Het is in ieder geval een bananenplant!
Een bananenplant! Wil graag veel water en gesproeid worden. Het potje is denk ik wat aan de kleine kant.
Ik heb vandaag deze baby cala gevonden toen ik klaar was met college. Lag op de grond zonder potje o.i.d. maar wel met de wortels nog intact. Alsof 'ie naar beneden uit iemands raam was gevallen alleen dan zonder pot. Dus ik heb 'm maar meegenomen.
Maar, heeft iemand tips om 'm blij te maken? Ik heb alle geknakte bladeren er al afgeknipt en 'm onder de douche gezet. Mijn andere cala’s staan omhoog, maar bij deze blijven de bladeren hangen…
Dit komt door luchtvochtigheid meestal! Hebben plantjes sneller last van nu we de verwarming aan hebben. Las bij Plantsome dat het helpt om de blaadjes te besproeien met water!
Wat goed dat je ‘m hebt meegenomen! Denk gewoon doorgaan met wat je doet en geduld hebben? Haha heb er eigenlijk niet echt verstand van, heb van al mijn planten de meeste moeite met mijn calathea edit: wel ironisch gezien mijn forumnaam
Calathea is hier ook een enorme dramaqueen in huis
Haha ja @Calathea die plant is echt een dramaqueen; 1 dag te droog naar haar zin en ze hangt weer slap. Bijna net zo erger als mijn lepelplant, die kan ook zo dramatisch doen.
Thnx, kijk ik daar even!
Haha echt he, heel aanstellerig hoe vaak geef jij jouwe water?
Die van mij doen het allebei super goed (denk ik) en ik doe maar wat? Zal wel geluk zij.
Of je bent heel liefdevol voor ze, schijnt ook te helpen
Hmm dat zal het zijn, een bonk liefde.
Calathea heel weinig, die staat nu vrij donker en koel. Die heeft een maand geleden voor het laatst water gehad (wel veel) en is nog niet droog. Mijn lepelplantjes krijgen elke week maar die staan weer licht en warmer en hangen dan de ochtend voor ze water krijgen heel dramatisch te doen, haha. Vind het wel chill in de winter, als je dingen dan niet verzuipt komt het allemaal niet zo nauw.
Hmmm misschien geef ik ze wel te veel water dan dank iig
Als ze niet droog staat of slap hangt krijgt ze niks. Misschien is ze daarom zo’n diva bij mij haha maar anders verzuip ik dr denk ik.
Nou Calathea dus, haha. Of een grote palm, die staat hier ook in het midden van het huis, dus het verst van alle ramen vandaan en doet het helemaal prima. Dracaena’s doen het ook goed wat donkerder.
Ik heb eindelijk mijn grootste pannenkoekenplant een grotere pot gegeven. Deze heeft al zoveel stekjes gegeven en er zitten er nog meer aan. In de winter hadden ze het wat zwaarder, maar nu komen er ook al weer nieuwe bladeren aan.
Als jullie een plant naar een grotere pot verpotten, zet je de plant dan altijd in een plastic binnenpot? Ik weet dat dit beter is maar kan geen plastic binnenpotten vinden in de intratuin dus als iemand nog een tip daarvoor heeft hoor ik het ook graag
Ik doe het wel, omdat het water dan weg kan als ik te veel geef. Ik ben niet zo goed met gepast water geven. De pot op de foto heeft toevallig al gaatjes in de bodem, dus daar is geen binnenpot. Ik zie nu pas dat de sticker er nog in zit.
Ze staan bij de buitenpotten (althans hier)