Het The Ordinary / Deciem topic

Goede tip, dank. Ga het gelijk doen.

1 like

Welke webshop verzend het snelst de producten van The Ordinary en het liefst met de minste verzendkosten? Helaas hebben ze op de Douglas website en op Asos niet alle producten die ik wil.

Ik bestel altijd via the ordinary zelf (deciem). Ze verzenden gratis boven de 25 euro!

1 like

Binnen hoeveel dagen heb je het in huis?

Ik heb nu drie keer besteld geloof ik en had het altijd binnen een week.

1 like

Ik gebruik sinds een week ongeveer niaciamide op mijn neus en voorhoofd, maar ik heb het idee dat mijn huid op die plekken droger geworden is. Zou dit kunnen kloppen?

Ik merk dat ik veel sneller verkleur in de zon sinds ik Granactive Retinoid in Squalane gebruik. Gebruik het alleen in de avond en smeer elke ochtend factor 50 op. Het is niet dat ik verbrand, maar ik heb nu al een -normaa na een week vakantie- kleurtje. Iemand advies? Kan ik beter stoppen met het product of kan het geen kwaad? Ik bruin normaal gesproken helemaal niet zo snel.

Weet iemand dit toevallig.

Ik gebruik een aantal dagen op advies van the ordinary zelf.

  • niacinamide
    -buffet
    -azelaic
    -naturel mosturizing.

Hierna gebruik een spf 50 van Etos huismerk dit moet ivm de azelaic, maar hierna begint de crème te rullen. Heeft iemand hier tips voor?

Wat langer wachten voordat je de creme erop doet helpt bij mij meestal wel. Niacimide + azalaic rult mega bij mij, maar als ik ertussen door even iets anders ga doen en de azalaic niet heel erg inwrijf is het veel minder

Dat ga ik proberen. Thnx

1 like

Sorry, het heeft lang geduurd! Ik heb uiteindelijk niet meer gemaild, maar op basis van info wat producten uitgekozen. Ik gebruik ze nu drie dagen, dus kan er nog niet veel over zeggen. Mijn huid heeft er (nog) niet slecht op gereageerd, de producten voelen fijn aan op mijn huid en ik merk dat mijn gezicht de volgende ochtend een mooie gloed heeft. Ik gebruik het volgende:

  • Salicylic Acid 2% Solution (alleen 's avonds)
  • Vervolgens Niacinamide 10% + Zinc 1%Serum (deze gebruik ik ook 's ochtends)
  • Als dat is ingetrokken, sluit ik af met 100% Plant-Derived Squalane, zodat mijn huid goed gehydrateerd is na het gebruik van Salicylic Acid 2% Solution (alleen 's avonds, overdag gebruik ik een dagcrème)

Het is wel belangrijk om je gezicht in te smeren met een hoge factor als je Salicylic Acid 2% Solution gebruikt.

Nogmaals sorry voor mijn late antwoord, hopelijk heb je er nog wat aan!

Tip: asos heeft nu 20% korting op alles met code kingsday20, dus ook op The Ordinary producten

4 likes

Ik zit te denken om Niacinamide te bestellen, vooral voor op mijn neus en kin. Volgens mij is mijn huid daar vochtarm omdat ik wel snel velletjes krijg en dus regelmatig moet scrubben om die weg te halen (wil daar wel uiteindelijk iets van een zuur voor halen maar moet nog even uitzoeken welke zodat ik geen korrels meer hoef te gebruiken), maar er zitten zoveel mee-eters en krijg soms nog puistjes op die plekken dus vandaar dat ik op Niacinamide uitkwam. Ik heb dus ook best veel littekens van puistjes die gewoon maanden blijven zitten en als ik het zo lees zou Niacinamide daar wel goed voor zijn. Is dat wel geschikt voor een vochtarme huid, of kan ik het beter niet doen omdat ik overal lees dat hij vooral voor een vette huid is?

Heeft er iemand wel is foto’s van haar huid gemaakt en opgestuurd naar Deciem voor advies?
Ik wil dat graag doen maar vind het ergens ook een gek idee om een bedrijf foto’s te sturen van mijn herkenbare blote billen gezicht :flushed:

Kun je niet je ogen en mond blurren/doorkrassen?

1 like

Heb het ook maar gewoon gedaan. Weet je nog hoe lang het ongeveer duurde voordat je een reactie kreeg?

Ik gebruik de al een jaar niacinamide tegen roodheid op mijn wangen en die zijn ook echt niet vet. Heb er geen last van gehad dat ze extra droog werden, maar wel de eerste maanden gemengd met nachtcreme tot mijn huid er aan gewend was

Ik gebruik op aanraden van een TO monkey ook niacinamide en heb een vochtarme huid inclusief velletjes op neus. Qua droogheid merk ik absoluut geen verschil, maar ik gebruik het wel in combi met vochtinbrengende producten.

Niacinamide gebruik ik iedere ochtend na argireline en als dit is ingetrokken dan gebruik ik er hyaluronic acid overheen en de moisturizer en eventueel primer wanneer ik makeup draag. 's Avonds gebruik ik de ene dag niacinamide + argireline en hemi squalane, de volgende dag mandelic acid, niacinamide + hemi squalane en de dag daarna vit c suspension + hemi squalane. Niacinamide mag niet met vit C gecombineerd worden dus vandaar het wisselende “ritueel”.

Thanks! Dan denk ik dat het wel goed moet komen. Slim om het eerst te mengen met nachtcreme, misschien dat ik dat ook maar probeer als ik het binnen heb.

@BiloxiParish fijn dat je geen verschil merkt qua droogheid! Een vochtinbrengende creme gebruik ik sowieso al, maar denk dat dat zeker handig is bij zo’n product. Wat een uitgebreide routine heb jij trouwens haha, ik moet me ook maar eens goed in gaan lezen in welke producten er allemaal zijn en welke combinaties je daarmee kunt maken. Wilde pas bij de Douglas om advies vragen maar toch heb ik het gevoel dat ze daar niet per se heel veel kennis van The Ordinary hebben en ik weet zelf ook niet helemaal zeker wat voor huid ik nou precies heb.

Heb een aantal dingen besteld waarvan ik denk dat het wel goed zou kunnen zijn en ik ga het gewoon uitproberen. Gelukkig zijn de producten niet duur, dus dan is het ook minder erg als iets gewoon niet voor mij werkt.

Ook pas sinds de laatste tijd hoor. Was eerst nogal lui en gebruikte alleen cleanser, dag en nachtcreme. Maar dat werkte niet meer met mijn huid dus toen was ik het zat en heb wat dingetjes besteld en later TO nog gemaild of ik nog iets kon toevoegen. Merk nu wel dat TO echt werkt en heb er spijt van dat ik het niet eerder ben gaan gebruiken haha.
Mocht je echt specifiek advies nodig hebben dan zou ik inderdaad het merk zelf mailen. Ze maken dan een hele routine voor je dus dat is echt heel fijn.

Ik zou trouwens wel de producten een voor een aan je routine toevoegen. Mocht je dan ergens op reageren dan weet je in ieder geval waarop.

1 like