Het Plantentopic

Ik heb wel eens een grote plant bij plantsome besteld (omdat ik 'm anders niet thuis kon krijgen), en ik was echt positief verrast! Qua verpakking is er echt goed over nagedacht volgens mij, en de bezorging was ook echt snel.

1 like

Ik heb toevallig van de week een plant cadeau gehad via plantsome en ik ben ook echt positief verrast. Ook heel goed verpakt, goede aanwijzingen voor verzorging etc.

1 like

Ik heb meerdere keren online planten besteld bij Replant, ze waren zorgvuldig ingepakt en inderdaad nog mooi bij bezorging. Mocht je geen tuincentrum in de buurt hebben of opzoek zijn naar specifieke planten, is online bestellen zeker een goede optie. :relaxed:

1 like

Leuk he. Ik had jaren geleden ook nooit gedacht dat ik zo’n plantenvrouwtje zou worden maar het geeft me echt voldoening haha. Straks in de lente als alles groeit ben ik helemaaal happy!

1 like

Ik heb vandaag mijn monstera verpot naar een grotere pot en eindelijk ook opgebonden - hoop dat ie nu terug gelukkiger wordt (hij is een beetje sip deze winter)! Mijn pannenkoekjes had ik vorige week al verpot en die lijken al een stuk gelukkiger momenteel (ze verloren heel veel blad) met de nieuwe potgrond :blush: Vandaag ook stekjes gemaakt van mijn maranta leuconeura, watermelon peperomia en sedum burrito, ben benieuwd!!

2 likes

Buhhh ik heb rouwvliegjes in al mn planten in de woonkamer. De kleintjes leggen al
praktisch het loodje en ga ik denk ik vanavond overpotten, maar met de grote word dat echt lastig in mn eentje. Vooral mn monstera is groot en zit net goed opgebonden, ik wil hem niet loshalen… Ik ga gelijk even kaneelwater maken en het daarmee proberen, en vd week aaltjes kopen. Wel heb ik een drakenbloedboom met twee dode stammen, die kan ik er zeker beter uithalen ivm de wortels, eventuele rotting en die vliegen?

Zo leuk!! Dat slaat vast gauw aan nu het weer lichter en lente wordt. Goed bezig!!

1 like

Wie weet hoe de plant op deze foto heet?

1 like

Sowieso een calathea, ik denk een roseo picta:

image

4 likes

Aah top! Dat is hem denk ik ja. Blijkbaar heb ik zelf ook al een andere calathea thuis staan, maar ik zag hem nergens tussen staan, dus dankjewel!

1 like

Ik wil graag een plant die vanaf een kast naar beneden groeit. Maar kan weinig vinden behalve klimop.
Iemand leuke planten?

De spiderplant?

Groeit zo wild dat ie bij mij half over de kast hangt.

1 like

Chinees lantaarntje, rhipsalis, tradescentia zebrina

1 like

Scindapsus pictus:

image

Of epipremnum aureum:

Ik heb ze allebei en het zijn mijn twee makkelijkste en snelstgroeiende planten!

4 likes

Jullie planten zien er zo mooi en gelukkig uit. Wij hadden een muntplantje en die leek ook gelukkig. Opeens van een op andere dag was ie half dood/verdort en zaten en groene beestjes op de steeltjes. Waarom hebben mijn planten beestjes? Ik wil ook blije planten zoals jullie.

Ik ben niet zo thuis in de beestjes. Dus dacht dat ik alles weg moest gooien. Ik heb die halfdode muntplant direct de prullenbak ingemikt. Maar nu zag ik net dat de beestjes ook op mijn spiderplant stekjes zitten. Tenminste, denk ik. Want op de mintplant waren ze groen en bij de stekjes bruin.

Moet bijna huilen om hoe de planten eruit zien in deze intratuin… Zo zonde, dit is al de 3e plant die ik wilde kopen maar die er heel sneu bij staat :slightly_frowning_face:

Weet niet of ik hier goed zit met deze vraag, maar ik ben op zoek naar mooie zijde kunstbloemen. Liefst gewoon een boeket, zelf samenstellen ben ik denk ik niet zo goed in.

Ik was gisteren in de Intratuin en mij viel het ook op dat de meesten er niet erg vrolijk uit zagen : (

Ik heb hele mooie kunstbloesem gekregen toen ik verhuisde, van de Intratuin. Het is geen boeket, maar misschien hebben ze daar ook andere kunstbloemen? Verder had ik vroeger een vaas met neppe bloemen van Action staan. Ik had zelfs de stelen gewoon dubbelgevouwen en niet afgeknipt en ik kreeg van mijn bezoek heel vaak opmerkingen dat mijn bloemen geen water meer hadden. Misschien kun je bij de Action dus ook wel een goed boeket samenstellen :see_no_evil: