Het Plantentopic

Ah wat aso! Dat is gewoon diefstal!

3 likes

Ik had inderdaad wel gelezen dat ze een vrij korte levensduur hadden. Dat is wel jammer vind ik!

Lijkt op te veel water en te veel licht. Als hij donkerder staat worden zn blaadjes weer donkergroen, net als wanneer hij wat droger staat.

1 like

En eten geven! Daar reageert mijne heel goed op. Gewoon kamerplantenvoeding van Pokon, kun je bij de ap kopen.

@pastelzwart mijn pannekoekje is nog sneuer, zag er heel lang net zo uit als de jouwe maar hij heeft nu nog maar 3 kleine blaadjes. Mijn moeder kocht een gelijk met mij en die is zó mooi! Ze geeft hem amper water en hij staat in een van de donkerste hoekjes van de kamer dus dat zal inderdaad de oplossing zijn.

Ik heb de mijne in nieuwe potgrond gezet, klein drupje water maar, en vanaf nu geef ik hem nog maar de helft water, kijken hoe het gaat.

1 like

Hoe dan?! Heeft het dramavirus van de Calathea nu ook de pannenkoekenplant aangestoken? :sweat_smile:

Hoe noemen ze in Amerika eigenlijk een pannenkoekenplant? Gewoon pancake plant of denk ik nu te simpen? :joy:

2 likes

Wauw ik zou woest zijn en hier ook zeker achteraan gaan om AL mijn stekjes terug te halen van de aso dief. Echt bizar!

1 like

Ik heb al zeker een jaar vliegjes maar ze doen ze planten niks? Ik zie niks in ieder geval, al mn plantjes doen het goed. Maar zie wel eens zo’n vliegje voorbij komen ja.

De larfjes eten de wortels op. Mijn scindapsus was altijd de bron en die heb ik helemaal opnieuw moeten stekken omdat de wortels helemaal aangetast waren door die beesten

1 like

Nooo ik las op internet dat ze niet schadelijk zijn, dus ik denk al een paar weken: oke ik moet er echt even potgrond verversen en kaneelwater proberen, maar zou ik dan nu eigenlijk al te laat zijn? :sob:

Oh. Oeps. Maar ik merk er echt niks van. Ik lees ook over zwermen etc op google maar ik zie er hooguit drie per week.

Oh nee hoor als je planten het nog goed doen zal het niet heel erg zijn!

1 like

Mijn zamioculcas is de laatste tijd heel snel gegroeid (de twee lichtgroene stengels zijn nieuw). Ik moet hem ook echt een grotere pot geven.

14 likes

Ik had ook vliegjes, maar heb in plaats van aaltjes gewoon een beetje afwasmiddel door water gemengt en dat met de watersproeier over de aarde en een paar wortels gesproeid. Niet teveel afwasmiddel, maar heeft wel super geholpen! Misschien een idee voordat je die enge monsters in huis haalt :smiley:

Mooi zeg! Je kunt m nu ook perfect stekken.

1 like

Wie weet hoe deze plant heet?

Ik had er 2 maar ze zijn allemaal weer dood omdat het te droog in huis werd in de herfst/winter. Heb voor dit jaar ook het voornemen dat ik geen planten meer mag kopen tenzij ik een bevochtiger koop. Als het droog is zijn ze ook heel gevoelig voor dingen als spint en wolluis.

Ik twijfel om er een te kopen. Vind het zo sneu als ze niet lang leven. Luchtvochtigheid is hier niet zo’n probleem. Ik sproei vaker de planten en als het echt laag is gaat de luchtbevochtiger aan (die hadden we voor de luchtwegen vd baby maar nu dus ook voor de plantjes haha)

Lijkt op een kardinaalsmuts?

JA! Dat is het. Dit zat al in mijn tuin voordat ik in de woning ging wonen. Wilde weten hoe ik het moet onderhouden. Thanks :grinning: