Het Plantentopic

Die is echt prachtig!

1 like

Wauw. Mooi.

1 like

Familiefoto van de Bromelia’s!

Ik ben een beetje verslaafd geloof ik :sweat_smile:

34 likes

Ik heb die van mij van de week ook bij dille & kamille gekocht. Ietsjes kleiner dan die van jou voor €12. Een van de mooiere die ik gezien heb en vind het geld het meeer dan waard :heart_eyes:!

1 like

Iemand al een update over hun schefflera stekjes? De mijne staan nu ong 1,5 maand op water maar nog steeds geen wortels :sweat_smile:

Daarentegen doen al mn andere planten het zooo goed, ik zie mijn chinees lantaarnplantje gewoon elke dag groeien!

1 like

Ow wow ziet er super uit, nu wil ook ook wel bloemen😍

1 like

Ik denk dat ik mijn stekjes tegelijk met jou in het water heb gezet (toen het hier een poosje geleden over het stekken van een schefflera ging), maar bij mij is er ook nog helemaal niks gebeurd helaas.

Weten jullie een leuke hangplant die in een donkere hoek overleeft? Heb een hedera en een lipstickplant geprobeerd, maar die zijn beide overleden en ik heb ze niet te veel of weinig water gegeven ofzo. Het is een hoek naast een raam op het noord-oosten en de luxaflex is voor 90% gesloten ivm inkijk vanuit straat. Van de andere kant van de kamer komt wel licht, maar mijn vriend is een halve kluizenaar en woont het liefst in een bunker zonder ramen. :grin:

Bij mij doet een scindapsus het dan altijd goed.

1 like

Ik heb deze plant maar ben vergeten hoe die heet… iemand hier enig idee? Ik dacht dus Ficus Lyrata maar deze blaadjes zijn fluweelachtig, dus nu twijfel ik. Ga hem te koop zetten dus wil even een goede prijs bepalen :slight_smile:

1 like

Zou een Ficus Benghalensis kunnen zijn, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Ik ga er nog even over nadenken :face_with_monocle: Lyrata groeit trouwens recht en heeft andere bladeren.

Klopt! Die jij noemt is het geloof ik ook niet, die heeft meer één stam. Zo dom dat ik dit niet meer weet :slight_smile: heb de Ikea website al doorgespit haha, maar weet echt niet eens meer of ik hem daar wel gekocht heb!

Ik heb destijds de monstera op mijn werk gestekt en ook een maand in een glas water gehad en daar gebeurde helemaal niets mee. Heb hem toen toch maar in een potje met aarde gezet en toen is hij pas gaan groeien! Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

1 like

Ficus Benghalis audrey denk ik

Jaaaa heldin!! Bedankt!! Ik ga hem toch eerst proberen te snoeien en stekken, maar nu weet ik in ieder geval hoe :smiley:

1 like

Schefflera duurt heeeeel lang. Maanden. Maar als ie gaat!!!

1 like

Onder de douche geweest en bijgepunt :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Waaaaauw jouw calathea!!!

1 like

Ja hij doet het goed! Ik knip wel vaak de lelijke randjes eraf hoor, en ik probeer hem wel meerdere keren per week te sproeien, verwend nest is het :joy_cat:

1 like

Ja, ik geloof het wel - aan de onderkant komen wel steeds kleine blaadjes, maar ik heb niet echt in de gaten gehouden hoe snel dat is gegaan.

Calathea

1 like