Het Chinees Lantaarntje doet het geweldig op het Noordoosten. Zelfs op het Noorden doet hij het hier prima!
Die heb ik al een maar vind ik te klein voor in de hoek. Wil het liefst een grote volle plant, maar die zijn er bijna niet ofzo.
Ik lees nu steeds meer over plantenvoeding en de plantsome app geeft ook aan het te geven? Welke gebruiken jullie? Of helemaal zonder gebruiks?
Ik heb de Epiphyllum Anguliger op het Noorden staan in een vrij donker hoekje en die doet het daar uitstekend. Dat misschien een optie?
Mooie verzameling en hier ook een gele muur in de keuken.
Oeh die is leuk!!
Wow ziet er echt heel leuk uit! Ik heb er ook één, maar die is heel donkerrood geworden en niet meer zo mooi rood. Hoe blijven ze bij jou zo’n mooie kleur?
Ze houden van veel licht maar bloeien maar ongeveer 6 maanden en hebben maar 1 keer bloemen. Als die van jou donkerder is geworden kan het zijn dat hij misschien aan het uitbloeien is. Maar het zijn hele makkelijke planten, ze willen dus veel licht en water in hun kelk ipv de aarde.
Oh dat ziet er nice uit! Thanks.
Ik heb het opgegegeven en het stekje in de prullenbak gegooid. Na voor m’n gevoel een eeuwigheid is het niks geworden. De plant is er wel van opgeknapt dat de bovenkant er af geknipt is trouwens
Ik gebruik voeding uit mn wormenbak, dat kan je ook kopen bij thuiscentra en van die hipsterwinkeltjes in de stad. Wormenthee noemen ze het. Ik zou sowieso gaan voor iets biologisch, want anders krijg je toch vaak wel gore chemische processen of resten uit de bio-industrie. Net als potgrond trouwens. T is niet zo zwart-wit natuurlijk, maar als je dat belangrijk vindt wel goed om rekening mee te houden Planten willen alleen voeding in het groeiseizoen trouwens! Lente en zomer en sommigen begin van de herfst.
Hè knip je die bladeren nou zo en vind je plant dat niet vervelend? Ik wist niet dat je bruine delen gewoon kon wegknippen
Ja lekker wegknippen! Bruine plekken herstellen niet meer, dus het kan geen kwaad en al je plantjes zien er zo veel beter uit
Ja ik had een heel groot maar lelijk blad, dus ik dacht ik probeer het gewoon. En die doet het nog steeds prima
Geen idee of dit werkt, maar ik vond het heel grappig
Juist! Nog even geduld dan maar, op mn werk staan er ook op water en die zijn na een aantal maanden goed geworteld dus ik heb nog hoop voor ons!
Oh mijne heeft het volgens mij echt heel zwaar. Wat doe jij qua verzorging en op wat voor plek staat hij? Mijne kan wel een boost gebruiken!
Ja makkelijk joh ik geef al m’n planten maar 1x in de week water.