Het Royals topic

Ik vraag me ook af of dit niet internalized misogyny is? Er deden al zo weinig vrouwen mee en toch weten we het voor elkaar te krijgen om Maan een “aandachtshoer” te noemen terwijl de mannen niet echt commentaar krijgen. Vooral ook omdat vrouwen nogal snel “aandacht zoeken” terwijl mannen met hetzelfde gedrag “enthousiast zijn”.

Edit: @Victoria ja dat dus haha

14 likes

Ik heb het geliked omdat het over het algemeen bekend is het grootste gedeelte van het forum Maan-moe is. Maan staat graag op de voorgrond dat is gewoon zo toch? Als er een ander synoniem voor aandachtsgeil had gestaan had ik ook geliked.

1 like

Ik ben vooral jaloers op de energie die zij heeft, ik moet na 1 minuut springen al een week bijkomen en zij springt gewoon 3 uur achter elkaar en zingt er ook nog ff bij. :joy:

7 likes

Insinueer jij nou dat ik niet Maan-moe ben?

Waarom is ze aandachtsgeil dan? Omdat ze een strak pakje aan heeft en staat te dansen? Heftig wel, het is bijna alsof het haar beroep is zoals @Victoria al zei.

Kunnen vrouwen het nog ooit goed doen in deze wereld? “Wees aanwezig, maar niet te veel. Wees sexy, maar ben geen hoer, etc etc etc”. Dacht dat we als vrouwen wel iets aardiger voor elkaar waren en we zelf deze stomme stereotypes zoals “aandachtsgeil” niet zouden gebruiken? Ik hoor jou namelijk niet over Guus Meeuwis die ook bij elk event van de partij is, of welke andere man dan ook.

17 likes

Maan is vaak op de voorgrond. Maar dat komt omdat zij ook opvalt. Guus Meeuwis staat daar vaak alleen maar stil te staan en te zingen. Niks mis mee, maar ik kan mij voorstellen dat mensen liever iemand zien die over het podium springt, danst en vol zit met energie. Helemaal met de nummers die ze gisteren gespeeld/gezongen hebben.

Maan draagt vaak kleding die meer op valt, maar volgens mij vindt ze dat zelf ontzettend leuk. Ik zei gisteren ook tegen mijn vriend “grappig dat bijna iedereen een trui en een spijkerbroek aan heeft, en Maan lekker in een opvallend pakje staat”. Dat is gewoon echt haar ding, ook bij concerten/optredens van haar.

Ik was een paar jaar geleden ook “Maan-moe”. Je zag haar overal, op alle zenders en ik vond haar muziek (toen nog voornamelijk Engelstalig) vreselijk. Maar volgens mij was ze toen ook heel erg haar best aan het doen om “leuk” over te komen. Ze heeft dat los gelaten, is andere muziek (die ik persoonlijk een stuk beter vind) gaan maken en ze is volgens mij nu een stuk bekender.

Ik heb haar één keer live gezien toen ik backstage stond. Na haar optreden kwam ze naar achteren waar ze iedereen van haar team een knuffel gaf en zei dat iedereen het goed had gedaan. Daarna ging ze naar de mensen (waaronder mij) die niet in haar team zit. Ze ging heel uitgebreid met ons kletsen en was heel erg geïnteresseerd in wat we deden. Ik was echt positief verrast! Heel veel andere artiesten kunnen daar nog een hoop van leren

10 likes

Leerzame discussie, @Victoria jouw post zet mij ook aan het denken.
Ik denk dat veel vrouwen het lastig of jaloersmakend vinden om een andere vrouw te zien met veel zelfvertrouwen die graag in het middelpunt staat. (Die voor de rest ook uiterlijk mee lijkt te hebben, volgens de trends/maatschappij) Dat daar al snel zuur over gedaan wordt om het iets negatief te maken en we ons beter voelen over ons zelf.
Maar het is mega lastig om dat ineens anders over na te gaan denken. En soms zit iemand gewoon in je irritatie zone en zijn het de kleine dingetjes. Benieuwd wat anderen hiervan vinden.

@Calypso Goede uitleg, maar vind dit dan ook van influencers, die ‘doen het ook allemaal voor ons’. Maar daar hebben we ook veel commentaar op.

2 likes

:laughing: :laughing: Excuses, ik heb jullie door de avatars door elkaar gehaald. Ik bedoelde @Totoro

3 likes

Nee ik ben een houten Klaas en dans zo
afbeelding

21 likes

Haha die foto van WA en Max vind em wel grappig.

1 like

Sorry maar hoezo mag je Maan niet irritant vinden? Ik vind haar superirritant, geloof echt best dat ze aardig is maar aandachtsgeile mensen zitten in mijn allergiezone, net zoals ik in anderen hun allergiezone zit. Lil Kleine vind ik ook aandachtsgeil en Ali b al helemaal. Dat continue kijk mij leuk zijn. Heeft helemaal niets te maken dat Maan een kut heeft en geen piemel.

4 likes

Je mag de video niet eens bekijken hier
Maar allemaal niet hoor niet per se deze haha.

8 likes

Het lijkt wel alsof je de hele discussie hierboven gewoon niet gelezen hebt? Niemand zegt je dat jij Maan niet irritant mag vinden. Genoeg vrouwen (en mannen) die irritant gevonden worden vanwege hun karakter of wat dan ook. Men probeert hier alleen wat bewustzijn te creëeren en mensen erbij stil te laten staan dat er soms (onbewust) een bepaald negatief beeld heerst van iemand noujuist omdat het om een vrouw gaat en dat dat niet oké is. Ik weet niet zo goed hoe jij eruit haalt dat je nooit meer iemand irritant mag vinden.

16 likes

Je mag ook niets meer tegenwoordig.

16 likes

Oh lol. Tis niet mega interessant, maar gert (van samsom) en een andere man (weet ff niet hoe die heet haha) hebben een talkshow. En Marc-Marie die deelde een paparazzi foto (in NL verboden) van WA en Maxima in badkleding op een yacht. En tis grappig want hij ligt zo half op die boot.

2 likes

Ja wauw prachtig. Ze heeft ook zo’n mooie klassieke stijl.

5 likes

Ik vind dat ze er altijd prachtig uitziet, maar haar stijl is wel redelijk standaard voor royals toch?

2 likes

Ja maar vind t ook wel leuk dat ze af en toe goedkopere dingen draagt. En tis niet heel anders ofzo, maar vind het zelf wel mooi. Ze weet (of haar team) precies welke kleuren en modellen haar staan ;).

1 like

Ik vind dit voor Britse troonopvolg standaarden best een intieme foto. Kun je je voorstellen dat de Queen en Philip vroeger zo op de foto hadden gestaan?

3 likes

image

Kwam deze foto nog tegen. Een hele gave mantel van Maxima.

En Amalia steelt wel bijna de show hoor zo naast haar moeder. Ze heeft dat statige van Beatrix en de warme uitstraling van Maxima. Ik vind haar echt leuk en hoop dat ze haar rol als prinses/koningin een beetje kan vervullen met plezier.

62 likes