Het Plantentopic

Iemand hier in dit topic heeft ooit de app ’ picture this’ genoemd, als je daarmee een foto maakt van je plant geeft hij suggesties welke het kunnen zijn!
Werkt bij mijn plantjes supergoed!

Het uit me niet om via jouw foto op het scherm te identificeren helaas.

(p.s. eeuwig dank voor deze tip nog, die app geeft ook aan wat voor verzorging je plantjes nodig hebben!:biggrin:)

Mijn avocadoplanten (die in potgrond staan) hebben last van rouwvliegjes. Wat kan ik het beste doen?
Zijn ze nog te redden als ik ze verpot denken jullie?

Volgens mij werd hier gezegd dat kaneel daar goed tegen helpt. Maar sowieso dat hierboven ergens wel tips staan.

Ik heb dus nu zo’n plantenmonitor. En ik vind het echt mega leuk! Vind wel dat hij overdrijft met droogte van de grond maar hij meet dus ook temperatuur. Ik zie de hele tijd te checken :smiley:


Dubbele avocado stengel! :heart_eyes:

15 likes

Kaneel heeft bij mij inderdaad veel vliegjes uitgeroeid. Eén plant heb ik ook verpot, omdat die toch naar een grotere pot moest en daar lijken nu juist nog af en toe vliegjes in te zitten. Ik laat mijn plantjes nu nog een beetje uitdrogen en anders ga ik toch de aaltjes (nematoden) proberen die iemand hier noemde. Misschien ligt het ook aan de tijd van het jaar, want er waren hier meer mensen met rouwvliegjes dacht ik.

2 likes

Ik geloof dat het bij dit soort palmen normaal is dat een tak op een gegeven moment uitdroogt en sterft! Je kunt ze er als het goed is makkelijk tussen uithalen om ruimte te maken voor nieuwe groei. Als hij er verder nog goed uitziet is er volgens mij geen reden tot paniek!
Je kunt wel nog kijken of ie niet te nat staat of teveel in de tocht.

1 like

Kwantum heeft ook vaak hele leuke! En kringloop idd

Ben benieuwd hoe groot mijn pannenkoek gaat worden :smile:

37 likes

Wow, goals.

1 like

Zo mooooooi! Mijn pannekoek is een lang stammetje met heel weinig (maar wel grote) blaadjes. Doe je nog iets bijzonders behalve water geven?

ja woww teach us!

@Sparkles @InEuropa
Ik doe eigenlijk niks bijzonders… Hij staat niet in direct zonlicht maar krijgt wel voldoende licht. Verder draai ik hem om de paar dagen zodat hij mooi rond groeit en ik geef hem ongeveer 2x per week water. Als hij gele blaadjes krijgt geef ik wat meer water, dat helpt altijd wel. Ik ben alleen laatst verhuisd dus hoop dat hij nu ook mooi blijft doen!

1 like

Ik heb onlangs een aloë veraplant gekregen. Alleen zit de plant in een pot zonder zo’n plastic binnenpot. Is dit heel erg? Of moet ik nu echt naar het tuincentrum om zo’n plastic binnenpot te halen?

Ik zou heel goed opletten dat je hem niet te veel water geeft (misschien met een watermeter?) en hem dan in het voorjaar verpotten naar een binnenpot, veel planten vinden het in de herfst / winter lastig om te herstellen na het verpotten.

Wauw wat een mooierd!

Ik heb een aantal plantjes op mijn kerst wish list gezet :see_no_evil:

Iemand tips om een calathea orbifolia tevreden te houden?

Heb vandaag mijn 4 grootste planten moeten weggooien omdat ze helemaal vol met spint bleken te zitten… RIP , ik ga weer terug naar nepplanten

Iedere dag de bladeren even sprayen , zeker op de dagen dat je verwarming staat te loeien.

1 like

Is dat een lepelplant? DIe houd niet zo van zon en licht en volgens mij worden die bloemen sowieso na een tijdje bruin en dan groeien er daarna weer nieuwe aan

Bij deze plant kan je dat heel makkelijk zien! Als de bladeren gaan hangen, dan heeft die water nodig en 1 keer per week is prima voor deze plant

1 like