Het stagetopic

Voor al je ervaringen, vragen en opmerkingen over je stage. Ben benieuwd waar jullie stage (hebben) (ge)lopen!

Ik loop momenteel stage op het meest beruchte AZC van Nederland :sleeping: en werk daar met uitgeprocedeerde vluchtelingen. Ik begin in september bij een jeugdgevangenis voor kinderen van 12-18 jaar, 10 maanden lang 40u pw!

1 like

Misschien handig om er een algemeen stage topic van te maken? Dan kun je ook vragen stellen, ervaringen delen?

1 like

Bij een advocatenkantoor, 80 weken 32 uur per week.

1 like

Mijn laatste week stage gaat volgende week in!
Heb 6 maanden 40u/week bij een socio-culturele organisaties gezeten maar ben blij dat ik er vanaf zal zijn

1 like

Ik loop stage bij de grootste tour operator en ben zo blij met dat bedrijf. Denk dat er maar weinig zijn van deze grootte die zo goed voor medewerkers en stagiaires zorgt!

@Nachtburgemeester wat zijn jouw taken precies? Ben wel benieuwd!

Afstudeerstage op een basisschool. Van september tot en met april 2 dagen stage per week gelopen en nu fulltime tot het einde van het schooljaar!

80 weken? Jezus. Dat is langer dan een jaar? Welke helse studie is dit pff.

Ik ga vanaf september 3 maanden stage lopen op de redactie van een regionale omroep.

Ja klopt in jaar 3 40 weken en in jaar 4 40 weken. Daarnaast op vrijdag naar school om vakken te volgen en tentamens te maken. En het laatste half jaar geen les maar aan je scriptie maar je schrijft je scriptie niet voor het bedrijf waar je stage loopt dus dat is los van elkaar. Het is HBO-Rechten in Den Haag en ik raad niemand deze studie aan haha.

Hoe lang moet jij stage lopen? Wel een toffe stage lijkt het mij wat je gaat doen!

3 likes

Wow wat heftig, vooral voor een hbo studie. Ik ga 3 maanden stage lopen, vanaf begin september tot eind november. Weer terug bij m’n ouders wonen, wel heftig, maar ik heb er wel zin in!

1 like

Wat leuk!

1 like

Bij een regionale oproep in de provincie waar ik vandaan kom! Ik weet niet of je dat weet?

Je hebt haar niet getagt, dus ik weet niet of ze het zo ziet… @Nachtburgemeester
Ik heb klasgenoten die bij jeugdgevangenissen stage hebben gelopen en zij hebben SPH gestudeerd, dus dat is sowieso een optie.

1 like

Jaa ik verwacht ook dat het super leuk gaat zijn. Ik mag sowieso heel veel doen, ik heb ook al wat andere stagiaires ontmoet en zij waren allemaal in hun eentje bezig. Die omroep heeft het sowieso goed voor elkaar, ze mogen het redactiesysteem van de NOS gebruiken omdat de NOS dat test voor kleinere omroepen ofzo? Er zijn ook auto’s van de zaak, omdat er in mijn provincie niet zoveel openbaar vervoer is. Dus daar mag ik ook gewoon in rijden als het nodig is. Ik heb er echt heel veel zin in, maar maak me wel best zorgen om mijn stageplan. Ik heb al vier jaar gestudeerd en een jaar 24 uur stage gelopen en 3 maanden afstudeerstage (ben ik mee gestopt) maar ik was nooit zo goed in leerdoelen formuleren enzo, dus ik vind dat wel spannend. En ik ben ook benieuwd wie mijn begeleider van school gaat zijn en of ik een vergoeding krijg, want daar hebben we het nog niet over gehad. En ik moet nog een garderobe en ik wil ook nog een iPad hahah. Maar ik ben echt super vroeg, ben de eerste die een stage heeft gevonden dit jaar, dus ik moet gewoon rustig afwachten, haha.

1 like

Lekker oud topic uppen, maar ik krijg binnenkort mn inwerkschema. Heb er echt mega veel zin in. Meer meiden die binnenkort beginnen?

Oh ja ik moet haar ook nog mailen :sweat_smile: dat is bij ons verplicht, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom

Ook de 2e! Mijn stagebegeleidster sluit de mailtjes af met ‘x Naam’ hahaha dus voor haar ben ik niet bang. En ik vind journalisten over het algemeen meestal toffe mensen, dus ik denk dat het wel goedkomt. En Zeeuwen hé, me volk. Angst heb ik niet. Maar wel een beetje spannend, want ze nemen normaal alleen derdejaars aan en ik ben een tweedejaars, dus straks hebben ze onrealistische verwachtingen??
Wel leuk dat je al naar de seizoenspresentatie bent gegaan, heb je al een beetje een idee. Wat voor werk ga je doen?

Oh heel leuk!! Ik ga nieuws ‘maken’ en verslag doen van. Bij Omroep Zeeland!! Had het nog niet eerder hier gepost dus primeurtje. Radio (vind ik het leukst), internet (+social media) en televisie (reportages in elkaar knutselen, niet op tv ofzo). Maar ik loop dus maar 3 maanden stage, dus dat is echt heel kort. Heb ook een inwerkperiode van 2 weken en die gaat van de stage af dus dan blijven er 10 werkweken over. Zo weinig!!

Ik begin woensdag weer na twee weken vakantie en dan nog tot begin februari en dan zitten mijn 70 weken stagelopen er op.

Ik begin dus september met een opleiding, en ik wist al dat er in jaar 1 een stage zat op verschillende afdelingen van een ziekenhuis. Maar dat is dus blijkbaar gewoon aan het begin van het jaar. Dat je op verschillende afdelingen van het ziekenhuis een paar dagen meeloopt. Is niet heel erg een stage, en ik mag waarschijnlijk ook niks doen, dus het hoort hier maar half. Maar ik vind het echt zo’n eng idee, dat ik gewoon meteen in een ziekenhuis sta zonder ook maar iets te kunnen. Zeker ook omdat één afdeling radiotherapie/bestraling is, dat lijkt me echt heel heftig.

Mijn moeder vond het juist heel leuk als er stagiaires waren (ze heeft bestraling gehad) want die meiden konden lekker kletsen en aandacht aan haar besteden!