Het stagetopic

Lief van je dat je eraan dacht!

@Solee ja ik heb voor de onderzoeksstage gekozen, dat gesprek bij de ander vond ik echt heel raar lopen. Voelde niet als een match.

3 likes

Het eind van mijn stage is over een paar maanden in zicht en ik moet echt even een gesprek aan met mijn stagebegeleiders. Vandaag besefte me wat voor complexiteit ik moet tonen en competenties. Ik wist gewoon niet welke bewijsstukken ik aan kon leveren, want ben zo veel bezig geweest met administratieve werkzaamheden waar ik nauwelijks van leer (wel onderdeel takenpakket) Het helpt ook niet dat er supererg tekort is aan medewerkers, maar ik heb nu niet het gevoel dat ik op niveau zit van een professional.

Weet niet wat ik hierin mag eisen, want ik werk dus voor twee begeleiders, dus ik wil ze wel tevreden houden. En ik weet niet of ik dan best kan vragen of ik minstens de helft van de tijd aan complexe werkzaamheden mag doen of nog veel meer dan dat.

2 likes

Ik vind het vaak wel helpend om de vorige verslagen of resultaten terug te lezen, om mezelf eraan te herinneren dat ik niet helemaal niks kan. Heb jij ook vanuit de opleiding een begeleider die langs kan komen oid? Ik denk dat ik dat wel ga aanvragen, om even helder te hebben hoe en wat de laatste weken. Want zo heb ik er 0 zin in terwijl ik juist dit beroep heel leuk vind.

1 like

Wat rot, nog veel succes met de resterende dagen, ik hoop dat die snel voorbij gaan!

1 like

Oh wat naar dit. Heb je het besproken met school? Dit is natuurlijk geen doen en zouden ze andere stagiaires moeten besparen.

2 likes

Jammer dat het op deze manier moet. Hopelijk gaan die laatste 5 weken snel voorbij.

3 likes

Kan school hier niet iets in betekenen door middel van bemiddeling?

3 likes

ik weet dat het moeilijk is om te geloven maar niet teveel van aantrekken! De meeste werkgevers zijn zich hier wel van bewust en vaak tellen ze wel echt ettelijke maanden tot een jaar tijd eer ze een pas afgestudeerde als ingewerkt zullen beschouwen, je gaat echt nog genoeg begeleid worden :heart:

1 like