Het Plantentopic

Cactus, vetplant, bananenplant, en eigenlijk alle tropische planten met grote exotische bloemen eraan. Afhankelijk van hoe geïnteresseerd je kat is in planten, want een cactus wil je natuurlijk niet in je kat hebben, of de kat in je cactus.

5 likes

Oja, die is leuk! Bij mij sterft hij elk jaar in de winter helemaal af en dan groeit hij in de lente weer op haha :slight_smile:

1 like

Weet iemand of mijn geliefde vetplantje nog te redden valt?

De bovenkant ziet er nog ok uit! Je kan proberen de bovenkant te stekken, dus eraf knippen en op cactusaarde of stekgrond leggen en dan wachten (heel lang) tot er worteltjes komen. Af en toe de grond natsproeien zodat hij water krijgt en gaat wortelen. Succes!

1 like

Thanks :grinning:

1 like

Ja dit, je kunt ook meerdere stekjes maken door de ‘blaadjes’ los te maken en dan op de aarde te leggen.

1 like

Soms laat hij ze met rust en dan zo weer een periode dat hij er steeds bij zit helaas. Ik wil het liefst voor in de vensterbank planten met bloemen/kleur, dat vind ik gezellig staan. Na een beetje googlen kwam ik op de adenium/woestijnroos, die vond ik ook wel leuk. Helaas zag ik dat ie ook wel impalalelie genoemd wordt en lelies en katten gaan natuurlijk niet samen. :unamused:

Ow nee als er een stampertje in zit dan kan het niet. Dat poeder is giftig inderdaad.

Kattengras!!! Sinds ik kattengras heb staan komen ze helemaal niet meer aan andere planten/bloemen. Vind het niet perse mooi, maarja ze blijven zo wel van de rest af.

Stomme vraag, maar de blaadjes die nu al los zijn heb ik gewoon laten liggen. Moet ik die dan meer in de aarde duwen?

Ik duw ze meestal met het uiteinde een beetje in de aarde, zodat de worteltjes meteen onder de grond groeien :slight_smile: heb nu een heel bakje vol babies.

Ga de tips allemaal opvolgen. Bedankt allemaal! Hopelijk weer snel een mooie vetplant hier :heart_eyes:

1 like

Iemand suggesties over hoe ik een aronskelk het beste in leven kan houden? (frequentie en hoeveelheid water, voeding etc). Ik ben niet zo’n held in plantjes levend houden.

Oké, nu ik hier toch bezig ben nog een vraag. (En jullie tips zijn veel handiger dan Google :wink:)

Mijn monstera groeit volledig scheef. Ik verzet hem vaak van plaats zodat hij naar het licht toe zou groeien, maar niets helpt. Wat kan ik hieraan doen?

Enige wat je kan doen is hem langzaam proberen op te binden aan een mosstok denk ik. Volgens mij groeien ze in het wild kruipend over de grond tot ze een boom vinden waar ze tegenop kunnen klimmen, zo moet je het opbinden aan de mosstok ook een beetje begeleiden.
extra tip: ik denk wel dat hij toe is aan een groter potje!

Zou hij veel groter worden, denk je? We hebben hier al twee grote planten en daarom wou ik een “kleine” monstera :stuck_out_tongue: Stok zal ik proberen!

als je hem nooit in kort kan hij eindeloos groot worden ja :stuck_out_tongue:
(Niet mijn foto)

9 likes

WOW.

Haha ja die kunnen heel snel uit de hand lopen. Als je hem toch iets groter wilt hebben: even de puntjes van de wortels afknippen als je hem ompot dan krijgt hij een mega boost :slight_smile:

1 like

Hier ben ik ook benieuwd naar. De mijne zijn zo sip. Terwijl je zou denken dat ze blij zijn dat de verwarming niet meer aan staat!