Het Plantentopic

Oh wow die doet het wel heel goed! Je asparagus die er naast staat trouwens ook! Wat is daar je geheim voor? (die van mij staat op het noorden maar wordt bij vlagen helemaal bruin en verliest dan een boel naaldjes).

Ik heb dezelfde en inderdaad, wat een diva… ik heb hem niet te licht gezet (in de gang) en zorg ervoor dat ie altijd een beetje vochtig is. Ondanks dat hij er niet altijd even florisant uitziet, heb ik toch binnen een week drie nieuws bladeren gekregen. Kennelijk gaat er toch wat goed.

Oh wauw dat doe je goed! Lees dat ze per jaar 5 a 6 nieuwe bladeren krijgen. Sinds ik wat vaker sproei, lijkt ie zich wat herpakt te hebben.

1 like

:slight_smile: mijn asparagus houdt vooral van een iets minder lichte plek, in het raamkozijn doetie het niet zo goed. En hem af en toe sproeien helpt ook erg goed!

1 like

Trots op deze 7 (:scream:) babies :heart::heart:

Ik heb ze allemaal een cijfer gegeven en ik houd hun voortgang heel goed bij op mijn telefoon.

14 likes

Bij mij gaat alles met ups en downs. En ik kan er echt geen peil op trekken. Het ene moment doen ze het allemaal super goed, vier dagen later ben ik bang dat ze dood gaan. Ik geef ze consequent water, keer ze om zodat ze niet telkens op dezelfde plek licht krijgen etc, maar goed. Tot nu toe zijn ze ook elke keer weer uit de dood opgestaan :woman_shrugging:

Hoe heten die andere planten? Vind ze super leuk!

Wat jammer! Zit het op alle bladeren? Hoe vaak geef je 'm water en waar staat 'ie? Sproei je hem geregeld, hij houdt wel van een hoge luchtvochtigheid? Maakt de plant nog wel nieuwe bladeren aan?

1 like

Geef je hem met regelmatige intervallen water? Ik heb me laten vertellen dat onregelmatig water geven bruine plekken kan veroorzaken, en dat het beter is om met regelmatige tussenpozen water te geven

1 like

Ik wil even mijn supertip meegeven aan alle plantenlovers hier :heart_eyes: zoek naar planten op Marktplaats! Daar vind je vaak super mooie planten voor een prikkie, omdat mensen wel jarenlang voor ze gezorgd hebben maar ze bijv. te groot geworden zijn. Zo heb ik al meerdere topplanten gescoord!

11 likes

Gisteren had ik per ongeluk met mijn stofzuiger de blaadjes van één van de takjes van mijn schefflera eraf gezogen :redface: En toen heb ik het takje er zelf maar afgehaald.

Maar nou zie ik vandaag dat er voor het eerst sinds tijden weer een nieuw blad (takje met blaadjes) aan het groeien is :grinning: Hij doet het verder prima, maar hij kreeg al maanden geen nieuwe bladeren.

7 likes

Ik ben dit nu (naar aanleiding van je berichtje) ook aan het proberen, ik heb een paar planten met de kweekpot in een kom met water gezet, maar hoe lang laat jij dat staan?

Ik zie net een add dat PlantSnap nu gratis is, ben het even aan het proberen :smirk:

Een half uurtje ofzo, en dan doe ik een klein laagje water er in

1 like

Mijn pannekoekenbaby met dank aan @Melacholie :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Ik heb net pas dit topic ontdekt en ik vind het zo lief om te lezen hoe mensen voor hun plantjes zorgen.

6 likes

Mijn zoektochten op Marktplaats zijn helaas nog niet zo succesvol geweest, terwijl ik het idee van een plant overkopen (of adopteren vanuit een plantenasiel of van de straat) wel heel leuk vind. Ik heb wel een stekjes bij iemand thuis gekocht en ga binnenkort naar een stekjesruil maar ik benieuwd of je nog tips hebt voor zoektermen? En ga je ook daadwerkelijk op pad om een plant ergens op te halen of heb je geluk rondom je woonplaats? Misschien moet ik er ook wat meer moeite in stoppen, haha. :sweat_smile:

Oef, tuincentra in de weekenden in deze tijd van het jaar zorgen bij mij ook voor een error in mijn hoofd. Ik was in januari naar een tuincentrum geweest, stonden toen hooguit vijf andere auto’s op de parkeerplaats maar twee weken geleden kon ik niet eens een parkeerplek vinden. Die drukte, niet te doen. Hoop dat je binnenkort doordeweeks een succesvoller bezoek hebt. :relaxed:

1 like

Ik ben al een keer of 4 met een zwaar zuchtende vriend met een trekkar of huurcabrio (de plant was zo groot dat hij niet in een auto met dak paste) op pad geweest :smile: mijn woonplaats is heel groot, dus ook daar kan je makkelijk een uur onderweg zijn haha.

4 likes

Haha, dat noem ik nog eens doelgericht. :joy: Des te leuker om zulke verhalen te hebben over de planten in je huis. Ik zal mijn zoekgebied eens vergroten en kijken wat dat oplevert. Bedankt!

“Lieverd, ik heb er zeg maar weer eentje gezien. Maar hij is echt HEEL bijzonder.”

Hmmmgrrrr. :unamused:

3 likes