Ze hebben bij mij een elektrisch krabbertje heb ik altijd het idee, waar water bij zit want anders wordt dat superheet haha. En dan zuigertje erbij om dat gore spul weg te zuigen weer. Maar bij mij wordt het niet met een soort hogedrukreiniger verwijderd.
Mijn tandarts doet t gewoon met zoân haakje, heb m nog nooit met iets anders gezien
@mikselke ik weet niet wat het precies was. Door de trillingen zou het tandsteen loslaten zei ze in ieder geval. Ik vond het maar een kutding en heb altijd maar weinig tandsteen.
Is ook een kutding hoor, 100%. Ik ben het wel gewend want ik ben een fakka luie poetser en heb een spalkje onder dus daar zit altijd wel wat
Heb door dit topic eindelijk de moed verzameld om me in te schrijven bij een tandarts. Heb nooit problemen met mijn gebit gehad maar door luiheid/gemak nu al 4 jaar niet meer geweest denk ik. Schaam me gewoon om dat straks te zeggen daar. Hoop echt dat alles gewoon goed is en ik snel terecht kan.
Wat goed dat je je ingeschreven hebt! Ik hoop dat het een fijn bezoek wordt, dan ben je weer helemaal bij
Vandaag mijn laatste verstandskies laten verwijderen en dat ging toch wat minder soepel
niet heel vreselijk maar misschien niet leuk om te lezen als je nog moet
Blijkbaar zat er een horizontaal stukje wortel aan wat afbrak. Hij kreeg het er ook niet meer uit dus dat zit er nog. Maar dat kan gewoon, dat komt er over 15 jaar dan eens uit. Tenzij ik de komende dagen last krijg, dan word ik doorverwezen. Pleaaase niet. Hij kon er ook zo moeilijk bij, was echt geen pretje dit. En dan dat geluid van die brekende kies ik was ook heel duizelig door al dat getrek en gedoe, gelukkig niet KO gegaan.
Waarom zijn er zo weinig soorten flos? Huismerk splijt steeds zo snel en de Oral b is zo dun dat maakt zoân irritant geluid. Ik had eerder wel eens van de Lidl of gorilla flos maar kan die nu niet meer vinden.
Ik ben inmiddels een stuk verder in mijn traject bij de angsttandarts bij het ziekenhuis. Ik heb vorige week een gaatje laten vullen met verdoving en het ging zĂł goed! As donderdag gaan we nog een gaatje vullen en dan ga ik het weer proberen bij mijn oude tandarts.
Het is wel even een traject geweest, maar ik ben zo blij dat ze me geholpen hebben met alle vast geroeste ideeën die ik had van de tandarts etc.
Ik ben daar geweest sinds eind januari en ben ook echt trots op mezelf dat ik dit doorgezet heb.
Oh wat fijn!
Ik stelde vroeger tandartsbezoeken wel eens uit (heel slecht natuurlijk), waardoor ik wanneer ik wel ging vaak een gaatje had. Die tandarts was heel bot en best wel bruut en toen ik aangaf dat de verdoving nog niet voldoende ingewerkt was ging ze alsnog door. Nu zit ik bij een andere tandarts die zelfs een verdovende crĂšme aanbrengt op de plek waar ze met een naald gaan verdoven waardoor je echt 0,0 voelt van het hele circus dat volgt. Zoân wereld van verschil in aanpak, vind het nu alleen maar âfijnâ om te gaan!
Nee ik vind dat te veel afval geven!
Ik weet niet of hier ook tandartsen zitten, maar sinds een paar weken heb ik steeds last van bloedend tandvlees. Was naar de tandarts gegaan, die zei dat ik elektrisch moest poetsen (met Sensodyne), elke dag ragen en chloorhexidine moest gebruiken. Dat doe ik nu anderhalve week, maar ik krijg nu steeds op andere plekken weer bloedend/ontstekend tandvlees (bij de oorspronkelijke plekken is het nu wel weg). Weet iemand wat dit kan zijn? En wat ik er voor de rest nog tegen kan doen?
Volgens mijn tandarts is dat juist normaal in het begin omdat je tandvlees er op reageert en daarna gezond wordt.
Groetjes van iemand die altijd alleen de eerste twee weken na het tandartsbezoek stookt
Zou het kunnen dat er misschien op die plekken wat tandsteen zit? Dat kan je niet weg poetsen/rageren, maar kan wel je tandvlees doen irriteren. Dan zou een afspraak bij een mondhygiënist een goede zijn om dat te laten controleren & verwijderen.
Ik ben even benieuwd naar ervaringen. Ik heb sinds zondag last van mijn gebit, ik denk door een doorkomende verstandskies rechtsboven (onder heb ik niet meer).
Het is een zeurende pijn en het doet pijn aan mijn kaak als ik mân mond open.
Hoe groot is de kans dat de pijn vanzelf nog weer wegtrekt? (Aangezien dat doorkomen in fases kan gaan)
Of kan ik beter meteen een tandartsafspraak maken? Ik vond de napijn na het verwijderen van mijn onderste verstandskiezen echt vreselijk (maar die waren ook nog niet door en moest ik mee naar de kaakchirurg) dus ik vermijd het eigenlijk een beetje.
Maar over 2 weken ben ik op vakantie dus als ik actie moet ondernemen moet ik dat even snel gaan doen
Ik weet dat niemand dit kan voorspellen maar ik ben dus vooral benieuwd of iemand de pijn herkent en of het toen tussendoor nog wegtrok.
Ik had pas hetzelfde dilemma en toen moest ik uiteindelijk in het weekend op vakantie naar de tandarts. Als het gaat ontsteken ben je echt verder van huis. Ook een paar vakantiedagen niet optimaal kunnen genieten door de pijn. Mijn advies zou achteraf zijn gaan, maar ik was ook huiverig door een slechte ervaring.
Ik zou zeker met het oog op vakantie de tandarts bellen en vragen of ze ernaar kunnen kijken. Wil niet zeggen dat hij er meteen uit moet, maar dan weet je het iig zeker.
Boven verwijderen is trouwens minder vervelend dan beneden qua napijn, omdat je je bovenkaak veel minder beweegt dan onder.
Pff ik ben op t punt gekomen dat ik niet meer er omheen kan dat ik naar de tandarts moet. Ik ben echt heel lang niet geweest en wil ook bij een andere. Kreeg meteen al mail terug dat t ook onder narcose kan maar ben te dik. Ik schaam me dood voor mn gebit en ben zo bang.
Iemand tips?
Wat bij mij hielp was het aangeven bij de tandarts dat ik heel bang was en een tijd niet was geweest.
De tandarts ging er heel goed mee om. Eerst ging hij alleen maar kijken en fotoâs maken. Nadat hij alles had gecontroleerd overlegde we wat we gingen doen. Uiteindelijk had ik 2 gaatjes. Deze heb ik met verdoving laten vullen. Bij alles vertelde hij wat hij ging doen. Uiteindelijk is het mij heel erg meegevallen
@Lavender95 vond boven ook veel minder erg. Blijft ook minder in steken want de zwaartekracht werkt in je voordeel. Ik zou er iig naar laten kijken door de tandarts!