Het stagetopic

Komt vast goed @Rose_Gold! De rest ook veel succes.

Ik begin in september dus bij de jeugdgevangenis. Heb al meeloopdagen gehad en fijne feedback ontvangen. Kijk er best tegen op, ik denk dat het een van de heftigste stageplekken in mijn vakgebied is.

@anon44204370: ik heb jouw reply nooit gezien! Ik doe Social Work (HBO) en heb gesolliciteerd via de stagevacaturebank van mijn hogeschool. De selectieprocedure is megastreng dus ik was erg verrast dat ik ben uitgekozen.

Waar zit je? Een paar vriendinnen van mij hebben het gedaan en ik weet dat zij het vooral erg saai vonden hahaha. Ik ben er zelf ook op gesprek geweest maar zo niet mijn ding

Dat houd ik liever privé! In ieder geval totaal niet in de buurt van Zeeland haha.

Mijn meeloopdagen waren alles behalve saai. Stoelen die door de lucht vlogen, kinderen die in elkaar aan het snijden waren, doorgedraaide kinderen in isoleercellen, meerdere escalaties :rofl: heb geen moment stil gezeten!

Goed om te weten! Want denk dat artsen enzo juist denken: ja wat moet ik nou met een stagiair die helemaal niks kan. Vind het ook echt een hele overgang van altijd thuis werken naar ineens in een ziekenhuis. Maar je leert er wel veel van denk ik.

Jij ook vast succes met je stage trouwens! Ik heb hiervoor journalistiek gedaan en ken ook wat mensen die bij Omroep Zeeland hebben gezeten, die vonden het allemaal enorm leuk.

@Nachtburgemeester Dankjewel! Jouw stage lijkt me idd ook echt wel heftig, maar ook heel interessant om zo mee te maken. Succes!

1 like

Er is ook geen jeugdgevangenis in zeeland dus dat is mooi, haha. Oh ‘gelukkig’ dat het niet saai is. Welk jaar van social work zit je nu? Ik heb dat ook gedaan, gestopt bij scriptie helaas, maar ben benieuwd!

Ik ben 7 jaar begonnen met SPH, toen in het 1e jaar gestopt omdat ik het te confronterend vond. In de tussentijd nog een aantal andere studies gedaan en 2 jaar geleden de keuze gemaakt het toch weer op te pakken. Ik ga nu naar m’n 3e jaar en kan volgend jaar tijdens m’n afstuderen een pre-master Pedagogische wetenschappen doen! het begint eindelijk ergens op te lijken ahah :smiley:

Jij studeert journalistiek? Leuk!

1 like

Ja ik ben geswitcht naar journalistiek omdat ik mn plek niet kon vinden in de zorg zeg maar. Ik vond de studie wel echt super leuk en heb er heel erg van genoten. Leuk, pedagogische wetenschappen!

Spannend! Is het voor een “stralend” beroep ?

Is Ă©Ă©n van de beroepen die je uiteindelijk kunt uitvoeren inderdaad! Ik doe Medisch Beeldvormende en radiotherapeutische technieken & klinisch neurofysiologie. Daarom ook de stages op verschillende afdelingen, dat je kunt kijken welk beroep je het meest aanspreekt.

1 like

Ik oook maar heb er VET veel zin in dus geen tips helaas

1 like

Ja het wordt minder, ik vond het vorig jaar ook verschrikkelijk om te beginnen maar toen ik daar was was het na een uur al weg.

1 like

Het is toch leuk om waar je voor studeert eindelijk in de praktijk toe te passen?

@Canvastas @anon95960165 ik vind de eerste week eigenlijk nooit leuk want alles is nieuw en je moet ineens zoveel onthouden, maar daarna kwam het altijd wel goed! Dus er is hoop haha, gewoon even door de zure appel bijten en voor je het weet vliegen de weken voorbij

1 like

Mijn dag was echt een 
 rollercoaster. Wel heeel tof! Wat moest jij zoal doen?

Ja ik word journalist dus dan zit je niet de hele dag op kantoor. Zou wat zijn! Maar het was inderdaad errrrg leuk en cute

Oh leuk en spannend! Mijn werktijden zijn 08:30-09:00 tot 17:00-18:00, ligt een beetje aan wat ik die dag te doen heb. Gister ben ik meegegaan bij het opnemen van een item in een hondenzwembad (en meegekeken met bewerken), en vandaag heb ik heel de dag een cursus videobewerken gehad in Avid. Een heel moeilijk programma maar als je het eenmaal doorhebt kan je er echt ĂĄlles mee, zo chill. Wat zijn jouw werktijden? Hetzelfde waarschijnlijk ongeveer?

Ik weet ook niet waarom omroepen per sé Avid gebruiken, maar daar werken ze mee, ook bij NOS, dus het zal wel voordelen hebben tegenover adobe. Ja het hondenzwembad was vét leuk. Ik mocht ondersteunen, nog niet echt zelf interviewen, want het moest gewoon op tv dus het moest wel goed zijn. Fijne tijden zeg, dat is echt lekker, heb je veel reistijd? Ik ongeveer een uur van deur tot deur, dus het zijn wel lange dagen.

Met mij wel goed. Ik ben al op de helft. Er zijn soms wel wat dingetjes die ik niet leuk of jammer vind maar die ga ik hier niet openbaar typen, haha. Ik heb woensdag terugkomdag op school, veel zin in. Hoe gaat het met jou?

Ahw wat jammer

Nog twee dagen!!!

1 like