Oh, kijk alsjeblieft uit met lelies en katten!!
Die shit is echt dodelijk giftig voor ze!!!
Ja weet ik, heb het altijd in de gaten gehouden en ze knabbelt er nooit aan. Over het algemeen laat ze bloemen en planten helemaal met rust maar er vloog een vliegje tussen die bloemen en toen haalde ze uit. Ze had geen stuif of iets op haar koppie maar het voor de zekerheid het hele smoeltje even goed gepoetst.
Ze schrok zo dat ze meteen wegrende dus het water is ook niet op haar gekomen gelukkig. De vaas stond ook op een vensterbank waar ze niet op kan, dit was echt een powermove vanaf een stoel.
Edit: met dit soort shit steeds flikken bedoelde ik meer dat ze graag dingen omgooit haha, helemaal nu m’n hele huis bezaaid is met touw door m’n macrame obsessie.
Vind het zo leuk om iedereens planten te zien! Alleen het is wel erg slecht voor mijn wishlist en portemonnee hahah. Ik ben een beetje een planten noob en heb een geldboom (pachira aquatica) die denk ik niet helemaal happy is. Sommige bladeren krijgen bruine randjes terwijl de luchtvochtigheid prima is (staat een luchtvochtigheidsmeter naast) en ik 'm regelmatig sproei. Ook is de stam een stuk bruiner geworden en heeft zelfs een zwart plekje. Hij maakt wel superveel nieuwe blaadjes. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Krijgt ie genoeg licht?
We hebben een raam op het oosten, daar staat hij zo’n 3m vanaf. S ochtends is het dus redelijk licht, 's middags minder. Geen direct zonlicht maar dat moet vgm ook niet toch? Zou ik hem beter naar een andere plek kunnen verplaatsen?
Hoe groot laten jullie baby’s van een babanenplant worden voor je ze weghaalt bij de moederplant?
Mijn bananenplant is zelf nog heel jong, ik heb hem twee maanden geleden als babyplantje van de plant van mijn moeder gekregen, maar nu krijgt hij dus zelf drie baby’s, ik snap het ook niet helemaal
20 cm raden ze aan! Die van mij overleven het altijd als ik ze rond die grootte wegsnij van de moederplant
Thanks!
Dan moet ik mijn plant binnenkort maar even inclusief baby’s in een grotere pot zetten, de moederplant is zelf nog niet eens 20 cm groot namelijk, in het potje waar ik hem nu in heb gaan ze niet met z’n vieren tegelijk passen.
Wat gek dat hij zelf zo snel baby’s maakt! Soms doen planten dat als ze het zelf moeilijk hebben (dus als ze zelf zouden sterven = investeren in nageslacht). Ik denk dat een grotere pot sowieso een goed idee is en dan kan je alsnog zien hoe het gaat!
Noooo ik hoop het niet
Hij lijkt het gelukkig niet moeilijk te hebben, naast al die baby’s groeit hij zelf ook goed, als hij een nieuw blad heeft komt direct daarna het volgende blad er alweer aan. Ik ga even afwachten hoe het ermee gaat, maar zal hem sowieso in een grotere pot zetten!
Heel cool trouwens dat dit zo werkt bij een plant, je zou bijna gaan denken dat planten een bewustzijn hebben ofzo.
Oh mijn plantjes hebben het wel zwaar met dit weer hoor. 33 graden, dus ik heb maar een paar planten wat verder weg van het raam gezet. Maar er hangen wel een paar blaadjes slappie.
Dat kan inderdaad, maar bij een Calathea meestal geen goed teken (sorry). Mijn ervaring is dat dit meestal een teken is dat ze het loodje gaan leggen en dus zaadjes willen gaan maken.
Ahh neee Het ging al een tijdje slecht met m, ík was al helemaal blij dat hij daar bovenop is gekomen. Niet dus. Valt er nog iets aan te doen?
Misschien kan je m verpotten? Nieuwe aarde?
Dat dacht ik ook! Ik heb hem ongeveer 3 weken geleden verpot met nieuwe aarde, maar dat heeft dus niet geholpen…
Voor t eerst in mijn leven houden mijn planten het langer uit dan een maand of twee! Heel blij mee, maar mijn alocasia’s groeien wel heel hard. De stengels worden best lang en ze hebben allebei al een nieuw blad gekregen, nu ben ik bang dat ze gaan hangen doordat ze te zwaar worden. Ze zuipen wel echt ontzettend. Ik heb een stingray en een zebrina.
Ben echt trots maar nu ook panisch voor vliegjes.
Sjezus hoe druk kun je je maken over plantjes
Ik zou het inderdaad even aanzien, misschien heb je geluk! Ik weet ook niet hoe oud deze plant kan worden hoor, misschien gaan ze altijd na een paar jaar wel dood.
Ooh, misschien heeft mijn bananenplant dat ook… Hoewel hij er op zich best oke uitziet. Ik heb laatst twee kleine planten uit de pot gehaald, maar dat ging per ongeluk zonder wortels. Daardoor hebben de wortels daarvan alweer nieuwe baby;s geproduceerd én er zijn nog vier andere erbij gekomen.
Die is inderdaad wel heel mooi, wat heb je ervoor betaald?