Het Plantentopic

Hey, herkennen we deze nog? Twee weken in de andere hoek van het raam en TADAAAA

Wow, wat een verschil! Staat ie nu lichter of donkerder? Of wat is er veranderd WAT IS DE SUCCESFORMULE.

Hij staat nu in zn geheel in de volle zon. Hij had eerst zon op enkele bladeren, maar stond nèt in een hoekje naast het raam. Nu staat ie vol voor het raam op het zuidoosten en dat doet hem goed! Ik vind ‘m nog steeds mooier staan aan de andere kant, maar goed. Hij heeft gesproken denk ik :stuck_out_tongue:

Mijn moeder en ik hebben heel veel avocadopitten laten ontkiemen, maar nu zit er eentje bij die hele andere bladeren krijgt dan de rest? Weet iemand hoe dat kan?

Wooow wtf is dit joh haha

Omg het leeft hahahha

Weggooien! Het is een virus denk ik en kan de rest aantasten.

Heeft iemand tips om een enorme monstera deliciosa op te binden? Of beter snoeien?

Hoe groot is enorm? Ik heb er een van een meter of 2,5 hoog en die heb ik met een best dik touw aan een haak in het plafond gehangen :slight_smile:

De monsteras tot een meter hoog bind ik omhoog tegen zo’n mospaal.

Die van mij was niet meer omhoog te binden omdat hij zo wild geworden was, stond eerst ook zonder mosstok. Dus die heb ik maar in stukken gesneden en opnieuw laten wortelen. Nu staan ze met een mosstok en probeer ik ze wat beter op te voeden haha

Dit is wat ik erover kon vinden. Je hoeft 'm dus niet weg te gooien want het is geen virus of besmettelijk.

Mocht iemand tijdens het binden/snoeien een stek overhebben in de omgeving rotterdam kom ik die met liefde ophalen :upside_down_face:

Awesome!!! Thanks! Hoewel ik dierbioloog ben, ga ik hier wel heel erg goed op hahaha.

Ben trotse grootouder geworden van deze mini pannekoek :pancakes:

Vier stengels tussen de 2,5 en 6 meter lang :sweat_smile:

@Helianthus heb je die stengels in diverse stukken gesneden? Of een lange stengel gelaten?

Ohhh dit is zoveel leuker! Albino avocado omg

die van mij was denk ik net 1 m hoog, dus die heb ik tot op de grond afgesneden en 1 stengel gelaten. Had er wel een stuk of 10 denk ik dus heb ook veel stekken weggegeven.
Een stengel van 6 meter zet je niet even in een vaas hahaha

Haha nee precies! Wel goed idee om wat te stekken, ben benieuwd!

Ik zit ook eens op Reddit te zoeken en ik zie dit prachtexemplaar. Ik denk dat ik ook zoiets ga proberen te fixen. Ik ben zo benieuwd naar het verhaal achter mijn monstera! Ik denk datie al zeker 20 is.

afbeelding

Correctie: de langste stengel is 9 meter!:scream:

Waar kopen jullie eigenlijk nieuwe plastic binnenpotten? Ik was net in een tuincentrum en daar verkochten ze die niet los : /