Zou een Ficus Benghalensis kunnen zijn, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Ik ga er nog even over nadenken Lyrata groeit trouwens recht en heeft andere bladeren.
Klopt! Die jij noemt is het geloof ik ook niet, die heeft meer één stam. Zo dom dat ik dit niet meer weet heb de Ikea website al doorgespit haha, maar weet echt niet eens meer of ik hem daar wel gekocht heb!
Ik heb destijds de monstera op mijn werk gestekt en ook een maand in een glas water gehad en daar gebeurde helemaal niets mee. Heb hem toen toch maar in een potje met aarde gezet en toen is hij pas gaan groeien! Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Ficus Benghalis audrey denk ik
Jaaaa heldin!! Bedankt!! Ik ga hem toch eerst proberen te snoeien en stekken, maar nu weet ik in ieder geval hoe
Schefflera duurt heeeeel lang. Maanden. Maar als ie gaat!!!
Waaaaauw jouw calathea!!!
Ja hij doet het goed! Ik knip wel vaak de lelijke randjes eraf hoor, en ik probeer hem wel meerdere keren per week te sproeien, verwend nest is het
Ja, ik geloof het wel - aan de onderkant komen wel steeds kleine blaadjes, maar ik heb niet echt in de gaten gehouden hoe snel dat is gegaan.
Het Chinees Lantaarntje doet het geweldig op het Noordoosten. Zelfs op het Noorden doet hij het hier prima!
Die heb ik al een maar vind ik te klein voor in de hoek. Wil het liefst een grote volle plant, maar die zijn er bijna niet ofzo.
Ik lees nu steeds meer over plantenvoeding en de plantsome app geeft ook aan het te geven? Welke gebruiken jullie? Of helemaal zonder gebruiks?
Ik heb de Epiphyllum Anguliger op het Noorden staan in een vrij donker hoekje en die doet het daar uitstekend. Dat misschien een optie?
Mooie verzameling en hier ook een gele muur in de keuken.
Oeh die is leuk!!
Wow ziet er echt heel leuk uit! Ik heb er ook één, maar die is heel donkerrood geworden en niet meer zo mooi rood. Hoe blijven ze bij jou zo’n mooie kleur?
Ze houden van veel licht maar bloeien maar ongeveer 6 maanden en hebben maar 1 keer bloemen. Als die van jou donkerder is geworden kan het zijn dat hij misschien aan het uitbloeien is. Maar het zijn hele makkelijke planten, ze willen dus veel licht en water in hun kelk ipv de aarde.
Oh dat ziet er nice uit! Thanks.
Ik heb het opgegegeven en het stekje in de prullenbak gegooid. Na voor m’n gevoel een eeuwigheid is het niks geworden. De plant is er wel van opgeknapt dat de bovenkant er af geknipt is trouwens