Nee precies, snap wel dat ze dat vantevoren nooit kunnen weten, maar toch haha
Hoop alleen dat de andere kant net zo soepel gaat, maar dat is iets voor over een paar maanden gelukkig
Nee precies, snap wel dat ze dat vantevoren nooit kunnen weten, maar toch haha
Hoop alleen dat de andere kant net zo soepel gaat, maar dat is iets voor over een paar maanden gelukkig
tip als je nog eens naar de kaakchirurg moet is het vragen voor sedatie ipv plaatselijke verdoving, je hersteltijd is wel iets langer maar je bent eigenlijk volledig weg
Ja dat wilde ik eerst (dan had ik ook beide kanten tegelijk laten doen), maar dat geven ze hier niet zomaar + het wordt niet vergoed dus dan moet je dat zelf betalen
Maargoed al met al viel het me reuze mee. Stress vooraf was erger
oh da’s wel stom, de chirurg wou nog even op me proberen in praten maar het toch gewoon gedaan. Qua kosten was het slechts 60 euro hier wat ik er wel voor over heb als het goed gedaan word :’)
Wow dat is wel een heel verschil. Hier is dat echt meer dan 300 euro als ik het zo lees in de prijslijsten
omg dat is wel echt extreem ja
Wat je een volgende keer eventueel ook zou kunnen doen is vragen aan je tandarts of die jou van tevoren al een kleine verdoving kan geven. Dan is de verdoving bij de kaakchirurg minder pijnlijk. Ik vond de verdoving bij de kaakchirurg de eerste keer de hel en toen ik dat later met mijn tandarts besprak gaf hij aan dat de kaakchirurg meestal een dikkere naald gebruikt zodat ie sneller kan verdoven, maar dat doet ook meer pijn. Toen stelde m’n tandarts zelf voor dat ik voortaan eerst bij hem een voorverdoving krijg, sindsdien stresste ik hem al een stuk minder als ik naar de kaakchirurg moest.
Oh dat is wel een goeie. Ik zag inderdaad wel dat de kaakchirurg een veel grotere spuit had (ging hij lekker mee voor mijn neus wapperen). Normaal maakt me die verdoving niet veel uit, maar deze was wel echt nasty.
Pff heb je eindelijk je moed bijeen geraapt voor wortelkanaalbehandeling deel 1. Net overleefd, vertelt die grapjas ook nog eens dat deel 2 90 minuten duurt . En kan ook pas over 4 weken omdat ik zelf eind volgende week op vakantie ga.
Verder lijk ik niet te kunnen eten omdat de tijdelijke vulling te hoog is waardoor mn andere kiezen elkaar niet raken. Vanavond even kijken of t echt niet gaat en anders maar weer terug
Oef een te hoge vulling zou ik ook wel mee teruggaan, vooral als je er nog 4 weken mee moet lopen. Ik heb vorige week ook deel 1 van een wkb gehad en mocht muziek luisteren in m’n draadloze oortjes, misschien helpt dat jou ook om de 1,5 uur door te komen.
Kunnen ze een tijdelijke vulling niet vijlen? Rondlopen met een te hoge vulling is echt heel vervelend!
Nou heb ze net toch maar alvast gebeld. En ze heeft t nog nagevraagd maar t moet nog inharden ofzo? En hij zou er niks aan doen omdat t een tijdelijk iets is en ook spul is wat slijt. Dus hoop dat t morgen beter is. En anders weet ik t ook niet. Is er een tandarts in de zaal die hier iets over kan zeggen?
@houseofmemories Thanks dat is wel een goede.
Ik heb vandaag een verstandskies laten wegsnijden door de kaakchirurg (rechtsboven) en ik had al een positieve ervaring met rechtsonder, maar dit was nóg veel beter. Hij was er echt in 30 seconden uit. Nu hopen op weinig napijn en geen complicaties
Ik heb volgende week een afspraak bij de kaakchirurg voor het trekken van een tand en ik heb echt 0 info. Ik ging ervan uit dat dit onder plaatselijke verdoving zou zijn (mijn wijsheidstanden werden ook door een kaakchirurg getrokken met plaatselijke verdoving), maar nu zie ik in mijn patiëntendossier online allerlei folders en een vragenlijst over volledige narcose? Ik heb gemaild, maar wat een bizarre communicatie. (Ik ga er toch van uit dat ze die tand meteen trekken en dit geen consultatie is?
)
Ik heb gisteren een kies laten vullen die door mijn vorige tandarts om zeep was geholpen dus er zit best wat vulling in. Maar nu doet echt pijn als ik er iets hards mee kauw en zelfs met (elektrisch) tandenpoetsen. Krijg dan zo’n schok zeg maar. Hoop echt dat dit snel wegtrekt want dit is niet bepaald tof. Heb er nu veel meer last van dan voor het vullen
Grote vullingen hebben wat meer tijd nodig, maar het zou ook kunnen dat de vulling te hoog zit. Dan bel je best naar je tandarts en slijpen ze een beetje van de vulling weg.
Dat las ik inderdaad ook, maar voel hem nergens raken. Is ook dubbel gecontroleerd. Het voelt echt alsof er een mega gat zit en telkens als dat dus in aanraking komt met eten of mijn tandenborstel ofzo dan krijg ik een pijnscheut. Trekt wel meteen weg gelukkig maar voelt echt naar
Ik had dit in augustus ook bij een tand met een grote vulling, werd steeds erger maar begon ook met aanraking (eten, er op duwen etc). Vulling is bijgeslepen 2x en nu is het wel weg.
Zou na het weekend toch even bellen als het dan niet over is, bij mij heeft het nog weken als een blauwe plek gevoeld omdat ik er waarschijnlijk lang mee heb gelopen (slikte in die periode dagelijks maximaal paracetamol op advies voor iets anders dus ben het pas gaan merken toen ik die ging afbouwen/het al vrij heftige pijn was). Dus beter meteen ff checken. Ik dacht echt heb ene wortelkanaalontsteking ofzo, aardig wat gedoe met mijn gebit gehad maar nog nooit zoveel pijn eraan. Maar viel dus mee.
Maar voelde je dan niet dat het niet goed op elkaar paste zeg maar? Ik dacht dat bij een te hoge vulling je letterlijk een hoopje vulling zeg maar hebt waardoor dat dus duwt als je eet. Dat heb ik dus niet. Heb eerder een soort van kuiltje (is op het kauwvlak gevuld)
Dat klinkt toch als wat ik nog gevoeld heb als de vulling te hoog zat (nl. pijn bij bijten). Het wordt dan ook pijnlijker, waardoor iedere aanraking dan pijn begint te doen. Maar kijk het even aan (en ik ben geen tandarts, haha ).
Kan ook zijn dat de vulling zo groot is dat de zenuw wat getoucheerd is. Dan is het gewoon afwachten tot die terug rustig is, denk ik (dat heb ik iig ook al gehad).