Over welk onderwijsniveau hebben wij het? Wat studeer je precies?
Zijn er bepaalde mbo-studies waar HBO logopedie raakvlakken mee heeft / vakken die je in het beroepsonderwijs zou kunnen doceren met logopedie op zak?
Want dan zou jij na je studie gewoon als docent kunnen gaan werken in het beroepsonderwijs en LB12 is vanaf jan 5070 voor 1.ft. o.i.d.
Ik moet binnen nu en een paar weken een stageplek vinden anders loop ik vertraging op. Heb op twee plekken gesolliciteerd maar niks gehoord en er zijn verder ook geen openstaande vacatures.
Ik merk dat ik er best een beetje een moedeloos gevoel van begin te krijgen.
Heb je nagebeld?
Bedrijven/instellingen (ik weet niet in welke sector) zelf gecontacteerd / navragen of ze nog een stagiaire zoeken?
Ik heb destijds open sollicitaties gestuurd naar bedrijven of ze misschien een stagiaire konden gebruiken (met de eisen voor de stage vanuit mijn opleiding erbij vermeld), wie weet voor jou ook een optie
Ik ben er vandaag weer mee verder gegaan. Heb ook goede input van een docent gekregen.
Dat vind ik spannend haha, maar nu wel aan het doen!
Nou positieve update:
Ik heb inmiddels een uitnodiging ontvangen dus ik ga me vanmiddag maar eens goed voorbereiden!
IK HEB EEN STAGE! Had zelfs nog de luxe om te kiezen omdat allebei de gesprekken positief waren en ik haat kiezen maar ik denk dat mijn keuze goed is geweest.
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je alsnog een stage hebt gevonden.
Thnx! Ja uiteindelijk ging het allemaal toch best rap en kan volgende week al beginnen.
Nou we zijn nu een maand verder en ik ben niet meer zo blij als eerst. Ik kom hier niet aan mijn uren dus ga het gesprek aan om te kijken of mijn stage mee wil denken maar anders is het einde oefening denk ik.
Heb zelf opties aangedragen binnen mijn opleiding maar daar staan ze niet voor open.
Inhoudelijk vind ik het hartstikke leuk en vind ik het ook leerzaam. Maar het loopt dus allemaal niet zoals het zou moeten.
Mijn stage is echt flut. Ik moet nog 4 maanden maar ik heb zoveel belangrijke dingen in mijn leven waar ik me echt op moet focussen. Ik weet niet of het wijs is om te stoppen, want ik weet ook niet wanneer ik die stage dan zou inhalen. Ik vind 4 dagen echt ook te veel gewoon en niet te combineren met de zorg voor mijn kind, maar het is verplicht.
Ik kom hier op terug het is mega kut dus ben op zoek naar iets nieuws
Ik heb een stage! Finally. Ik heb echt twee semesters lang niks kunnen vinden, met vertraging als gevolg. Afspraak met stagecoordinator, studieadviseur en loopbaanbegeleider gehad. Kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik alles goed deed en mijn brieven en cv prima waren (kreeg alsnog wel concrete tips mee, maar daar kon het niet aan liggen). Dus dat het waarschijnlijk gewoon dikke pech was.
Deze periode krijg ik uitnodiging na uitnodiging. Ik heb gisteren een gesprek gehad en ben daarvoor aangenomen. Moet eind deze week laten weten of ik het doe. Vrijdag heb ik een ander gesprek. Ik ga daar nog wel naar toe, maar het moet wel een heel fijn gesprek worden om dit te overtreffen. De organisatie waar ik gisteren was, is een hele diverse en multiculturele organisatie (vind ik belangrijk), gesprek was heel informeel en chill. De stage duurt 6 maanden, 3 dagen per week. Een onderzoeksstage. Werkzaamheden lijken me ook interessant, maar niet zo interessant als een andere vacature die ik op het oog heb die eind april pas sluit.
Vrijdag heb ik een gesprek bij een plek waar ik 10 maanden, 4 dagen per week zou stage lopen. Wel de mogelijkheid tot een diagnostiek aantekening. Qua organisatie spreekt diegene waar ik al aangenomen ben me veel meer aan, en qua dagen en tijd ook. Enige nadeel is de aantekening die ik daar niet krijg en bij deze wel. En die zou ik het liefst wel willen behalen, maar ook weer geen harde eis. Ik ga het gesprek alsnog in, wie weet verbazen ze me qua sfeer.
Maar er zijn ook nog wel een aantal vacatures die pas eind april of begin mei sluiten, die ik heel interessant vind en waar ik ook een goed gevoel over heb. Dus nu zit ik een beetje in tweestrijd. Ik wil niet straks met lege handen staan, maar ik wil ook wel de leukste en meest leerzame plek uitkiezen! En wel in een fijne diverse organisatie. Ik gok dat die van vrijdag niet zo divers is als ik op de website kijk. Maar die in april sluit dus wel.
Super fijn nu al! Een vriendin van mij heeft een onderzoeksstage heeft gelopen (forensische psychologie in een DJI), zij vooral omdat ze dacht niet te willen behandelen. Nu werkt ze op een plek waar ze er achter is gekomen dat behandelen haar toch trekt en is ze inmiddels bezig daar haar aantekening te halen. Is dus zeker niet zo onmogelijk als het soms lijkt (mocht je er enorm over in zitten).
Helpt een aftelkalender en een beloning / leuke dingen in het vooruitzicht stellen?
Wat een rotsituatie. Kan je geen contact opnemen met je docentbegeleider en evt stagecoƶrdinator voor tips of een interventie? Als een student van mij zich zo zou voelen op een stageplek zou ik het echt wel willen weten.
Lijkt alsof ik mijn eigen reacties lees! Voel me ook zo, heb nooit eerder ook maar een beetje rot gevoeld op een stage en nu wel sinds kort. Ben echt bijna klaar maar voelt alsof ik er nog 4 jaar bij moet ipv 6 weken. Zelfvertrouwen is ook naar 0 gegaan. En iedereen maar vragen of ik wil werken daar. Neeeee.
Heb je een keuze kunnen maken?
Ik was opzoek naar je naam met de vraag of Den Haag een mogelijkheid was. Gelukkig heb je al iets!