Het "Sjurrr, hoe moet ik dit veganizen?" topic

Dat kan maar daar heb je wel speciale schimmels voor nodig :sweat_smile:

Dit klinkt mega vies :joy:

Ik kan wel wat voor je maken ^^

1 like

Sjurr, ik heb op “wat eet je dan wel” een aantal recepten gevonden met jackfruit.
Nu gebruikt zij jackfruit uit blik, maar dat hebben ze bij mijn AH niet. Ze hebben wel een soort gedroogd jackfruit uit een pakje; is dat even goed?
Ik zou het gebruiken voor stoofvlees of tonijnsalade.

Kun je een foto van de verpakking posten?

even van de website geplukt:

Oh die is prima! Speciaal bedoelt voor dat soort gerechten. Zolang je geen jackfruit op siroop hebt zit je goed ( dat smaakt meer naar ananas in blik).

Super! Dankjewel, dan ga ik snel aan het testen.

Love you

2 likes

Is stoofvlees al genoemd hier? Oh, en gorgonzola, maar dat is zeker niet te doen…

Ja, klopt. Ik ben nu aan het experimenteren met een andere basis die hopelijk een meer vergelijkbare smaak gaat krijgen.
Ben momenteel een vriendin aan het helpen met het opzetten van haar eigen kaasmerk dus daar kunnen jullie binnenkort terecht.

8 likes

Geenblaadjesla heeft gister een recept voor stoofvlees online gezet! Ik wil die zelf ook snel proberen

2 likes

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet vinden of je een recept voor crème fraiche hebt! Heb je die toevallig? :heart:

Ja! Je moet wel even geduld hebben!

Zure room

Je hebt nodig:
1 cup ongeroosterde, ongezouten cashewnoten
2 eetlepels plantaardige yoghurt
Halve cup water
1 eetlepel kokosolie ( Als je geen kokosolie hebt kun je dit weglaten)
Mespuntje zout

Giet kokend water over de cashews en laat een half uurtje staan. Giet het water dan af en doe de cashews met yoghurt, water, kokosolie en zout in de blender. Maal dit tot een pasta. Als het langer duurt dan 2 minuten, stop dan even, laat de blender afkoelen en ga verder ( anders loop je de kans dat je de yoghurtculturen oververhit)
Doe alles in een afsluitbaar bakje en zet op een warme plek ( maar niet warmer dan 40 graden) weg. Laat 24 uur tot 36 uur staan om tot de juiste zuurgraad te komen.

4 likes

Ahhh @anon76889665 ik moet opeens denken aan lasagne met kaas en van die bechamelsaus, heb je daar toevallig een geveganized(?) recept voor :blush:?

Dankje :grin:

Wanneer komt je blog online?

Aaaargh the pressure

3 likes

Ik vind voor crème fraiche silken tofu met de staafmixer ook een goed alternatief… heel gemakkelijk haha

Haha ik wacht in spanning af!