Het tanden/tandarts topic

Ik had de IO 8 tandenborstel maar nu al 3e keer kapot in 2 jaar tijd… nu net buiten garantietermijn & repareren is te duur. Twijfel zo over weer IO boven 7 serie (komt wel bijna overal als beste uit de test) of toch een andere zoals Boombrush of Smyle. Iemand hier ervaringen mee?

Jeetje wat een pech! Ik heb de Oral-B pro, al een jaar en erg tevreden. IO is duurder zie ik. Wat moet een tandenborstel volgens jou perse hebben/kunnen? Op die functies googelen. Hoe meer functies een tandenborstel heeft hoe meer er kapot kan gaan denk ik altijd :sweat_smile:

2 likes

Ja… rotte is dat die van mijn vriend ook kapot is, dus daarom twijfel ik of ik weer zo’n dure ga kopen met inderdaad tig functies. Tandarts raadde deze aan, oa omdat je via de app kan zien als je te hard poetst & je diverse standjes hebt. Hoeft van mij niet perse, wil gewoon zo’n schoon mogelijk tanden haha.

Wij hebben altijd van sonicare en nu we 1 body (of hoe noem je dat) delen gaat die sneller kapot en valt dat wel binnen de garantie :crazy_face: Nu al drie x een nieuwe uit mogen zoeken

2 likes

Je hebt ook goedkopere van oral b met indicator voor te hard poetsen en verschillende standen

3 likes

Een goedkoper model geeft ook al aan of je te hard poetst. Voor optimale verzorging moet je dagelijks naast het poetsen ook raggen/flossen. Combinatie werkt voor mij prima, mondhygiëniste is tevreden dus ik ook :sweat_smile: dus ik zou het niet te duur maken haha

2 likes

Ik heb deze:

Zitten 3 standen op qua poetsen, een lichtje gaat branden als je te hard poetst en om de 30 sec een timer. Echt super tevreden over. Niet duur maar toch een paar extra’s en volgend min krijg je hier ook nog wat borsteltjes bij. En idd wat @Koffiekopje zegt: daarbij rag ik elke dag en mondwater, dat is ook deel van mijn mondverzorging.

2 likes

Dankje! Heb deze besteld, klinkt alsof die precies doet wat voor mij handig is en scheelt >100e. Ik gebruik ook dagelijks raggertjes inderdaad & heb nog nooit wat aan mijn tanden gehad (geen gaatjes, hoef niet naar mondhygieniste etc) dus ik denk dat deze tandenborstel goed genoeg is! Laat me dan toch altijd verleiden / twijfelen door tandarts haha.

1 like

Ik heb ook de pro3 en is prima. Je hebt ze ook in set van 2 als je vriend ook een nieuwe wil, veel goedkoper per stuk dan, iets van 30 ps. En bij Etos 50% nu, €40 voor 1.

2 likes

Iemand ervaring met napijn na een wortelkanaalbehandeling? Vorige week woensdag gehad en heb het idee dat het alleen maar erger wordt…kan nu niet slapen van de pijn.
Maar weer ibuprofen genomen.

Update: dat was volgens mij de piek van de napijn. Daarna nam het af en nu geen last meer.

4 likes

Ik heb recent een wortelkanaalbehandeling gehad en het deed de eerste week nog wel wat pijn, maar daarna was de pijn ook weg en is het ook weggebleven. Misschien idd over je piek heen.

1 like

Ja heb gelukkig geen last meer gehad sinds mijn vorige bericht!

1 like

Gisteren controle gehad, na mijn implantaat mag ik weer een kroon en nog een gaatje gevuld hebben: kosten 800 euro :cry: … ik heb dit jaar alleen al 3000 euro uitgegeven aan mijn gebit. Gelukkig zei mijn vriend dat ik deze kosten eventueel bij de belastingaangifte kan aangeven, dus ga ik misschien wel doen.
Baal zo intens van mijn slechte gebit.

Niet vergoede zorg mag je inderdaad opvoeren.(Niet het eigen risico)
Het jaar dat ik zo’n 2500 aan tandartskosten had gemaakt kreeg ik 400 extra terug. Dat kan meer of minder zijn afhankelijk van je salaris.

1 like

Ik ben aan het rondkijken voor een goede tandartsverzekering want moet volgend jaar een impantaat en een kroon en dat kost natuurlijk ontzettend veel. Mijn standaard verzekering vergoed maar tot max €450 (CZ) en dat is natuurlijk veel te weinig. Maar voor de hogere verzekering heb je een tandartsverklaring nodig en die krijg ik nu natuurlijk niet. Waar zijn jullie verzekerd geweest als je al wist dat deze kosten eraan komen?

Geen enkele verzekering dekt het volledig (zelf 1 implantaat en 2 kronen gezet dit jaar + wortelkanaal). Je kunt de gemaakte kosten wel terugvragen (deels) via je belasting aangifte.

3 likes

Neee snap dat geen enkele verzekering het helemaal dekt, maar had eigenlijk wel gehoopt op wat meer dan €450. Het is echt belachelijk veel geld. Dit jaar ook al veel bij moeten betalen helaas. Zag het toen niet aankomen. Pfoe duur grapje…

2 likes

Je lunt uit mijn hoofd 750/1000 euro vergoed krijgen maar je premie is dan erg hoog en dan zou je eigenlijk moeten berekenen of dit ‘goedkoper’ is dan in een keer betalen (of in delen) bij de tandarts zelf.
En als je zo hoog zit in de vergoedingen mag een verzekeraar je ook weigeren, omdat je nu met voorbedachte rade een verzekering afsluit.

2 likes

Je kan ook navragen bij je tandarts of de rekening over twee jaar verdeeld kan worden, dan kan je twee keer een deel declareren op je tandartsverzekering

3 likes