Het is niet dat ik nu helemaal geen tandartsverzekering heb alleen die van mij is dit jaar al op. Ik heb wel al een aanvullende tandartsverzekering bij zilveren kruis met 1 ster. Mijn vriend en ik wisselen altijd af. Het ene jaar hij goed verzekerd met 3 sterren, het andere jaar ik. Wij moeten sowieso als gezin iig 1 volwassen persoon steeds minimaal 3 sterren aanvullend verzekerd zijn omdat onze zoon een beugel krijgt. Deze krijg je alleen vergoed als je volgens mij 2 of 3 jaar aanvullend bent. Maar ik ga het voor de zekerheid even nazoeken of dit ook geldt voor een kroon! Als het echt zoveel beter is en het moet dan ga ik het sowieso betalen. Het is niet dat ik het geld niet heb als het uiteindelijk moet maar meer dat ik bang ben dat het niet helpt omdat dit al een proces van jaren is. Dan liever nog iets terug krijgen van de verzekering.
De behandeling voor die kroon is nog niet gestart. Er is alleen advies gegeven voor een kroon, verder nog helemaal niets.
@Bailey: ja het is echt de achterste. Al mijn 4 verstandskiezen zijn er al uit.
Ik ga me er iig even in verdiepen omdat ik ook wil dat mijn gebit goed functioneerd en niet wil dat alles gaat schuiven of iets met bot enz, wat @Merel en @TantePollewop zeggen. Heb geen beugel gehad en van mezelf heel rechte tanden, dat zou ik zonde vinden.
Edit: sorry heb het door elkaar gehaald. Beugel tot 18 jaar (orthodontie) valt onder de aanvullende verzekering vanaf 3 sterren, niet tand). Bij aanvullende tandverzekering krijg ik een kroon vergoed, zit geen minimum aan qua jaar. Verzekering tand doen mijn vriend en ik ook om en om. Ik het ene jaar hoger en hij het andere jaar.