Het Plantentopic

Nou Calathea dus, haha. Of een grote palm, die staat hier ook in het midden van het huis, dus het verst van alle ramen vandaan en doet het helemaal prima. Dracaena’s doen het ook goed wat donkerder.

1 like

Ik heb eindelijk mijn grootste pannenkoekenplant een grotere pot gegeven. Deze heeft al zoveel stekjes gegeven en er zitten er nog meer aan. In de winter hadden ze het wat zwaarder, maar nu komen er ook al weer nieuwe bladeren aan.

6 likes

Als jullie een plant naar een grotere pot verpotten, zet je de plant dan altijd in een plastic binnenpot? Ik weet dat dit beter is maar kan geen plastic binnenpotten vinden in de intratuin dus als iemand nog een tip daarvoor heeft hoor ik het ook graag :yum:

Ik doe het wel, omdat het water dan weg kan als ik te veel geef. Ik ben niet zo goed met gepast water geven. De pot op de foto heeft toevallig al gaatjes in de bodem, dus daar is geen binnenpot. Ik zie nu pas dat de sticker er nog in zit.

Ze staan bij de buitenpotten (althans hier)

Ik deed het eerst niet maar sinds kort wel en ik vind het veel fijner. Ik heb buitenpotten zonder gaten, dus als ze in een binnenpot heb kan ik ze er uit halen en soms even in een bakje met water zetten zodat ze zelf zoveel water op kunnen zuigen wat ze nodig hebben. Ook voel ik nog wel eens aan de onderkant als ik twijfel of ze water nodig hebben.

Ze staan hier bij de kweekspullen bij de buitenplanten! Vind ze wel redelijk “duur” dus ik heb mezelf voorgenomen dat ik ook gewoon alle binnenpotten van nieuwe planten ga bewaren

Mijn maranta leuconeura heeft het zo moeilijk nadat ik ‘m verpot heb :frowning: de blaadjes zijn slap en hangen… nochtans heb ik ‘m vorig jaar ook verpot en toen deed ie het heel goed en was het mijn snelst groeiende plant. Heb m nu maar in de badkamer gezet voor de luchtvochtigheid, hoop dat ie snel weer happy is :heart:

Dit goede weer doet mn andere plantjes wel goed! Hoop dat het zo blijft want door de winter zijn er een aantal die het niet overleefd hebben

Heeft iemand ervaring met het zaaien van kamerplanten? Na een heleboel planten te hebben gestekt het afgelopen jaar, lijkt het mij leuk om nog een stapje terug te gaan en een plant te laten groeien vanaf zaden. Tips en tricks zijn welkom, evenals webshops waar ze zaden verkopen. Ik kom vooral webshops tegen voor (moes)tuinplanten en aliexpress/etsy verkopers met slechte reviews. :sweat_smile:

mijn hobby loopt intussen zo uit de hand dat ik geen plek meer vrij heb in de vensterbank (slaapkamer), maar nog wel nieuwe planten blijf kopen haha. Heeft iemand een idee om ze op te hangen voor het raam?? Ik heb een rolgordijn dat 's avonds dicht gaat dus ik kan ze niet echt dicht bij het raam hangen, als je snapt wat ik bedoel. Durf ze ook niet aan een haak in het plafond te doen, iemand ideeën??

Het wordt tijd dat ik uit huis ga denk ik, en dan maar gewoon in een plantenkas ga wonen

1 like

Ik heb zelf spijkertjes in mijn planken geslagen om er plantjes aan op te hangen. Denk niet dat mijn ouders er blij mee zouden zijn als ik gaten in het plafond ging maken :joy:. Had ook een periode met ruimte tekort haha.

Ik ben bang dat ze met haak en al naar beneden komen want de planten/potten die ik heb zijn niet meer zo klein hahaha

Zo leuk!! Past helaas niet, heel mijn kamer is vol en te donker om los planten neer te zetten. Ik moet gewoon uit huis haha

1 like

oh leuk! waar zijn ze van? (de kasten, niet de planten :stuck_out_tongue: )

Er bestaan paraplupluggen voor in het plafond daar kun je best wel wat aan ophangen qua gewicht. Maar misschien vinden je ouders dat niet heel oké. Ik had hier ook een tekort aan plankjes, vensterbanken. Toen heb ik zo’n hanger gekocht. Hangt prima. Alleen is het plantje helaas verzopen. :sweat_smile:

1 like

Ik kreeg deze plant in de zomer en hij gaat ineens helemaal dood?? Weet iemand hoe ik hem kan redden? De aarde is niet helemaal uitgedroogd maar de plant lijkt wel uit te drogen?

Volgens mij is het een calathea? Die zijn best lastig… Staat hij op een zonnige plek? Ze houden meer van schaduw en kunnen niet zo tegen (volle) zo’n.

1 like

Deed die van mij ook, doet het nu een stuk beter op regenwater!

@Maruti @Haai @Goldenmilk Thanks!! Hij staat op een vrij donkere plek dus ik denk niet dat dat het probleem is. Ik heb niet het idee dat de wortels eruit barsten, maar misschien sowieso wel een goed idee om hem eens een grotere pot te geven. En de volgende keer dat het regent zet ik hem even op het balkon!

Misschien komt het ook door droge lucht? Hem regelmatig sproeien zou misschien ook wat kunnen zijn. Maar ik heb verder geen ervaring met calatheas

1 like

Welke planten raden jullie aan om mee te starten als je geen groene vingers hebt? Cactussen, aloe Vera en sanseveria vind ik niet zo mooi. Ik hou echt van groene bladeren.

Heb hier foto’s gezien waar ik van achterover val. Zo veel planten, mooie planten, baby’s. Goals :heart_eyes:!