Woow er groeien bloemetjes uit mijn calathea? Wist helemaal niet dat dat kon!
Dat kan inderdaad, maar bij een Calathea meestal geen goed teken (sorry). Mijn ervaring is dat dit meestal een teken is dat ze het loodje gaan leggen en dus zaadjes willen gaan maken.
Ahh neee Het ging al een tijdje slecht met m, ík was al helemaal blij dat hij daar bovenop is gekomen. Niet dus. Valt er nog iets aan te doen?
Misschien kan je m verpotten? Nieuwe aarde?
Dat dacht ik ook! Ik heb hem ongeveer 3 weken geleden verpot met nieuwe aarde, maar dat heeft dus niet geholpen…
Voor t eerst in mijn leven houden mijn planten het langer uit dan een maand of twee! Heel blij mee, maar mijn alocasia’s groeien wel heel hard. De stengels worden best lang en ze hebben allebei al een nieuw blad gekregen, nu ben ik bang dat ze gaan hangen doordat ze te zwaar worden. Ze zuipen wel echt ontzettend. Ik heb een stingray en een zebrina.
Ben echt trots maar nu ook panisch voor vliegjes.
Sjezus hoe druk kun je je maken over plantjes
Ik zou het inderdaad even aanzien, misschien heb je geluk! Ik weet ook niet hoe oud deze plant kan worden hoor, misschien gaan ze altijd na een paar jaar wel dood.
Ooh, misschien heeft mijn bananenplant dat ook… Hoewel hij er op zich best oke uitziet. Ik heb laatst twee kleine planten uit de pot gehaald, maar dat ging per ongeluk zonder wortels. Daardoor hebben de wortels daarvan alweer nieuwe baby;s geproduceerd én er zijn nog vier andere erbij gekomen.
Die is inderdaad wel heel mooi, wat heb je ervoor betaald?
Goede timing dan! Ik vind je plant in dit geval dat bedrag zeker waard.
Die is echt prachtig!
Wauw. Mooi.
Ik heb die van mij van de week ook bij dille & kamille gekocht. Ietsjes kleiner dan die van jou voor €12. Een van de mooiere die ik gezien heb en vind het geld het meeer dan waard !
Iemand al een update over hun schefflera stekjes? De mijne staan nu ong 1,5 maand op water maar nog steeds geen wortels
Daarentegen doen al mn andere planten het zooo goed, ik zie mijn chinees lantaarnplantje gewoon elke dag groeien!
Ow wow ziet er super uit, nu wil ook ook wel bloemen😍
Ik denk dat ik mijn stekjes tegelijk met jou in het water heb gezet (toen het hier een poosje geleden over het stekken van een schefflera ging), maar bij mij is er ook nog helemaal niks gebeurd helaas.
Weten jullie een leuke hangplant die in een donkere hoek overleeft? Heb een hedera en een lipstickplant geprobeerd, maar die zijn beide overleden en ik heb ze niet te veel of weinig water gegeven ofzo. Het is een hoek naast een raam op het noord-oosten en de luxaflex is voor 90% gesloten ivm inkijk vanuit straat. Van de andere kant van de kamer komt wel licht, maar mijn vriend is een halve kluizenaar en woont het liefst in een bunker zonder ramen.
Bij mij doet een scindapsus het dan altijd goed.