Het The Ordinary / Deciem topic

Ik krijg vanmiddag mijn bestelling binnen met een aantal producten die ik nog niet eerder gebruikt heb dus ga nu de rest van de dag besteden aan wat ik het eerst ga proberen :nerd_face:

1 like

Ik gebruik ook de niacinamide, ik het het idee dat het echt helpt om de puistjes te verminderen (In de Olaz 7-1 dagcreme zit ook een goede dosis niacinamide). Ik gebruik hem in de avond, na het cleansen en de glycolic acid. Ik heb ook het probleem dat van elk puistje een rood vlekje komt. Ik ben de laatste tijd de vitamine c suspension 23% gaan gebruiken en ik merk dat de vlekjes sneller weggaan dan gebruikelijk. Ik gebruik die 's morgens, gevolgd door een spf, het schijnt ook goed te helpen tegen vrije radicalen etc.

Ik heb nu een retinol besteld, die wil ik gaan afwisselen met de glycolic acid. Ik ben na 10 jaar strugglen eindelijk zonder hormonen puistvrij, dus nu wil ik echt gaan focussen op het aanpakken van de rode vlekjes.

mag ik vragen hoe jouw hele routine er uit ziet?

Ik heb mijn bestelling binnen en ga mijn best doen er weer iets van te maken.

Mijn huid

Acné. Dat is het voornaamste probleem. Veel littekentjes van oude acné, grove poriën en vooral veel puistjes rond mijn kaaklijn (hormonaal).

Verder af en toe wat schilferigheid op mijn neus + voorhoofd.

Niet een extreem gevoelige huid. Ik kan wat ‘sterkere’ producten vaak goed aan.

Oude routine

Die dus niet echt een routine was, maar I tried.

Ochtend: tijdens het douchen een cleanser gebruiken, daarna niacinamide 10% + zinc 1%, daarna een moisturizer.

Avond: gezicht schoonmaken met zo’n make-up remover doekje (geen idee of dat goed/slecht is), dan salicylzuur. Einde.

Nieuw plan

Ochtend:

  • TO squalane cleanser
  • TO niacimanide 10% + zinc 1%
  • TO Azelaic acid suspension 10%
  • TO Natural Moisturizing Factors + HA

Avond

  • TO squalane cleanser
  • TO Natural Moisturizing Factors + HA

Dus nog even niet te ingewikkeld.
Ik heb ook nog de SPF, die gebruik is als ik iets meer ga doen dan een hele dag op kantoor zitten.

En ik heb de AHA 30% BHA 2% peeling solution besteld. Iemand tips over hoe ik die het beste voor de eerste keer kan gebruiken?

Ik ga dit proberen een maand vol te houden en dan laat ik weten hoe het ervoor staat!

Tuurlijk!
Ochtend:
Gezicht wassen met warm water
Vitamine C suspension 23%
2 druppels jojoba olie
Clinique mineral defence spf 30/50

Avond:
Make-up eraf met zelfgemaakt olie blend (castor, jojoba, druivenpit, avocado, olijf)
Milde facewash (momenteel garnier micellair)
Glycolic acid met mijn handen (3-4x p.w)
1 druppel niacinamide/1 druppel hyaluronic acid gemengd (niet meer dan dat want anders is het puist city)
Olaz 7 in 1 dagcreme (kan niet overdag want vit c en niacinamide gaan niet samen)

En dan doe ik een keer per week een masker naar behoefte, meestal een diy ding. De retinol wil ik toevoegen op dagen dat ik de glycolic acid niet gebruik.

1 like

Niet meteen 10 minuten laten opzitten de eerste paar keren, en niet gebruiken als je net onder de douche vandaan komt, dan gaat het heel erg branden/prikken

1 like

Ik heb al een tijd een pot met de 100% ascorbic acid poeder (vitamine c), en wil deze binnenkort gaan gebruiken. Ik twijfel alleen waarmee ik hem zal mixen: hyaluronic acid+b5 van TO, een watervrije basiscreme van la roche possay of met de toner van decubal op waterbasis (zit geen niacinamide in). Wat zou het beste werken?

Ik zag toevallig van de week dit filmpje terwijl ik op zoek was naar TO reviews, misschien heb je er iets aan

2 likes

Ah top, dankjewel! Moet dus wel op waterbasis zijn, en een ph van 3-3,5 :thinking: Vallen al mijn opties eigenlijk af. Gebruik jij deze zelf ook?

Nee ik gebruik deze niet dus kan je helaas niet helpen. Ik was op zoek naar een review van de Pycnogol 5% en hij heeft daar een filmpje over en aangezien ik nieuwsgierig was naar de rest heb ik deze ook gekeken

Ik ga zijn andere filmpjes ook eens bekijken!
ik ga de poeder denk ik toch maar met de decubal toner mengen, ben benieuwd.

1 like

Hmm dit moet ik misschien ook maar eens proberen. Kreeg van die niacinamide idd vrij veel puistjes en bultjes, maar misschien heb ik teveel gebruikt en werkt het zo beter. Heb het flesje toch nog staan en die hele routine is trial and error haha

1 like

Voor mij dezelfde combi! Ik kreeg bij apart gebruik ook puistjes / onderhuidse bulten van de niacinamide

Ik had van glossier 2 serums 1 met hyaluronzuur en 1 met niacimide. Deden echt wonderen voor mn huid gebruikte het niet eens elke dag en mn huid zag er zo goed uit. Toen ze bijna op waren heb ik van the ordinary de vervangers gekocht dacht ja zelfde ingredienten em 20 euro goedkoper ( en wel in NL verkrijgbaar)
Nou wat een kut serums de hyaluronzuur gebruik ik niet meer want als die opdroogt is het net alsof ik doorzichtige lijm op mn gezicht heb gesmeerd en de velletjes er van af kan trekken. En de niaciamide doet precies niks behalve branden als ik het op smeer.

vorige week heb ik een foto van mijn gezicht naar ze gestuurd, kreeg meteen een dag later al reactie!
Er werd Glycolic Acid 7% Toning Solution aangeraden, gebruikt iemand dat en hoe is de ervaring daar mee?
ik gebruik al de salicyl acid.

advies TO

Ik heb bij de foto’s gezet dat ik een vette T zone heb, maar een trekkerige huid na het douchen. Ook heb ik mee eters op mij neus en verwijde poriën daar omheen. Mijn huid heeft ook rode vlekjes en ik heb last van (hormonale) acne
Ik kreeg dit advies:
The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution
An alpha hydroxy acid toning solution that offers mild exfoliation for improved skin radiance and visible clarity.

*Please note that Glycolic Acid should not be used on sensitive, peeling or compromised skin.

The Ordinary 100% Plant Derived Squalane
A lightweight sugarcane and beet derived solution to support healthy hydration; Squalane is non-comedogenic and is suitable for use on all skin types.

The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA
A cream formula that offers non-greasy surface hydration that acts as a direct topical supplement of impaired NMF components; NMF are elements that keep the outer layer of the skin protected and well-hydrated

Ik weet niet of je het wil gebruiken of al gebruikt, maar ik kreeg mega veel puistjes van squalane :frowning: Echt niet normaal. Mijn huid klinkt vrijwel hetzelfde als die van jou en wil ook de toning solution gaan gebruiken, ben tot nu toe nog te lui geweest om die te gaan halen

ik sta op het punt om te bestellen, maar ik ben me nog een beetje in aan het lezen! Ik zie ook niet zo veel meer waarde in die Squalane, als ik ook al die dagcreme ga gebruiken die ze aanraden. Zo droog is mijn huid nu ook weer niet en ik heb geen zin in puistjes van het over hydrateren inderdaad, want daar reageert mijn huid ook weer snel op

1 like

Hmm ik heb nu al 2x een week getest met de Niacinamide, en tot de conclusie gekomen dat ik er echt puistjes van krijg. Nu wil ik dit toch nog een kans geven, maar ik durf bijna niet omdat m’n huid net weer tot rust is gekomen.

Ik denk dat je niacinamide snel te veel gebruikt, bij meer dan een druppel krijg ik ook acne terwijl het daar juist tegen zo moeten helpen

@Haai ik heb in het verleden ook salicylic acid van Paula’s choice gebruikt, die vond ik op een soortgelijke manier werken als de glycolic acid. De salicylic acid van TO vind ik niet fijn vanwege de witchhazel, wat een irriterend ingrediënt kan zijn

1 like

ik wil de niacimide ook weer bestellen want ik lees er zo veel goede dingen over. Ik kreeg er ook echt puistjes van en heb verschillende manieren geprobeerd…

@Acculader Kan je ook een heel klein druppeltje van de niacimide door je dagcreme doen?
Ik gebruik al salicylic acid van TO en daar ben ik wel tevreden over, dus dan zou het samen met de glycolic overkill zijn denk ik he? Dan gooi ik misschien de salicylic uit mijn mandje voor deze keer en doe ik alleen de glycolic, kijken of de glycolic nog beter werkt