Oké help jongens, ik ben normaal echt een plantenmoeder maar ik heb drie probleemkinderen waar ik jullie hulp bij nodig heb algemene info: ik heb weinig licht in huis, alleen rond het middaguur krijgen ze twee uurtjes zon. Rond deze tijd van het jaar wordt het wel weer iets lichter in huis.
- De rubberboom. Ooit bij Ikea gekocht maar langzaam trok hij het niet meer en nu is alleen dit nog over. Die grote bladeren blijven gewoon zitten, maar daar gebeurt verder niks, de kleine groeien wel bij, maar er lijkt eigenlijk vrijwel niks te gebeuren?
- Deze cunt van een Calathea; zelfde probleem als altijd: je denkt alles goed te doen maar toch staat hij er sinds het begin der tijden zo bij haha. Maar daar lijkt het halve forum last van te hebben.
- Deze hoe heet ie ook alweer, groeit in soort van drie rare stengels. Al is ‘groeit’ een beetje teveel gezegd want eigenlijk gebeurt er helemaal niks. Weet ook niet goed of ik hem misschien moet snoeien zodat ie iets ‘bushiger’ wordt en minder hoog?
Alvast bedankt voor jullie hulp en eventuele adviezen ik ben echt ten einde raad!