ik heb soms ook heel veel babies aan mijn pannekoekenplant en dan een hele poos geen. Ziet de plant er verder goed en gezond uit? Dan komen er straks vast vier tegelijk haha

Ja de plant ziet er goed uit! Best wel wat stamvorming. Hij heeft wel naast de grote hoofdstam nog 2 iets kleinere stammen. Misschien dat dat oorspronkelijk babies waren? Die zijn nu ook al best groot en zaten er al vanaf het begin!

Ik heb hetzelfde probleem! We gaan drie weken reizen in de zomer en vorig jaar waren er al een paar plantjes gesneuveld na 1 week op reis… Ik wil iemand laten komen om ze water te geven (ook de moestuin buiten), maar geen idee hoe vaak dat dan nodig is. Als het erg warm is moeten ze sowieso meer water krijgen

Eigenlijk is dat ook niet echt in te schatten denk ik. Misschien iemand zoeken die daar flexibel in is/het zelf goed kan inschatten? Mijn ouders gaan altijd buiten het hoogseizoen op vakantie en houden in de zomer de tuinen van het hele blok bij haha. Er zijn dan inderdaad periodes bij dat je echt flink water moet geven.

Ja dat is ook wel zo! Misschien moet ik iemand zoeken die hier komt huiszitten. Het zijn ook Gentse Feesten wanneer we weg zijn dus hopelijk kan ik zo iemand betrouwbaar strikken :stuck_out_tongue:

1 like

@Matilda @Who Haha heel herkenbaar! Ik durf het eigenlijk ook niet aan iemand anders over te laten om voor de plantjes te zorgen, maar ik wil wel op vakantie haha! Vorige keer dat ik langer op reis was zouden vrienden van mijn vriend voor planten + post zorgen en toen had ik dus op alle potjes een briefje geplakt met hoe vaak en hoeveel water alles moest :sweat_smile: Volgens mij vonden ze het maar overdreven maar ze vragen nu wel altijd of wij voor hun plantjes willen zorgen als zij op reis zijn haha

1 like

Wat is je truc voor de yucca? Mijne is ook aan het overlijden… :disappointed_relieved:

Ik heb een buurman (ook de huismeester van dit gebouw) die ik ga vragen, hij heeft zelf ook groene vingers (hele galerij staat vol met plantjes) dus die vertrouw ik de mijne wel toe! Heb jij niet een buurman/vrouw in de straat die je wel gedag zegt en wiens tuintje/balkon er redelijk groen uitziet?

2 likes

Nee helaas niet :frowning: maar ik ga wel op zoek naar iemand!

Wow die onderste is mooi zeg!

1 like