Moet je voor elke plant een aparte monitor? Of kun je m een week ergens in doen en dan weer in een andere?
Ik ben op zoek naar een grote/hoge maar smalle plant (geen strelitzia). Iemand een tip?
Je kan hem wisselen tussen planten (in het menu rechts ‘plant omwisselen’), maar ik heb dat niet zo veel gedaan, dus ik weet niet zeker of je dan ook zulke mooie grafieken krijgt.
Ik heb er al twee besteld
Hier boven werden er al een paar genoemd! Vijg (zowel die met die kartelige bladeren als de ‘rubber plant’) of banaan?
Kun je eens een foto posten van zo’n grafiek? Ik ben wel benieuwd!
Ik heb die laatste ook, echt zo’n leuke plant! Ik was bang dat hij moeilijk zou zijn maar hij heeft het naar zn zin hier:
Een of andere update heeft vandaag toevallig al m’n gegevens van het laatste jaar kwijt gemaakt, maar een dagrapport ziet er zo uit (ik heb rond 3 uur water gegeven):
Bij een maandrapport krijg je dan voor elke dag een staafje te zien.
Wat doe jij als je een week weg bent?
- Iemand vragen om de planten water te geven.
- De planten alleen thuis laten.
0 stemmers
In de winter: zo laten
In de zomer: als het heel warm is iemand vragen om 1x water te geven
Maar planten blijven mij dan ook nooit leven
Na mijn vakantie van 3,5 week afgelopen zomer zagen sommigen er ook als dood uit maar na heel veel moeite (en liefde ) deden ze het allemaal beter dan ooit tevoren na een paar weken!
Blijkbaar kunnen ze echt wel wat hebben
Ik heb in de zomer mijn planten 3 weken alleen kunnen laten door katoenen draadjes met hun uiteinden in een fles water en de andere uiteinden in het aarde te laten. Denk dat m’n plantjes het zelfs beter deden dan toen ik ze gewoon water gaf
Grappig, ik heb dat wel eens gelezen. Ik had niet verwacht dat dat zo goed zo werken!
Dat ga ik proberen te onthouden voor een volgende vakantie. Dit jaar waren er bij mij ook een aantal planten gesneuveld zo jammer.
Mijn monstera krijgt twee luchtwortels. Moet ik nu iets doen? Twijfel of ie in een grotere pot moet.
Het ziet er wel naar uit dat deze een grotere pot fijn zou vinden met luchtwortels hoef je verder niks te doen maar je kunt ze evt. wel gebruiken als je de plant op wil delen.
Top Dankje! Ga op zoek naar een grotere pot dan.
Ah wat superleuk om zo precies te kunnen zien! Ik heb het eigenlijk niet per se nodig, maar misschien is het wel een leuk kerstcadeautje om te vragen.