Het "Sjurrr, hoe moet ik dit veganizen?" topic

Ik hoop dat ik in dit topic goed zit, maar ik ben op zoek naar ideeen voor een lekkere vegan lunch. Ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan, maar wil ook iets meer dan een simpel broodje met een vegan beleg! Heeft iemand een geslaagd recept?

Misschien een open deur, maar soep, plaattaart/quiche, wraps of een salade zijn makkelijk vegan te maken. Kan je heel veel in variƫren en kan je op voorhand klaarmaken. Zoek je zoiets?

2 likes

Ja zoiets zoek ik! Ik vind het vooral lastig omdat ik geen idee heb van wat dan lekker is :sweat_smile: Misschien denk ik veeeeel te moeilijk hoor maar wil het voor mijn gast graag goed doen!

1 like

Lief van je! Denk dat je niet veel fout kan doen hoor, een lekkere groentesoep (ik eet graag tomatensoep met kikkererwten bv) of dahl met brood erbij is al lekker als lunch. Wij eten toevallig vanavond deze salade, maar dan met plantaardige Griekse yoghurt (honing vervang ik door agavesiroop).

Tomatensoep ( zelf maken of kopen, er zijn veel vegan opties)
Daarna

Pita broodjes met falafel.

Falafel kan je kant en klaar kopen, zelf komkommer, tomaten, sla, uitjes, olijven snijden. Humus als saus (kant en klaar) of plantaardige yoghurt mengen met munt en knoflook.

Bedankt voor alle tips!! Ik heb een soep gemaakt met pitabroodjes met falafel en een salade! Viel helemaal in de smaak :grin: Was een stuk eenvoudiger dan ik dacht, ik dacht veel te moeilijk en ingewikkeld!

4 likes

Heeft iemand ideeƫn hoe ik zulk brood kan bakken, zonder ei?