Maan is vaak op de voorgrond. Maar dat komt omdat zij ook opvalt. Guus Meeuwis staat daar vaak alleen maar stil te staan en te zingen. Niks mis mee, maar ik kan mij voorstellen dat mensen liever iemand zien die over het podium springt, danst en vol zit met energie. Helemaal met de nummers die ze gisteren gespeeld/gezongen hebben.
Maan draagt vaak kleding die meer op valt, maar volgens mij vindt ze dat zelf ontzettend leuk. Ik zei gisteren ook tegen mijn vriend “grappig dat bijna iedereen een trui en een spijkerbroek aan heeft, en Maan lekker in een opvallend pakje staat”. Dat is gewoon echt haar ding, ook bij concerten/optredens van haar.
Ik was een paar jaar geleden ook “Maan-moe”. Je zag haar overal, op alle zenders en ik vond haar muziek (toen nog voornamelijk Engelstalig) vreselijk. Maar volgens mij was ze toen ook heel erg haar best aan het doen om “leuk” over te komen. Ze heeft dat los gelaten, is andere muziek (die ik persoonlijk een stuk beter vind) gaan maken en ze is volgens mij nu een stuk bekender.
Ik heb haar één keer live gezien toen ik backstage stond. Na haar optreden kwam ze naar achteren waar ze iedereen van haar team een knuffel gaf en zei dat iedereen het goed had gedaan. Daarna ging ze naar de mensen (waaronder mij) die niet in haar team zit. Ze ging heel uitgebreid met ons kletsen en was heel erg geïnteresseerd in wat we deden. Ik was echt positief verrast! Heel veel andere artiesten kunnen daar nog een hoop van leren