Ik zag deze arme plant net op Marktplaats voorbijkomen, hahahah. Dit is echt de treurigste Monstera die ik ooit gezien heb.
Nieuwe baby’s. Ging gisteren alleen even een binnenpot halen maar ja, zo werkt dat niet. En ik heb al 25 planten
Oh die bovenste is zo lief. Hoe heet die? Dat is de laatste plant die ik heb vermoord, tot ik ze meer aandacht ging geven.
Dit is mijn nieuwe beauty! Ook nieuwe hangpot erbij, moet m nog ophangen. Ik twijfel of dit een senecio herreianus is (stond erbij) of een othonna capensis (lijkt er meer op).
Hand erbij voor size reference😂
Hartjesvaren (Hemionitis Arifolia)
Naaaah wat zielig! Vind het er bijna uitzien als een uitgemergeld hondje
Echt werend is het niet helemaal, maar muggen hebben wel een hekel aan sterke geuren, dus citroenverbena, knoflook, ui, en lavendel doen wel iets. Maar ik had bijvoorbeeld vorige zomer een citroenverbenaplantje op de slaapkamer waar echt wel wat geur vanaf kwam, maar nog steeds kwamen er muggen op de kamer
Ja ik sprak vandaag een plantenvrouwtje die zei al dat ik dan het terras in een oerwoud moest veranderen haha, jammer!
Ik woon in het buitengebied en als het windstil is dan zit het hier helemaal vol. Dus op zoek naar een oplossing!
Bedankt voor je reactie!
Ziet eruit als een gezellig kringgesprek
Hoe ziet zo’n aaltje eruit?
Gaaaadverdamme, gad ver de gadver… wat is dit? Zal ik de hele plant weggooien?!! Hij bloeit wel mooi maar dan koop ik wel een nieuwe…
Thanks… hoe komt het daar? Weet jij dat?
Hahaha het was erg gezellig ja en ik was het middelpunt van de belangstelling, op het eind zat ik op de grond met ruim 30 planten om me heen.
Het zijn microscopisch kleine beestjes, het is gewoon poeder wat je met water mengt.
Ik ben bang dat één van mijn planten, die ene waarbij ik onlangs had ontdekt dat de hele potgrond krioelde van de rouwvliegjes-larven, het niet gaat redden De wortels waren er niet goed aan toe toen ik hem verpotte (die stomme kutlarven eten gewoon de wortels op) en hij gaat er steeds zieliger uitzien, een heleboel blaadjes zijn bruin geworden en gaan hangen. Ik heb alle echt slechte bladeren er nu maar afgehaald en ik hoop dat hij het nog gaat redden.
Mijn grootste nachtmerrie als dat gebeurd. Ben mega zuinig en trots op mijn planten…
Ik ga duimen voor je
Paar maanden geleden al mijn planten behandeld met aaltjes, zie ik nu alweer rouwvliegjes vliegen
Mijn baby-bananenplant heeft trouwens ook een baby’tje gekregen zag ik net. Zo leuk!
Zooo boos op mijn kat. Hij zat op de vensterbank en sprong als een gek omhoog, waardoor de plant met pot en valt en ook nog eens de lamp mee naar de grond trekt. Pot kapot, plant vernield en lamp kan ik ook vervangen (glas gebroken).
Ahh zo kut! M’n kat flikt dit soort shit ook steeds, vorige week een vaas met lelies omgetrokken, alles was nat en zat onder dat gele stuif.
Is de plant deels nog te redden?
Oh, kijk alsjeblieft uit met lelies en katten!!
Die shit is echt dodelijk giftig voor ze!!!