Vielen bij jou de bladeren er ook af? Ik heb mijne in een pot staan met kleikorrels op de bodem en verder geen aparte buitenpot. Ik wacht tot hij helemaal droog is voordat ik weer water bij geef. Hij staat in halfschaduw, maar toch is hij veel blad verloren. Moet ik nog minder water geven?
Thanks voor de tips, verplaatsen heb ik inderdaad niet gedaan, maar dan ga ik maar eens een nieuwe plantenbak aanschaffen!
Prachtige plant! Ik vermoed dat verpotten inderdaad een goed idee is. Uit de nieuwe aarde kan de plant dan ook direct weer voedingstoffen halen, dat wil ook nog wel eens helpen om een plant weer op te laten knappen. 
Mooi potje ook!
Dankje, van de Kruidvat €2,50
Welke plant is dit, mooi!
Dit is de calathea
Wat leuk! Ik ga me er eens in verdiepen, thnx voor de tip.
Maar welke soort? Er zijn zoveel calathea’s
Calathea Zebrina denk ik
HOE DAN. Zoek even op Calathea in dit topic en je weet waarom ik en misschien nog wat anderen in dit topic zuur gaan reageren 
Bedoel je graslelies? Daar groeien stekjes aan! Kleine plukjes aan langere dunne takjes. Die kun je afknippen en op water zetten, zodat er worteltjes groeien. (Okee, genoeg verkleinwoorden voor vandaag)
Ik heb deze plant ‘gered’ uit het tuincentrum. Hij hing daar zo zielig dat ik hem voor twee euro mee mocht nemen. Drie maanden en ontzettend veel liefde later geeft hij bloemetjes!
Weet iemand trouwens welke plant dit precies is? Dit moet een soort calathea zijn, toch?
Klopt dat is hem!
Wow iemand die daadwerkelijk een calathea ‘terug’ heeft weten te brengen?? Held.
Volgens mij geen calathea maar een tiengebodenplant (maranta leuconeura):

heel benieuwd wat ie gaat doen in deze mega pot