het is volgens mij een type begonia. Kom je dan verder met zoeken?
Mijn moederpilea is tijdens een verhuizing heel erg beschadigd. Meer dan de helft van de blaadjes zijn eraf. Weten jullie of er weer blaadjes aan kunnen komen aan de zijkanten van het stammetje? Volgens mij groeien die echt uit het midden en kan het niet maar wie weet…
En iemand nog een tip voor een plant die het goed doet op een gang? Daar is geen direct zonlicht.
Nee die komen alleen van boven. Maar je kunt hem wel afknippen en ‘stekken’.
Ah helaas. Ik kijk het nog even aan omdat hij wel veel nieuwe blaadjes blijft maken maar het is echt een treurig gezicht. Dank je voor je antwoord!
Een pilea is ook heel mooi als ‘boompje’ dus daar kan uiteindelijk ook voor gaan.
Trouwens. Ik hoor dat sanseveria’s het altijd wel goed doen met matig licht, net zoals maranta leuconeura en zamioculcas.
Als boompje is een goed idee! Dank voor de tip!
Ik heb net al mijn 60+ planten behandeld met aaltjes tegen rouwvliegjes… Duimen jullie allemaal mee dat het werkt en dat ik eindelijk van die ellende af ben straks?
Ik ben haar niet maar dat is een begonia maculata. Ben er ook echt verliefd op. Welke ook mooi is, is de begonia tamaya!
Mijn calathea gaat dus ‘open’ en ‘dicht’. Als in; de bladeren gaan omhoog en omlaag. Ik dacht dat dit met licht te maken had, aangezien hij 's avonds omhoog gaat maar heeft het met iets anders te maken? Want hij staat nu nog omhoog. Misschien met temperatuur?
Volgens mij doet hij dit ook als hij te droog staat, als bescherming. Althans, ik heb 1 gehad die dat deed, als ik hm weer water gaf ging hij wel weer open.
Ah dat kan! Ga m NU water geven, stay tuned
Als je een beetje creatief bent kan je terracotta potten kopen en zelf verven, kan een hoop schelen gezien potten best aan de prijs zijn imo. Voor de rest zou ik even kijken bij je lokale tuincentrum, bij mij hebben ze echt heel veel verschillende potten!
Tuincentra inderdaad en dan even goed speuren. Sommige zijn heel duur maar je hebt soms ook wel hele mooie voor een lagere prijs. En de kringloop!
Heeft iemand ervaring met het stekken van een klimop in huis? Gaat om de: Hedera helix ‘Mein Herz’.
Ik heb nu gewoon wat afgeknipt en weer in de grondgestoken.
Geef jij je planten plantenvoeding in de wintermaanden?
- Ja
- Nee
- Ligt aan de plant
0 stemmers
1 plant heeft denk ik bladluis gehad. Heb hem helemaal schoon gespoten 2x en zie nu niks meer zitten, maar hij is echt helemaal gaan hangen en is een beetje verkleurd. Is hier nog wat aan te doen?
Ik zou een uitloper eerst even in wat er stoppen en wachten tot er wat worteltjes aan komen en dan pas in de grond stoppen. Klimop is een makkelijke en harde plant, die kan heel wat hebben.
Bladluis behandel ik altijd met een plantenspuit met een mix van 1 deel water, 1 deel spiritus en een 1 theelepel (zeg maar 1 flinke druppel) afwasmiddel. Goed mengen en dan op de plant spuiten, en zorgen dat de grond zo min mogelijk wordt geraakt. Mocht dit moeilijk zijn, dan leg ik even een plastic zak tussen de bladeren en de grond.
Denk je dat je de grond hebt gespoten? Dan even het bovenste laagje eraf halen en wat verse potgrond. Zorg dat het spul niet verder de grond in gaat met water geven. Als je alleen de bladeren hebt gedaan hebt, gewoon even wachten. Het kan best even zwaar zijn voor de plant, maar hij zou weer goed moeten opveren.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga over een paar dagen op vakantie dus ik hoop dat de buren er goed voor zorgen en dat als ik terugkom hij er wat beter uitziet.
Ik heb een Palm die het altijd vrij goed gedaan heeft, maar nu heeft hij opeens verschillende stengels met dode bladeren. Er komen ook steeds meer dode bladeren bij! Iemand enig idee wat er mis gaat?