Het The Ordinary / Deciem topic

Haha ik zie inderdaad dat dat niet echt een gewoonte is op het forum! :joy:

1 like

Maakt niet uit! Welkom, ik hoop dat je snel went!

Joeee ik ga even backups bestellen van allesssss. STRESS.

Alle sites werken ook weer (weet niet hoe lang), dus als iemand nog strest, no need. Heb genoten van de drama, thanks vage ex-ceo

2 likes

The Ordinary raadt onderstaande producten aan bij hyperpigmentatie, heeft iemand hier ervaring mee?

  • Alpha Arbutin 2% + HA
  • Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%
  • Azelaic Acid Suspension 10%

Die laatste vind ik heel goed werken, die eerste heb ik ook maar ik vind zinc en niamicide ofzo veel fijner!

Zinc en niacimide heb ik ook, waardoor m’n puistjes wat sneller lijken te slinken, maar die rode vlekjes hebben weken nodig voordat ze verdwijnen :frowning:

Ah misschien is het dan de combinatie met azalaic acid dat het zo goed voor mij werkt haha

Die combo gebruik ik de laatste dagen ook want mijn gezicht was een slagveld geworden. In twee dagen tijd echt een stuk beter geworden.

Mijn vriend wil graag iets voor zijn beginnende rimpels. Zelf heb ik daar geen last van dus ik heb me daar nooit in verdiept. Ik las hier dat vitamine A goed werkt maar ook dat je daar mee moet oppassen. Hoe gebruik je dat juist? Hebben jullie verder nog aanraders daarvoor.

Zijn huid is vrij droog/gevoelig dus daar moet ik wel rekening mee houden.

Die laatste heb ik ook en maakt mijn huid minder rood en zacht! Raad het ook aan voor vlekjes enzo. Krijg er wel een beetje jeuk van, maar las dat dat normaal is haha

Vitamine A zuur, oftewel Tretinoide moet je inderdaad mee oppassen, kan je huid vrij heftig op reageren. Maar gelukkig, dat kun je alleen op recept krijgen (of illegaal uit Andorra), maar dat heeft je vriend niet nodig. Hij kan wel heel goed een afgeleide versie gebruiken, dus een pure Retinol of een Retinoide. De Granactive versie van TO gebruikt dezelfde variant als Jetske in haar Retinoide creme heeft gestopt, alleen niet helemaal duidelijk is het percentage. Maar er zit ook gewone Retinol in en dat is ook goed.

Persoonlijk zou ik de emulsie aanraden, omdat ik niet zo van de olie-achtigheid van de squalane-versie hou.
Daarnaast zou ik je vriend ook aanraden, omdat hij een droge huid heeft, om ook met een lactid acide (5%) te gaan werken. Eerst de ene, dan de andere toevoegen om en om en als zijn huid daar goed op reageert, kan hij het zelfs over elkaar gebruiken (met een paar minuten ertussen). En verder afsluiten met een goede voedende creme/moisturizer, bijv van Decubal of Zarqa. Dan blijft het vocht ook goed in de huid en verdampt het niet zo snel.

1 like

@Flamoes Wellicht ten overvloede, maar de beste anti-rimpelcreme is een SPF. Zeker gebruiken als je een retinoid en/of exfoliant gebruikt!

2 likes

Top toevoeging!

2 likes

iemand al “B” oil geprobeerd?? Ik ben op zoek naar een lekkere serum/olie voor de winter en ben heel benieuwd naar deze. Ik vond de rose hip olie mwah.

Omdat het winter is, neem ik aan :yum: Het is minder nodig dan in de zomer natuurlijk, dus je kan een lagere spf gebruiken. Maar het verstandigste is om ook in de herst en winter spf te smeren.

1 like

Ik heb heel het topic doorgelezen en denk nu wel ongeveer een idee te hebben van welke routine ik op mijn gezicht wil gaan gebruiken.
Mijn huid: normale huid, in de winter neiging tot droog te worden. Vette huid op de neus met grote poriën. Enkele beginnende droogtelijntjes rond de ogen. Ik woon in een stad dus veel luchtvervuiling, elke dag werken in kantoor met airco/verwarming.
Ik sta op het punt deze producten te kopen:
AM:
Reiniger - welke? Ik heb nu gewoon micellair water
TO Caffeine solution onder de ogen
TO Buffet
TO Mineral UV filters SPF 15 with anti oxidants

PM:
Reiniger: ?? Gebruik nu enkel watje met micellair water
Toner: ?? Waar kan ik het beste zoeken voor een toner?
TO Lactic Acid 5% + HA 2%
TO Granactive Retinoid 2% Emulsion
TO 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil
Decubal dagcreme

Iemand advies?

Kan het zijn dat je huid vochtarm/gedehydrateerd is in plaats van droog?

Ik zou zeker een milde reiniger gebruiken in plaats van enkel micellair water. Bijvoorbeeld zarqa, decubal, la roche posay toleriane. Ik weet niet of je make-up draagt, maar bijvoorbeeld zonnecreme krijg je er normaal niet af met enkel micellair water.

Met de zonnecreme van TO heb ik geen ervaring. Beschermd deze tegen zowel UVA als UVB? Zou persoonlijk zeker een hogere factor nemen. We hebben vaak de neiging om minder product aan te brengen dan de hoeveelheid die aanbevolen wordt = we zijn minder beschermd.

Toner: ik zou opnieuw iets mild aanraden zoals pixi rose tonic.

Ik zou de exfolianten enzo geleidelijk aan gaan gebruiken. Heel enthousiast alle nieuwe producten tegelijk gaan gebruiken lijkt mij geen super idee :slight_smile:

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik had gezien dat Decubal momenteel 2e aan €1 is bij De Tuinen dus ik ga de reiniger daarvan kopen.
Ik draag inderdaad (niet veel) make up en ook zonnecrème, goed dat je het dus aangeeft!
Gebruik ik dan het micellair water na ik de reiniger heb gebruikt? Of is het dan de bedoeling dat ik de toner aanbreng?
Met een factor 30 ben ik dan misschien beter af. Raad je eerder aan om een zonnecrème apart van dagcrème te gebruiken of een dagcrème met SPF in?

Naar de toner ga ik ook zeker kijken!
Je hebt gelijk, mijn huid heeft nu al zo lang zonder exfoliant gezeten, een beetje langer zal niet uitmaken. En dan kan ik eerst wennen aan de rest van de nieuwe routine.

's Avonds eerst micellair en dan reiniger. 's Morgens is enkel de reiniger genoeg. Micellair water laat je beter niet zitten op je huid…

Dus eerst reinigen, dan toner, serum/olie, dagcreme, zonnecreme. Althans, zo doe ik het! Ook opletten welke producten je samen kan gebruiken. Lactic acid en retinoid niet op dezelfde dag/avond bijvoorbeeld.

Verder zou ik zeker een aparte zonnecreme aanraden! SPF in dagcrème en foundation enzo is (meestal) onvoldoende. En als je exfolianten gebruikt kan je de bescherming goed gebruiken! SPF 30 lijkt mij goed voor in herfst/winter.

1 like