Het The Ordinary / Deciem topic

Waarom mag je micellair water niet laten zitten? Ik heb het heel lang gedaan en nu niet meer (naar aanleiding van wat ik op het forum gelezen had haha) en ik merk echt verschil, mijn huid is zo veel minder geirriteerd. Maar waarom eigenlijk?

2 likes

De Decubal gezichtreiniger is helaas echt overal uitverkocht.

Nooo :weary:
Ik ga morgen kijken in Wijnegem shopping center bij Antwerpen (ik woon in Antw) en hoop op een mirakel :smiley:

2 likes

Er zijn veel discussies over waar ik het fijne niet meer van weet. Maar het is een product dat gemaakt is om op een snelle manier vuil, make-up en vet te verwijderen. In veel micellaire waters zit ook alcohol of parfum.
Men raadt ook af om het product op je ogen te gebruiken. Niet zo zacht om op je huid te laten zitten dus, lijkt mij. Want als je enkel micellair water gebruikt, blijft er een laagje daarvan achter op je huid.

Dat je het niet zou moeten afspoelen is dus een beetje marketing zegmaar.

1 like

:fearful: :fearful:

Ik doe altijd een watje vol met micellair water en veeg er de make up mee van m’n ogen

Laat het snel morgen zijn zodat ik mijn ogen deze horror niet meer moet aandoen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En heb je het kunnen bemachtigen? :stuck_out_tongue:

Huilon :sob::sob:

Mijn favoriet is tegenwoordig Azelaic Acid Suspension 10%. ZIt heel goed onder foundation en merk daar zo snel resultaat van!
Ik had een paar maanden echt slecht m’n huid onderhouden en geen routine en toen had ik zoveel onderhuidse bultjes, veel structuur en velletjes.
Nu heb ik sinds 2 weken weer een goede routine gevonden en mijn huid is zo glad en geen puistjes meer!!
Ochtend:
Azelaic Acid Suspension 10%
Natural Moisturizing Factors + HA
Avond:
Glycolic Acid 7% Toning Solution
Natural Moisturizing Factors + HA
Extra:
Hyaluronic Acid 2% + B5 Als ik voel dat mijn huid wat trekkerig/vochtarm is,
Salicylic Acid 2% Solution Als spot treatment op puistjes
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution Als masker

Vraag: Ik heb ook nog “Buffet” staan, die heb ik wel eens los gebruikt en voelt fijn en lijkt me goed als preventief anti-aging. Waar zou ik deze het beste in mijn routine kunnen gebruiken? In welke volgorde?

Wat fijn dat je zoveel resultaat ervan ziet! De buffet is op waterbasis en kan het best voor de andere producten gebruikt worden.

Ik vind de Azelaic acid juist heel vervelend onder make up zitten, hij rult heel erg? Maar misschien doe ik teveel laagjes eronder (ik mix de zink-niacinamide en hyaluronicacid-b5 door elkaar, en soms gebruik ik de glycolic acid als toner daarvoor).

Ik merk juist dat ik opeens allemaal kleine bultjes heb, ik denk dat het aan de retinol (die gebruik ik 's nachts) ligt. Zet het wel nog even door, hopelijk wordt het beter.

Thanks! Dan doe ik die in de avond denk ik, 's ochtends vind ik het fijner om wat minder producten te gebruiken.

Denk dat dat door de hyaluronzuur komt dan! Die rult bij mij heel erg onder make-up juist. Dus die gebruik ik vaak als boost voordat ik ga slapen nog.
Vorig jaar heb ik retinol geprobeerd en daar kreeg ik een slechte huid van ook, staat nu ook op de website dat het kan gebeuren. Ik had niet het geduld om te wachten tot het misschien over zou gaan toen hahaha.

De azalaic acid rult bij mij wel eens in combinatie met niamicide & zinc, als ik er niet genoeg tijd tussen laat zitten om in te trekken!

1 like

Iemand die deze wil overnemen tegen kleine vergoeding? Ik heb het gebruikt maar merk eerlijk gezegd niet zoveel verschil.


Buffet en Salicylic Acid 2% solution
Je kunt op de foto zien hoe vol ze nog zitten

Heeft er iemand ervaring met break-outs en daar ‘even doorheen moeten’?
Ik ben namelijk Ascorbyl Glucoside Solution 12% nu voor de 3de keer aan het proberen, maar krijg wederom na 2 dagen hele grote onderhuidse bulten waardoor ik eigenlijk gelijk stop met gebruik. Nu twijfel ik of ik misschien niet toch even moet doorzetten, maar echt zin in grote pukkelbulten heb ik nou ook weer niet.

Ik wil een aantal dingen bestellen maar zie door de bomen het bos niet dus ga ik vandaag naar de winkel in Amsterdam. Weet iemand of ze daar behulpzaam zijn?

Met die 30 % korting bij de BeautyBay heb ik even een flinke bestelling geplaatst dus er is weer een leuk pakket onderweg!

2 x marine Hyaluronics, gebruik ik al een tijdje en is gewoon vochtinbrengend, irriteert niet, rult niet en smeer ik overal onder
1 x Glycolic Acid 7% Toning Solution, voor mijn bikinilijn, in de hoop dat littekentjes en ingegroeide haartjes wat minder worden.
1 x AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution, had ik ook al eerder besteld en nu een paar keer gebruikt. Vind ik een fijn product, dus vast een back-up.
1 x “B” Oil, nog niet eerder gebruikt. Zag er ook redelijk mild uit qua ingrediĂ«nten, kan ook overal wel bij heb ik het idee.
2 x silicone primer, gebruik ik al een tijd en doet z’n werk goed
1 x Granactive Retinoid 2% Emulsion, nog niet eerder gebruikt dus ben benieuwd. Klinkt als intensief werkend product.

Ik vergeleek deze prijzen met de bedragen van mijn bestelling van mei, maar de prijzen zijn best gestegen ten opzichte van toen. Nou zit ik te twijfelen of ik toen ook alles met korting heb besteld, maar dat kan ik me dus niet meer herinneren :frowning: Zijn de prijzen inderdaad verhoogd de afgelopen tijd?

Muwha, Hangt een beetje af wie er staat. Op zich helpen ze je wel als je wat vraagt, maar mijn persoonlijke ervaring was dat ze niet erg uitnodigend waren. En ze spreken enkel Engels, mocht dat voor je uitmaken.

Op hoop van zegen.

Mag ik hier mijn huidproblemen dumpen? Ik wil zo graag een gavere huid maar ik snap gewoon niks van al die producten. Heb al meerdere keren geprobeerd mij erin te verdiepen maar kom er niet uit. Misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Oh en trouwens, ik heb meerdere malen gehad dat er enkel betaald kon worden met contant geld want het pinautomaat was ‘kapot’. Erg toevallig dat ik er dan steeds ook ben, maargoed.
Dus misschien voor de zekerheid wat contant mee nemen.

Wow. Begint bijna shady te klinken.