Oh hm ja dan bel ik maandag wel even om te vragen. Dacht dus echt dat je een te hoge vulling anders zou voelen…
Ja, ik ben ook nog verbaasd geweest, want het voelt niet als een bult of alsof je tanden niet meer op elkaar passen. Ik denk dat het soms niet eens heel veel scheelt en ze maar een heel klein beetje moeten wegslijpen. Best stom dat het dan wel zo’n zeer kan doen.
Ik heb vandaag na 5 jaar uitstellen zo’n goede ervaring gehad bij de mondhygienist! Ik ben al die tijd wel gewoon bij de tandarts geweest maar werd door alle horrorverhalen echt bang voor het schoonmaken. Gelukkig was ik heel snel weer buiten en was er weinig schoon te maken dus dat is fijn. Stress om niets! Heel fijn! Ze vallen ook wel onder “de lieve tandarts” dus dat helpt ook wel mee.
Heeft hier iemand nog herinneringen aan de hersteltijd van hun verstandkiezen boven? Deze zijn een maand geleden getrokken en de wonde is nog steeds niet volledig dicht, het zijn kuiltjes aan beide kanten waar ook eten in blijft zitten wat ik raar vind.
Ik weet alleen niet of het nodig is om hiervoor naar de tandarts te gaan voor een nazicht…
Zou je bij twijfel niet gewoon even kunnen bellen om te vragen of ze denken dat het zinvol is even de boel te laten checken?
Ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe lang het bij mij duurde eigenlijk. Waren ze al wel gewoon helemaal door? Mijn bovenste waren dat wel en daar herinner ik me niet echt wat van qua lang herstel, maar die onderste moesten er deels half uitgesneden worden en daarna ook gehecht worden dus dat was iets meer gedoe.
Op zich kan ik me ook wel voorstellen dat het een aantal weken kan duren… heb je er ook echt pijn van of is het erger geworden oid? Dan zou ik het wel even laten checken!
@Hectometer bij de kaakchirurgs ja, maar daar wil ik niet direct heen bellen omdat het niet zo vlot liep eigenlijk (wou niet wachten tot de sedatie echt werkte, ik heb alles gewoon gevoeld en het voelt een beetje traumatisch eigenlijk)
@littlenumbers Ze waren volledig door ja! Ze zijn allebei al eens gevuld geweest en eentje was nu ook ontstoken. Ik heb nu gewoon de laatste twee weken het gevoel dat het echt niet meer verbeterd en ik soms wel last van heb qua gevoeligheid als de holte vol zit met etensresten. Ik had aan beide kanten ook studden bot die nog uit het tandvlees staken die er uiteindelijk wel afgebroken zijn, maar ik vond het raar omdat dit allemaal niet meegedeeld was.
Terwijl met mijn wijsheidstanden onder ik zulke zaken nooit heb ervaren, daar kan ik ook niets meer voelen waar ze gezeten kunnen hebben (al zijn die wel 10 jaar geleden al getrokken)
Ik zal morgen toch even bellen naar de tandarts om te overleggen, waarschijnlijk vinden ze toch weer een nieuw gaatje op de grote foto die ze bij de chirurg gemaakt hebben :’)
Aahh dat klinkt ook wel als een vervelende ervaring zeg! Dit soort dingen zijn al ellendig genoeg van zichzelf maar zo helemaal… maar zou dan idd even bellen, misschien hebben ze ook nog advies oid voor die etensresten/gevoeligheid zelfs als het “normaal” zou zijn. Sterkte in ieder geval, hopelijk wordt het snel wat beter!
Ik ga morgen sinds 2 jaar ofzo weer eens naar de tandarts. Best wel erg…
Door Corona is het er steeds niet van gekomen, maar nu belden ze mij zelfs op en heb ik gelijk maar een afspraak gepland.
Ze hebben me gelijk bij de mondhygieniste gepland haha.
Nu ben ik niet heel erg fan van de tandarts, dus ik voel nu al weer zenuwen hoor.
Ben ik dan de enige die als de afspraak nadert ineens heel fanatiek gaat flossen en steken, alsof dat nog wat uitmaakt haha.
Haha nee dat deed ik vroeger ook altijd. En dan zij de tandarts nou je bent afgelopen week lekker fanatiek aan het flossen geweest he, maar hoe zit he de rest van het jaar
Want dan ging ik van laks naar fanatiek en reageerde mn tandvlees daar de eerste periode op en dat zag de tandarts prima.
Ze zei er niks over, maar aangezien ik een vervolgafspraak moest maken omdat ze meer tijd nodig had zei wel genoeg…
Ik ga nu gelijk een sonische tandenborstel aanschaffen, was best genant eigenlijk…
Ontstoken tandvlees gaat na 7-10 dagen weg dus ik begin altijd 2 weken van te voren met flossen
Geen aft?
Heb toch maar een elektrische tandenborstel gekocht om mijn tanden beter te gaan poetsen.
Mijn tandarts had al gezien dat er weer eens een kroon mag komen dus mijn verzekering weer op maximaal gezet.
Ik hoop als ik een jaar lang goed poets en stook ik een keer 1 jaar niks heb.
Er is vandaag een wortelrest verwijderd en een verstandskies getrokken, maar MY GOD die verdoving. Nog steeds niet uitgewerkt en het is zo’n vervelend gevoel pfff. Geef mn tong terug.
Pff dat heb ik nu. En de verdoving was ook nog voor niks want voelde alles. En hij heeft maar 1 gaatje kunnen doen ipv 2 . En dacht hierna klaar te zijn maar moet dus nog een keer. Meteen maar volgende week gedaan anders ben ik bang dat t net als de vorige keer 10+ jaar doet.
Was echt aardig van mn angst af maar is nu weer terug. Die pijn is zo naar. En ben echt wat gewend.
Ik heb zo’n plaatje voor s nachts. Volgens mijn tandarts helpt het ook tegen verschuiven van de tanden, maar ik heb toch het idee dat m’n tanden alsnog verschuiven.
Mijn tandarts heeft het plaatje gemaakt, we hebben daar toen na de controle 2 aparte afspraken voor gepland.
Pff ik moet zo weer nadat vorige keer de verdoving t niet deed😭 sterf weer duizend doden.
Was gister voor controle bij de tandarts.
Ben dit jaar geswitcht van praktijk ivm mijn verhuizing en oude tandarts gaat bijna net pensioen.
Mijn god wat een hardhandige tandarts.
Zowel mijn man als ikzelf hebben nu nog last van ons tandvlees nadat ze even wat tandsteen ging verwijderen.
Voelt alsof het een stukje is teruggetrokken en ziet blauwig.
Volgende keer een ander van de praktijk vragen
Ik heb in het zachte gedeelte onder mijn ondertanden (de vloer van de mond) een bultje. Het is niet te zien, maar als ik mijn tong naar beneden duw wel voelbaar. Het is “zacht” en ik kan het wel heen en weer bewegen/ het laten verspringen. Het voelt als een soort erwt. Natuurlijk vind mijn hypochondrie dit erg leuk
Is het niet gewoon een aft