Het Plantentopic

Moet bijna huilen om hoe de planten eruit zien in deze intratuin… Zo zonde, dit is al de 3e plant die ik wilde kopen maar die er heel sneu bij staat :slightly_frowning_face:

Weet niet of ik hier goed zit met deze vraag, maar ik ben op zoek naar mooie zijde kunstbloemen. Liefst gewoon een boeket, zelf samenstellen ben ik denk ik niet zo goed in.

Ik was gisteren in de Intratuin en mij viel het ook op dat de meesten er niet erg vrolijk uit zagen : (

Ik heb hele mooie kunstbloesem gekregen toen ik verhuisde, van de Intratuin. Het is geen boeket, maar misschien hebben ze daar ook andere kunstbloemen? Verder had ik vroeger een vaas met neppe bloemen van Action staan. Ik had zelfs de stelen gewoon dubbelgevouwen en niet afgeknipt en ik kreeg van mijn bezoek heel vaak opmerkingen dat mijn bloemen geen water meer hadden. Misschien kun je bij de Action dus ook wel een goed boeket samenstellen :see_no_evil:

Dit viel me bij onze intratuin ook op. Plantjes met gescheurde bladeren, slap, vol met water. Zonde.

Ik ben wel heel blij dat ik deze eindelijk heb gevonden, de philodendron hastatum. Hij heeft zo’n mooie kleur :heart:

20 likes

Geprobeerd. Maar de groene had ik al weggegooid met de plant en de bruine lukt me niet om te fotograferen.

Luis lijkt het meest. Werkt dat ook bij luis wat jij nu gebruikt?

Het is in ieder geval een bananenplant!

Een bananenplant! Wil graag veel water en gesproeid worden. Het potje is denk ik wat aan de kleine kant.

Ik heb vandaag deze baby cala gevonden toen ik klaar was met college. Lag op de grond zonder potje o.i.d. maar wel met de wortels nog intact. Alsof 'ie naar beneden uit iemands raam was gevallen alleen dan zonder pot. Dus ik heb 'm maar meegenomen.

Maar, heeft iemand tips om 'm blij te maken? Ik heb alle geknakte bladeren er al afgeknipt en 'm onder de douche gezet. Mijn andere cala’s staan omhoog, maar bij deze blijven de bladeren hangen…

4 likes

Dit komt door luchtvochtigheid meestal! Hebben plantjes sneller last van nu we de verwarming aan hebben. Las bij Plantsome dat het helpt om de blaadjes te besproeien met water!

Wat goed dat je ‘m hebt meegenomen! Denk gewoon doorgaan met wat je doet en geduld hebben? Haha heb er eigenlijk niet echt verstand van, heb van al mijn planten de meeste moeite met mijn calathea :sweat_smile: edit: wel ironisch gezien mijn forumnaam :sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile:

1 like

Calathea is hier ook een enorme dramaqueen in huis :joy::joy::joy:

1 like

Haha ja @Calathea die plant is echt een dramaqueen; 1 dag te droog naar haar zin en ze hangt weer slap. Bijna net zo erger als mijn lepelplant, die kan ook zo dramatisch doen.

Thnx, kijk ik daar even!

1 like

Haha echt he, heel aanstellerig :stuck_out_tongue_winking_eye: hoe vaak geef jij jouwe water?

Die van mij doen het allebei super goed (denk ik) en ik doe maar wat? Zal wel geluk zij.

1 like

Of je bent heel liefdevol voor ze, schijnt ook te helpen :wink:

1 like

Hmm :thinking: dat zal het zijn, een bonk liefde.

1 like

Calathea heel weinig, die staat nu vrij donker en koel. Die heeft een maand geleden voor het laatst water gehad (wel veel) en is nog niet droog. Mijn lepelplantjes krijgen elke week maar die staan weer licht en warmer en hangen dan de ochtend voor ze water krijgen heel dramatisch te doen, haha. Vind het wel chill in de winter, als je dingen dan niet verzuipt komt het allemaal niet zo nauw.

1 like