Het The Ordinary / Deciem topic

Ik ben absoluut geen kenner maar op het eerste zicht zou ik zeggen dat én de Squalane én de Marula oil niet nodig is. Het zijn allebei plantaardige olies (oliën?) dus zou een van de twee kiezen.

1 like

Thanks! Daar zat ik zelf ook al over te twijfelen dus denk dat ik die skip. :+1:

1 like

@WilderMind Ik ben het eens met war @MrFahrenheit zegt. Ze zijn beide heeel voedend.
Ik zou zelf de marula skippen omdat ik daar zelf nooit heel erg weg van ben, maar van de squalane wel.
Dat zeggende: Ik heb een mega droge huid, en ik gebruik dus ook squalane en NMF, dus ik weet niet zeker of dit wel geschikt is voor jouw vette huid?

Dan ga ik denk ik inderdaad voor enkel de Squalane. Ik wil wel ook een moisturizer/creme gebruiken omdat ik toch vaak merk dat ik naast een vette t-zone ook op sommige plekken een heel droge huid heb met velletjes etc.
Kan ik de NMF + HA een vervanger van mijn dagcreme gebruiken? Dan moet ik alleen nog een SPF hebben om erna op te smeren.

Ik heb ook het idee dat het loskomt als je er foundation ofzo overheen doet. Van die rolletjes komen dan van je huid. #goor

2 likes

Hoe zit dit verhaal eigenlijk? Hij is CEO en is eigenlijk een psychiatrisch patiënt ofzo?

niemand die het snapt, ik toch niet in ieder geval :’)

1 like

Ja buffet en niacinamide kan ik echt alleen in de avond gebruiken anders blijft mijn make-up niet zitten. Ik gebruik nu niacinamide trouwens en dat helpt echt goed tegen onzuiverheden.

1 like

Is er iemand die de cafeïne serum voor onder de ogen gebruikt en daar al resultaten van merkt?

Ik merk er namelijk weinig van… en had laatst twee rode bultjes onder m’n oog dus ik twijfel of er nog mee door moet gaan.

Ik zoek nog een product wat helpt tegen rode adertjes. Zouden de vitamin C producten daarbij helpen?

Gebruik al een tijdje de salicylic acid maar heb juist het idee dat m’n huid er wat onzuiverder en vetter van wordt? Terwijl het volgens alle ‘huidregeltjes’ echt het ideale product zou moeten zijn voor mijn huid :frowning:

1 like

Denk dat het dan juist teveel uitdroogt, dus zou meer/beter moisturizen (sorry kom ff niet op het Nederlandse woord…) en/of minder vaak de acid gebruiken

En ik gebruik het ook alleen op m’n ‘probleemzones’

1 like

Wat voor huid heb je? Het droogt inderdaad wat uit, dus een goede moisturizer na tijd is geen overbodige luxe!

2 likes

Een vrij makkelijke wel! Vooral vaak een beetje vettig maar niet gevoelig en of trekkend. Gebruik een moisturizer met een vrij veel urea erin om een eventueel een vochtprobleem te voorkomen. Ben niet heel consistent met SPF dus wellicht ligt daar het probleem.

Je huid kan ook vettig worden omdat hij vochtarm is, als hij door een BHA nog vetter wordt dan zou ik eens gaan kijken naar een goede moisturizer. Welke gebruik je nu? Urea is volgens mij voor de extreem droge huid, dus ik vermoed dat dat dan weer iets te veel van het goede is. Je zou een tussenweg moeten vinden imo.

Eentje van Balea! In een dagcreme. Maar zou best kunnen kloppen wat je zegt. Ga even kijken naar een nieuwe.

Die is echt voor de extreem droge huid, dus je geeft je huid nu aan de ene kant iets voor de vette huid, en aan de andere kant iets voor de zeer droge huid. Ik denk echt dat je voor iets hydraterends moet gaan (wat dus iets anders is dan een crème voor een droge huid!), verder even niets, en dan moet kijken hoe je huid reageert. Gebruik je nog meer verzorging?

Ik dacht echt een nieuwe favoriete foundation gevonden te hebben inde Serum foundation maar hij oxideert als een malle :pensive:

Ik check iedere dag de site van TO of de suncreens er al zijn, maar nog steeds niks…
De rest van mijn wishlist:
Glycolic acid 7% toning solution, gebruikte dit eerst voor mijn gezicht, maar ben toch weer overgestapt op de Dec.ubal toner. Gebruik het nu sinds een week op mijn benen, zie nog geen vermindering in de kerastosis pilaris, wel een zachtere huid, dus die wil ik weer.
Rose hip seed oil, deze heb ik eerder gebruikt, nu de squalane, deze doet echt niets voor me, dus wil de rose hip seed oil weer bestellen.
NMF+HA, dit x een grote tube. Is gewoon een prima moisturizer icm een olie.
Ascorbic Acid 8% + Alpha Arburtin, dit wordt een first. Gebruikte eerst de Alpha Arbutin, ben daarna overgestapt op Niacinamide + Zinc, maar mijn huid werd hierdoor zo extreem gevoelig.

Ik zoek nog iets tegen roodheid, iemand een tip?

Ik gebruik nu retinoid in squalane en 23% vitamine C + HA spheres (die korrelige). Volgens mij werken ze goed, maar in het gebruik vind ik ze niet zo fijn.

Heeft iemand ervaring met andere variaties van deze twee?

Weet iemand wanneer de winkel in Amsterdam open gaat? Ik kan er nergens iets over vinden op internet.

Er komt een Deciem winkel in Amsterdam! Runstraat

3 likes