Ik ben inmiddels een stuk verder in mijn traject bij de angsttandarts bij het ziekenhuis. Ik heb vorige week een gaatje laten vullen met verdoving en het ging zó goed! As donderdag gaan we nog een gaatje vullen en dan ga ik het weer proberen bij mijn oude tandarts.
Het is wel even een traject geweest, maar ik ben zo blij dat ze me geholpen hebben met alle vast geroeste ideeën die ik had van de tandarts etc.
Ik ben daar geweest sinds eind januari en ben ook echt trots op mezelf dat ik dit doorgezet heb.
Oh wat fijn!
Ik stelde vroeger tandartsbezoeken wel eens uit (heel slecht natuurlijk), waardoor ik wanneer ik wel ging vaak een gaatje had. Die tandarts was heel bot en best wel bruut en toen ik aangaf dat de verdoving nog niet voldoende ingewerkt was ging ze alsnog door. Nu zit ik bij een andere tandarts die zelfs een verdovende crème aanbrengt op de plek waar ze met een naald gaan verdoven waardoor je echt 0,0 voelt van het hele circus dat volgt. Zo’n wereld van verschil in aanpak, vind het nu alleen maar ‘fijn’ om te gaan!
Nee ik vind dat te veel afval geven!
Ik weet niet of hier ook tandartsen zitten, maar sinds een paar weken heb ik steeds last van bloedend tandvlees. Was naar de tandarts gegaan, die zei dat ik elektrisch moest poetsen (met Sensodyne), elke dag ragen en chloorhexidine moest gebruiken. Dat doe ik nu anderhalve week, maar ik krijg nu steeds op andere plekken weer bloedend/ontstekend tandvlees (bij de oorspronkelijke plekken is het nu wel weg). Weet iemand wat dit kan zijn? En wat ik er voor de rest nog tegen kan doen?
Volgens mijn tandarts is dat juist normaal in het begin omdat je tandvlees er op reageert en daarna gezond wordt.
Groetjes van iemand die altijd alleen de eerste twee weken na het tandartsbezoek stookt
Zou het kunnen dat er misschien op die plekken wat tandsteen zit? Dat kan je niet weg poetsen/rageren, maar kan wel je tandvlees doen irriteren. Dan zou een afspraak bij een mondhygiënist een goede zijn om dat te laten controleren & verwijderen.
Ik ben even benieuwd naar ervaringen. Ik heb sinds zondag last van mijn gebit, ik denk door een doorkomende verstandskies rechtsboven (onder heb ik niet meer).
Het is een zeurende pijn en het doet pijn aan mijn kaak als ik m’n mond open.
Hoe groot is de kans dat de pijn vanzelf nog weer wegtrekt? (Aangezien dat doorkomen in fases kan gaan)
Of kan ik beter meteen een tandartsafspraak maken? Ik vond de napijn na het verwijderen van mijn onderste verstandskiezen echt vreselijk (maar die waren ook nog niet door en moest ik mee naar de kaakchirurg) dus ik vermijd het eigenlijk een beetje.
Maar over 2 weken ben ik op vakantie dus als ik actie moet ondernemen moet ik dat even snel gaan doen
Ik weet dat niemand dit kan voorspellen maar ik ben dus vooral benieuwd of iemand de pijn herkent en of het toen tussendoor nog wegtrok.
Ik had pas hetzelfde dilemma en toen moest ik uiteindelijk in het weekend op vakantie naar de tandarts. Als het gaat ontsteken ben je echt verder van huis. Ook een paar vakantiedagen niet optimaal kunnen genieten door de pijn. Mijn advies zou achteraf zijn gaan, maar ik was ook huiverig door een slechte ervaring.
Ik zou zeker met het oog op vakantie de tandarts bellen en vragen of ze ernaar kunnen kijken. Wil niet zeggen dat hij er meteen uit moet, maar dan weet je het iig zeker.
Boven verwijderen is trouwens minder vervelend dan beneden qua napijn, omdat je je bovenkaak veel minder beweegt dan onder.
Pff ik ben op t punt gekomen dat ik niet meer er omheen kan dat ik naar de tandarts moet. Ik ben echt heel lang niet geweest en wil ook bij een andere. Kreeg meteen al mail terug dat t ook onder narcose kan maar ben te dik. Ik schaam me dood voor mn gebit en ben zo bang.
Iemand tips?
Wat bij mij hielp was het aangeven bij de tandarts dat ik heel bang was en een tijd niet was geweest.
De tandarts ging er heel goed mee om. Eerst ging hij alleen maar kijken en foto’s maken. Nadat hij alles had gecontroleerd overlegde we wat we gingen doen. Uiteindelijk had ik 2 gaatjes. Deze heb ik met verdoving laten vullen. Bij alles vertelde hij wat hij ging doen. Uiteindelijk is het mij heel erg meegevallen
@Lavender95 vond boven ook veel minder erg. Blijft ook minder in steken want de zwaartekracht werkt in je voordeel. Ik zou er iig naar laten kijken door de tandarts!
Ik heb een vriendin die ook altijd heel bang is en ik ga altijd met haar mee. Ze vond ook vooral er alleen heen gaan helemaal niet fijn. Misschien kan jij iemand meenemen waar jij je fijn bij voelt
Ja bij mij is er dus nadat er al een gat zat een stukje van mn kies gisteravond afgebroken. En heb sowieso nog een gaatje. Dus weet niet of t mee gaat vallen. Nu werkt deze tandarts ook nog eens alleen op dinsdag en woensdag en dan werk ik in principe maar is het dichtste bij. Dus hoop dat ik dan met mn werk wat kan regelen.
Nou was dit aan het typen maar dacht is helemaal niet handig. Dus heb een andere gebeld en morgen een afspraak
@Marqant @Suikerklontje @mikselke bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad gisteren toch maar een afspraak gemaakt en kon vandaag terecht. Resultaat: 7 dagen antibiotica het is ontstoken en het was zo opgezwollen aan de binnenkant dat de tandarts het niet goed kon zien
Met antibiotica slinkt hopelijk de zwelling en nu moet ik over een week terugkomen en gaat de tand er eventueel meteen uit, of het moet weer helemaal rustig zijn.
wat snel al!! Hopelijk valt het allemaal mee voor je!
Dat is balen! Maar goed dat je hebt gebeld dus, hopelijk helpt de antibiotica goed!
Ik was dus ook veel te lang niet geweest en op vakantie kon ik er niet meer om de pijn heen. Daar trof ik zo’n lieve tandarts en assistente die de hele tijd mijn hand vasthield en over mijn schouder aaide. En de opluchting toen ik eindelijk van de pijn af was, pff… Bij thuiskomt toch maar doorgepakt en naar een tandarts gegaan met heel veel lieve reviews. Sinds deze week staat alles weer op de rit zoals de tandarts zegt. De stap was zó groot emotioneel plus de eventuele kosten, maar ik ben toch onwijs blij en trots dat ik het gedaan heb. Ook omdat blijkbaar niet iedere tandarts zo’n botte en lompe hark is als die ik vroeger had. Mijn nieuwe tandarts is zo aardig en begripvol. Ik heb zelfs veel gelachen in de stoel en het deed totaal geen pijn. Tandartsen zien het nu heel veel problemen doordat mondzorg niet meer verzekerd is. Je bent geen uitzondering en ze kijken er echt niet raar van op. De zorgen en angsten die ik vooraf had waren 100 keer erger dan het uiteindelijk doen.
Herkenbaar!
Ik had 2 kapotte kiezen waar flinke stukken vanaf waren gebroken. Echt vreselijk. En toch maar vermijden.
Uiteindelijk toch gegaan omdat het niet meer ging. Gister de laatste behandeling van een hele rits behandelingen gehad.
Ik zag het meeste op om überhaupt de stap te zetten om te gaan. Schaamte.
Nu ben ik heel blij dat het achter de rug is. Sommige behandelingen waren echt niet fijn maar ik ben blij dat het nu weer redelijk op orde is.
Succes!!
Bedankt voor je reactie! Heel fijn om te horen dat ik niet te enige ben.
@Marqant jij ook bedankt
Volgens mij is t morgen alleen intake dus dat hou ik mezelf maar voor dat er dan niks gebeurt en dus ook niks engs.