Het tanden/tandarts topic

Klinkt vreselijk :disappointed: Sterkte!! Weet ook ff niet wat je moet doen…

Ik moet ragertjes gebruiken, gecoelig tandvlees hoor ik van de tandarts. Het bloedt echt alleen nadat ik bij de tandarts ben geweest maar goed. Heb 1 houten voor de voortanden en 1 normale voor de andere tanden gekregen maar omg toen ze het voordeed ging het prima, al bloedde het wel wat. Maar als ik het zelf doe doet het ontzettend veel pijn en bloed het echt flink. Gewoon doorgaan of?? Herkent iemand dit?

Ja exact! Dit heb ik ook in mijn hoofd. Net een heel lief telefoontje gehad van mijn vader dat hielp ook.

2 likes

Ahh wat klote! Snap dat je ervan moet huilen, kiespijn/napijn kan zo intens zijn. Voor vannacht misschien maar gewoon ervan uit gaan dat je niet zal kunnen slapen? Alles wat je dan wel slaapt, is winst.
En het wordt uiteindelijk sowieso minder. Je kan het!

1 like

Super lief! Ja dit is een goede! Heb ook oxazepam maar merk er weinig van.

Als klap op de vuurpijl ook nog ongesteld geworden. Het is dag 19!!! Van mijn cyclus wtf. Maar verklaard wel de 1,5 uur durende huilbui.

Edit - en zelfs met mijn huidige pijn medicatie regime breekt de buikpijn er doorheen, wtf doen die pillen wat :joy::joy: ik vind mezelf echt heel zielig nu hahah

3 likes

Als het allemaal niet werkt gewoon hap bellen of spoed tandarts (als je daar geld voor hebt)
Kiespijn is echt het ergste ooit. Had ook maximale pijnstilling genomen en hielp niet tot die kut kies eruit was. Heb overgegeven van de pijn en ik ben bevallen dus kan volgens mij wel wat hebben :joy::joy:. Echt, wacht niet!

5 likes

Wat ontzettend naar! Hopelijk kan je een beetje slapen en als het niet gaat, schroom inderdaad niet om de HAP te bellen. Ook goed op letten of je geen verhoging krijgt of grote zwelling naar je hals. Sterkte!

1 like

Omg ik heb echt mega met je te doen :frowning:

@chasingrainbows ja gewoon doorgaan, zal na een paar dagen minder worden

4 likes

Oh neeeeeeeeeeeeeeeee ik vind dit zo naar voor je :frowning: … hoe is het afgelopen nacht gegaan? Hoe is de pijn nu? En anders denk ik HAP bellen?

2 likes

Aah lief!! Vannacht best ok nacht gehad dankzij oxazepam :joy: best een paar uurtjes geslapen. Nu is de pijn opzich wel wat gezakt van een 8,5 naar een 7. Dus gaat wel de goede kant op!!!

8 likes

Is het nog beter? Wanneer mag je terecht voor de tweede behandeling?

1 like

Aah lief! Het gaat vandaag wel ietsje beter, denk weer 10% beter, stapje voor stapje haha. 1 sept heb ik pas de tweede behandeling!

3 likes

Waar koop je cheape tandenstokers? Ik flos normaal gewoon met draad, maar er zijn een paar plaatsen waar zo’n stoker eigenlijk makkelijker zou zijn. Vind ze alleen vrij duur? Het staat me ook een beetje tegen dat het zo’n wegwerp product is, maar er is geloof ik niet echt een alternatief voor?

Normal?

1 like

Als je in de buurt woont van Duitsland/DM, ik zag van de week van hun huismerk stokers à 0,06ct per stuk geloof ik. En dat is voor een prijs zonder aanbieding best goed heb ik het idee. Bij de Nederlandse drogisterijen zijn de stokers weleens 1+1 of 2+2 maar ja ik weet niet of je daar op wil wachten (tenzij ze nu in de aanbieding zijn, geen idee). Kruidvat huismerk heeft geen stokers voor zover ik weet.
Qua duurzaamheid probeer ik de stokers om te spoelen tijdens/na gebruik en dan bewaar ik ze (er zit een hoesje bij mijn stokers, van het merk Gum geloof ik). Maar vaker wel dan niet gaat na 2x gebruik het plastic kapot en belanden ze alweer in de prullenbak.

1 like

Ugh oke je motiveert me wel, ik vind al dat bloed gewoon zo heftig ook, maar goed als het echt beter wordt ga ik er aan beginnen.

Ik kan het beamen écht doen, ik heb ook inmiddels geen bloedend tandvlees meer!

2 likes

Ik heb thuis vrijwel nooit bloedend tandvlees en dan kom ik bij de tandarts en dan is het toch ontstoken of gaat het bloeden. Maar ja die metalen krabbers zijn ook wel even andere koek denk ik dan. :sob:

Ik was vanmorgen naar de tandarts voor 3 gaatjes en ik was precies 20 minuten binnen. Dit is echt iets wat ik nog nooit heb meegemaakt :joy: Het ging allemaal zo enorm snel. Gaatjes waren wel oppervlakkig maar holy shit

2 likes

Na een best goede tweede wortelkanaalbehandeling deze maandag doet die kut kies weer echt mega zeer. De tandarts gaf aan dat hij er dan uit moet. Ik ga maandag bellen, hopelijk heeft hij snel weer plek.

Ik zie er natuurlijk mega tegenop. En ook zonde van het geld/de moeite en de inspanning (van beide kanten). Al met al heb ik meer dan een maand met kiespijn rondgelopen en mijn reserves beginnen aardig op te raken.

Mijn allergrootste angst is: ik ga 25 sept trouwen, wat nu als ik nog een mega dikke wang heb na het trekken van de verstandskies? Help! Overigens heb ik vandaag mijn vrijgezellenfeest, ik zie daar ook echt tegenop met deze pijn.

Oh nee, dat is heel erg naar! Hopelijk/waarschijnlijk wordt het dan wel beter na het trekken van de kies. Heb je een beetje kunnen genieten van je vrijgezellenfeest?

1 like