Het Plantentopic

Ja hij is leuk he? Geeft hele schattige hartvormige blaadjes

Ja! ga morgen even rondkijken of ik hem ergens kan kopen. Ik zocht nog een leuke hangplant :sunglasses:

Klinkt goed! Ik vind het sowieso zonde om te verspillen en ik weet dat mijn planten houden van lauw water.

laat even weten waar je m gevonden hebt aub! ik wil m ook

1 like

Ook nog even hier omdat ik hem zo leuk vind. Mijn nieuwe plantje:

17 likes

Welke is dit? :scream:

@Virago Dischidia nummularia, tientje bij de Intratuin! :heart_eyes:

3 likes

Wat een leuke :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Dank! Die gaat ook bij mij thuis komen :heart_eyes:

1 like

Cool! Ik ben op zoek naar wat goede planten zijn voor katten maar vind online geen goede info, de meeste plantenwebshops hebben het niet als filter en vanwege die moeilijke latijnse namen vind ik het ook lastig. Heb jij tips?

Uit m’n hoofd zijn bijna alle palmen veilig. Verder bromelia’s, varen en graslelies. Oh en orchidee ook!

1 like

net een nieuwe plant gekocht voor in de tuin :blush:

2 likes

Wat een leuk idee! Ik zal er eens over nadenken welke planten ik nog wil haha.Hoe heet die hangplant rechtsboven? :heart_eyes:

Ik wil eigenlijk planten die in een zuiderraam in de zon kunnen, alle planten/stekjes die ik koop willen niet in de volle zon dus ik heb nu één kant die propvol staat en in de logeerkamer staat eigenlijk niks… heeft iemand daar nog goede tips voor behalve cactussen?

1 like

Heel leuk dat Chinees lantaarntje, ga ik eens naar op zoek thanks!

Ik kom al om in de vetplantjes :sweat_smile: maar idd mss wel een idee om die naar dat raam te verplaatsen (staan nu vooral in de slaapkamer). Yucca zou ik idd wel voor dat raam kunnen zetten, dan moet ik een andere grote plant voor in de woonkamer (mss een vioolbladplant?). Haha ohh mijn vriend ziet me aankomen, hij vindt het al zo groen in huis :joy:

1 like

Haha zoiets ja! Ik zorg verder ook voor alle planten dus hij heeft er verder geen werk aan behalve als ik eens zonder hem weg ben. We zijn pas verhuisd dus ik wil binnenkort ook ons terras (!) eens aanpakken maar daar zal ik mijn vader eens lief voor aankijken voor wat hulp en advies. Wil graag wat meerjarige planten buiten ook (in het kleine strookje wat niet betegeld is), en dan in de herfst wat bollen langs de heg ofzo. Zo leuk om te plannen, wordt echt een fijn plekje volgens mij!

1 like

Ik heb ook een wishlist gemaakt:

Van L-R / B-O:
Philodendron Xanadu - Ficus Lyrata - Calathea network
Alocasia zebrina - Monstera Adansonii - Alocasia Odora

5 likes

Mooi! Die network calathea is echt heel gaaf!

1 like

Sanseveria kan in de volle zon.
Ik heb ook een leuke puntige vetplant. Die lijkt wel van plastic. Doet het top! (Die doet eigenlijk niks maar beter dan verleppen)

1 like

Nou daar is ook mijn wensenlijst hahahaha

1 like

Ik heb gisteren een aantal nieuwe plantjes gekocht bij het tuincentrum:






8 likes