Ik ben er veel neutraler onder dan ik vooraf had verwacht. Ik heb wel eens nachtmerries over tandartsen die me vertellen dat al m’n tanden moeten getrokken worden en ik heb een probleemtand waarvan ik al lang vreesde dat hij eruit zal moeten (iedere keer denk ik dat de tandarts hem niet meer zal kunnen redden, maar wonder boven wonder zit die nog steeds in m’n mond ). En nu is het een volledig andere tand die er als eerste uit moet
.
haha grapje, ik stond op met opgezwollen kaak dus kan nu alweer naar de tandarts van wacht, ook nog eentje met superslechte reviews
oh helemaal vergeten updaten hierover
tandarts van wacht beweerde bij hoog en laag dat er niets mis was met mijn tanden, perfect gebit!! Gewoon ontstoken tandvlees dat over een paar dagen over zou gaan! Ze keek ook alleen maar van ver af
Mijn vaste tandarts heeft me gisteren toch doorverwezen omdat een verstandskies ontstoken is.
Binnenkort toch maar een slechte review posten
Meh tandarts heeft net mijn verstandkies getrokken en er is een stuk wortel blijven zitten dus nu moet ik morgenochtend met spoed naar de kaakchirurg (die hier in de omgeving bekend staat als beul) om die te laten verwijderen en de kies erboven ook te laten trekken aangezien tandarts dat niet meer aandurfde
Was al heel blij dat het zo meeviel en ik eigenlijk niks voelde, maar toen bleek dus dat niet alles lukte. Tandarts zei wel 100x sorry maar pfff wat een ellende
Is er iemand hier tandarts?
Gister een wortelkanaalbehandeling (endo start) gehad maar ik zie nu net in de spiegel dat er een best grote grijze blaar onder die kies op het tandvlees zit.
Kan dit komen door de behandeling? komt dit vaker voor?
Beide kiezen net getrokken, lig nu in bed Ik had sedatie gevraagd omdat ik geen goede ervaringen had, heb ik nog al eens gehad maar deze keer was helemaal anders? Ik was eigenlijk totaal niet weg, wel verdoofd en kon hun hele gesprek over ergens gaan eten helemaal volgen.
Ik vind het een beetje moeilijk om te beslisses wat te eten? ik mag niet warms natuurlijk maar vind yoghurt echt goor…
Ik vond appelmoes heel lekker, en ook van die kant en klare poffertjes/pannenkoeken. Afgekoeld/lauw bouillonnetje voor wat zoutigheid. Beterschap!
Ik had zoooo’n pijn in mn smoel en nu heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad en kan die man wel zoenen. Zo fijn om geen pijn meer te hebben, en de behandeling zelf deed ook geen pijn. Kiespijn kan echt je levensvreugde bederven
Niet helemaal tanden, maar wel mondgerelateerd. Ik heb een soort wondje bij m’n tongriem (alsof het een beetje is ingescheurd, vermoedelijk door een droge mond door medicatie gebeurd). Zijn er manieren om dit sneller te laten genezen, hebben jullie daar ervaring mee? Wrs helpt het niet dat ik de hele tijd met m’n tong eraan zit te voelen, echt heel irritant ook… ik ga komende maand sowieso naar de mondhygiënist dus kan het haar vragen en anders daarna alsnog de tandarts, maar misschien heeft 1 van jullie ervaring/tips?
@BiloxiParish hoe is het bij jou afgelopen, is het een beetje goedgekomen of heb je er nog erg veel last van?
Lief dat je het vraagt. Het ging eigenlijk verbazingwekkend goed. De tandarts zei dat het best wel een ingreep zou worden en toen ik bij de kaakchirurg zelf kwam zei die ook al dat het een uitdaging was dus ik zag de bui natuurlijk al helemaal hangen. Ging ook echt met klamme trillende handen naar binnen, maar dat bleek voor niks, want uiteindelijk was het binnen een kwartiertje klaar.
Enige vervelende was de verdoving omdat ze dus de dag vantevoren ook al daar hadden zitten frutten dus dat was allemaal extra gevoelig en die vloeistof liep ook nog eens mijn keel in waardoor ik moest kokhalzen terwijl die spuit er dus in zat maar toen dat eenmaal voorbij was, was het prima.
Er na ook geen pijn gehad, alleen een soort van beurs, bonkend gevoel alsof iemand me een dreun had gegeven. Kon ook gewoon eten al moest ik wel alles klein snijden aangezien mijn mond niet verder open kon, dus moest echt telkens muizenhapjes nemen haha
Wat betreft jouw probleem: misschien dat spoelen met kamillethee werkt? Is Natuurlijk een vervelende plek omdat je je tong telkens met praten en eten beweegt, maar kamillethee verzacht wel. En natuurlijk er zo weinig mogelijk aan proberen te komen, maar ik snap dat dat lastig is, ik zit ook steeds aan die hechtingen te voelen met mijn tong haha
Aaah ja als ze dat allemaal zeggen van tevoren ga je daar ook niet echt met een ontspannen gevoel he (sowieso dit soort dingen niet denk ik, haha). Maar fijn dat het uiteindelijk meeviel dus!
Nee precies, snap wel dat ze dat vantevoren nooit kunnen weten, maar toch haha
Hoop alleen dat de andere kant net zo soepel gaat, maar dat is iets voor over een paar maanden gelukkig
tip als je nog eens naar de kaakchirurg moet is het vragen voor sedatie ipv plaatselijke verdoving, je hersteltijd is wel iets langer maar je bent eigenlijk volledig weg
Ja dat wilde ik eerst (dan had ik ook beide kanten tegelijk laten doen), maar dat geven ze hier niet zomaar + het wordt niet vergoed dus dan moet je dat zelf betalen
Maargoed al met al viel het me reuze mee. Stress vooraf was erger
oh da’s wel stom, de chirurg wou nog even op me proberen in praten maar het toch gewoon gedaan. Qua kosten was het slechts 60 euro hier wat ik er wel voor over heb als het goed gedaan word :’)
Wow dat is wel een heel verschil. Hier is dat echt meer dan 300 euro als ik het zo lees in de prijslijsten
omg dat is wel echt extreem ja
Wat je een volgende keer eventueel ook zou kunnen doen is vragen aan je tandarts of die jou van tevoren al een kleine verdoving kan geven. Dan is de verdoving bij de kaakchirurg minder pijnlijk. Ik vond de verdoving bij de kaakchirurg de eerste keer de hel en toen ik dat later met mijn tandarts besprak gaf hij aan dat de kaakchirurg meestal een dikkere naald gebruikt zodat ie sneller kan verdoven, maar dat doet ook meer pijn. Toen stelde m’n tandarts zelf voor dat ik voortaan eerst bij hem een voorverdoving krijg, sindsdien stresste ik hem al een stuk minder als ik naar de kaakchirurg moest.
Oh dat is wel een goeie. Ik zag inderdaad wel dat de kaakchirurg een veel grotere spuit had (ging hij lekker mee voor mijn neus wapperen). Normaal maakt me die verdoving niet veel uit, maar deze was wel echt nasty.
Pff heb je eindelijk je moed bijeen geraapt voor wortelkanaalbehandeling deel 1. Net overleefd, vertelt die grapjas ook nog eens dat deel 2 90 minuten duurt . En kan ook pas over 4 weken omdat ik zelf eind volgende week op vakantie ga.
Verder lijk ik niet te kunnen eten omdat de tijdelijke vulling te hoog is waardoor mn andere kiezen elkaar niet raken. Vanavond even kijken of t echt niet gaat en anders maar weer terug