M’n nieuwe pannenkoekie heeft 3 “stammetjes” zag ik, het is moeilijk op de foto te krijgen maar kan ik deze van elkaar scheiden?
Voor het eerst in mijn leven houd ik planten in leven en inmiddels komen er steeds meer
Hebben jullie ook ervaring met buitenplanten die een vliegen-/muggenwerende functie hebben?
Af en toe een rouwvliegje maar niet in ernstige mate (even afkloppen) en helaas ook trips (gehad). Ik heb ze al even niet meer gezien maar geloof niet dat ze helemaal weg totdat ik ze maanden niet gezien heb. Ze lijken steeds maar terug te komen.
Klopt, de plant van @vuilnisglitter is een peperomia raindrop. Ik heb ze vaker als pannenkoekplant te ruil of te koop zien staan maar het is een andere plant. Evengoed een leuke plant om te hebben en niet ingewikkeld in de verzorging ook.
Is het een idee om een stekjes topic aan te maken? Ik heb zelf bijv een zaagcactus stek en weet dat deze best gewild is. Uiteraard ruilen ea tegen Porto kosten.
Ik ben voor! Heb ook een aantal stekjes ! Wat zou je willen ruilen voor je zaagcactus stek?
Ik ben nog echt nieuw met stekken enzo maar in de toekomst lijkt het me super leuk om zo’n ruil dag te doen. Zie soms videos en het ziet er zo gezellig uit.
@amazoniet @Nomine Verrek! Ik vond het al zo dik en de stammetjes zo groen!
Maar afsnijden? Klinkt als iets wat ik finaal kan verpesten. Gewoon net boven de grond afsnijden? Ik zat te denken om ze een beetje uit de grond te schudden zodat de wortels meekwamen.
Een van mijn zusjes houdt ook nogal van planten en vandaag was ze de hele dag bij mij. We zijn eerst naar de Intratuin geweest, daarna naar het plantenasiel en toen nog naar een superleuk plantenwinkeltje hier in de stad.
Ik mag alleen van mezelf geen (nieuwe) planten meer kopen en ik heb me goed ingehouden en voor mezelf niks gekocht!
We hebben wel voor mijn andere zusje twee planten gekocht die we haar voor haar verjaardag gaan geven:
Met deze dieffenbachia en monstera zou het moeten lukken om haar net zo’n fan van planten te maken als wij toch?
En ik heb nog een stekje van de citroenplant van mijn zusje gekregen:
Die vraag en verzoek waren er al eens maar ik meen me te herinneren dat het van de mods prima in dit topic kan
Wat heb je voor een stekjes?
Als je ze wil scheiden kan je inderdaad kijken of je ze voorzichtig uit elkaar kan ‘scheuren’. Zo op de foto is het lastig in te schatten of ze elk hun eigen wortels hebben en losse plantjes zijn, of dat het naar één moederstam leidt. Mochten ze ergens onder de grond aan elkaar vast zitten, kan je ze voorzichtig van elkaar lossnijden. Als de plantjes elk genoeg wortels hebben, kan je ze direct in de grond zetten. Anders inderdaad laten wortelen op water.
Natuurlijk de pannenkoek, lidcactus en over een paar weekjes wss van de stippenplant en misschien van een Chinees lantaarnplaatje
Stippenplant die wil ik:grinning:
Nice, dankjewel voor je advies!
Dat duurt nog wel eventjes haha, denk een weekje of 2/3
Ja stekjes ruilen lijkt me ook heel leuk! Mssn is een appgroepje dan handiger?
Ik heb deze week een aantal plantjes verpot en stekjes gemaakt van een aantal planten. Heb nu twee baby bananenplanten, hooop dat ze het gaan redden! Voel me wel echt een trotse plantenmoeder hahahaha
Da’s ook handig
Woooww niceeee. Ik spray m’ monstera en lepelplant vanaf vorige week, goeie sog dus win win.