Het The Ordinary / Deciem topic

Al doende kwam ik hierachter :blush:

Heb je al een vervanger gevonden?

Wat lief! Maar dan kom ik niet aan het minimumbedrag om geen verzendkosten te hoeven betalen… Dus ik wacht nog maar even af.

Even dikke pluim voor de Deciem klantenservice!
Ik had mijn foundation weer eens besteld (2.0 YG), maar toen ik m op deed zag ik al dat hij wat anders was van kleur dan de andere flesjes die ik daar nog van had liggen.
Ik heb foto’s van het flesje gemaakt (daar zie je het ook al aan), en van swatches, en opgestuurd.
Kreeg binnen een uur een berichtje terug dat ze batch nummer willen weten en gaan onderzoeken hoe het kan, maar dat ik nieuwe opgestuurd krijg! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik gebruik nu ong twee maanden The Ordinary producten en mijn huid is een stuk rustiger geworden. Mijn routine:
Ochtend
Caffeine Solution rondom mijn ogen
Salicylic Acid
Hyaluronic Acid
Natural Moisturizing Factors

Avond
Caffeine Solution rondom mijn ogen
Granactive Retinoid 2% in Squalane
en dan afwisselend (om en om) Niacinamide 10% + Zinc 1%Serum en Vitamin C Suspension 30% in Silicone omdat die laatste twee niet samen gaan.

Ik vraag me echter wel af of dat afwisselend gebruiken kan? Of is het dan minder effectief?

Iets anders. Hoe bevalt de oogcreme? Ik heb mega donkere kringen.

Ik vind hem fijn! De huid rondom mijn ogen lijkt minder slap en make-up trekt minder in de lijntjes. Weet niet of het helpt tegen donkere kringen want die heb ik niet echt…

1 like

Geen probleem!

Ik vind die van Paula’s Choice wel fijn maar te duur. Heb er net één van Eucerin en één van La Roche Posay besteld. Die maar eens proberen!

1 like

Bj mij hielp de caffeine solution echt 0 tegen donkere kringen, mega jammer. Ik merkte er eigenlijk niets van. Ik gebuik nu de eyebright soothing eye lotion van liz earle (ooit in de UK gekocht) en die werkt wel echt top. Ik lijk daarna zo veel wakkerder en de kringen zijn wel echt weg, vaak gebruik ik niet eens concealer

2 likes

Ik had er 1 van Paula’s Choice, die ik jaren gebruiken. Maar bij de laatste tube was de crème ineens een stuk minder vloeibaar. Toen dus overgegaan naar The Ordinary. Ben benieuwd of m’n huid het in de winter ook aankan, het droger worden gedurende de dag.

Ik stuurde een foto op zondagavond en had op maandagochtend al meteen antwoord. Omdat er bij het antwoord geen cleanser zat (had ik ook niet om gevraagd) stuurde ik nog een extra berichtje. Daar had ik binnen 5 minuten antwoord op, echt mega snel!

Ik heb veel last van acne gehad, hier ook vitamine A kuur voor gehad bij de dermatoloog in het verleden. De laatste tijd merk ik weer dat ik veel acne heb, vooral op mijn kaken en zijkant van mijn wangen (richting mijn haargrens).

Ik heb drie foto’s meegestuurd en op hun advies heb ik nu besteld:

  • The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA
  • The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%
  • The Ordinary Squalane Cleanser - 50ml
  • The Ordinary Caffeine Solution 5% + EGCG - 30ml

Die laatste heb ik niet op hun advies besteld maar een collega is er super enthousiast over en omdat ik veel werk zie ik dat terug aan de wallen onder mijn ogen haha, dus ben benieuwd! Er moet eigenlijk nog een SPF bij maar deze was uitverkocht dus zodra die binnen is bestel ik die ook nog van TO. Heb gelukkig nog wel een andere hier liggen.

Hoop zo dat mijn huid op gaat knappen, ben heel benieuwd! Was voor alle producten €32,80 kwijt. Kan niet wachten tot ze binnen zijn haha!

2 likes

Ik heb het volgende besteld op hun advies:

Heb de laatste jaren beetje rosacea gekregen en daardoor veel bultjes en rood op m’n wangen en midden van m’n gezicht. Ik hoop dat dit dat een beetje op gaat lossen (in ieder geval de bultjes!)

@Roderik oh ik zie dat ik op jou reageerde, dat was niet per se de bedoeling!

Zeiden ze toevallig wanneer de SPF weer komt? Ik ben er al een tijdje naar op jacht.

Ik heb een tijdje terug een berichtje gestuurd of ze een indicatie konden geven qua leverdatum maar dat konden ze helaas niet.

Iemand ervaring met deze? Ben na een week m’n eerste stap (ging goed) nu ook sinds een paar dagen aan het smeren met deze. Maar heb er heel veel puistjes van gekregen. Misschien dat dat er uit moet voordat het beter wordt, maar hmmm…

Ja ik gebruik deze. Geen last van puistjes oid. Alhoewel ik ook niet kan zeggen dat het echt veel doet voor mijn gevoel, rode vlekjes van pukkeltjes blijven nog steeds wekenlang zichtbaar :woman_shrugging:t3:

Hallo iedereen,

Ik ben een nieuweling hier op het forum.
Na dagen research heb ik vanmiddag een hele lading producten van The Ordinary gekocht.
In het filiaal van Douglas waar ik het gekocht hebt lagen de producten net in het magazijn en wisten ze nog niet heel goed advies te geven.

Ik heb geen idee in welke volgorde ik alles het best kan gebruiken, welke producten smorgens en welke savonds, of ik beter producten achterwege kan laten of iets mis.
Ik heb een gemengde huid met een zeer vette t-zone, hormonale acne en onzuiverheden en grote poriën.
Willen jullie even met me meekijken?

Mijn eigen producten:

  • Reinigingsmelk
  • Dagcrème met SPF20
  • Nachtcrème

The ordinary:

  • Caffeine solutions 5% + EGCG
  • Niacinamide 10% + zink 1%
  • Salicylic acid 2% solution
  • Natural moisturizing factors + HA
  • Azelaic Acid Suspension 10%Gezichtsverzorging
  • Glycolic Acid 7% toning solution
  • Vitamin C suspension 30% in silicone (eventueel mengen met cold pressed oil???)
  • Cold pressed rose hip seed oil

1x per week:
AHA 30% + BHA 2% peeling solution

En welke SPF raden jullie aan? Mijn dagcreme heeft SPF20, ik ben bang dat dit te weinig is.

Ik kocht laatst de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution en vrees dat ik hier echt verslaafd aan ga raken. Ik had een heel dun laagje op mijn t-zone en kaken aangebracht en 5 minuten laten zitten en mijn huid werd er zo bizar zacht en egaal van. Wil dit alleen niet vaker dan één keer per week gebruiken omdat het best een sterke peeling is :grimacing:

1 like

Ik gebruik bijna dezelfde producten, in deze volgorde:

Ochtend:

  • reiniging
  • azelaic acid
  • natural moisturizing
  • spf (nu ivm vakantie elke dag rituals factor 50)

Avond:

  • reiniging
  • gyloc acid toning
  • salicylic
  • natural moisturizing

Aha30 & bh gebruik ik twee keer per week 's avonds. De niacinamide gebruikte ik 's morgens ook maar heb het idee dat mijn huid daar niet goed op reageert dus tijdelijk gestopt.
De caffeine solutions gebruikte ik beide dagdelen maar ook mee gestopt na 2 flesjes, had het idee dat het niet iets deed bij mij.

Welke olaz 7 in 1 gebruik je precies? ik zei allemaal verschillende op het internet.

Beetje late reactie haha

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :innocent:

Ik heb altijd een erg gevoelige huid gehad. Gevoelig voor acne en onzuiverheden. Sinds enkele jaren gebruik ik nu alleen nog maar hele simpele dagcreme met tea tree (kruidvat) en een vette nachtcreme (Vitamine E, ook kruidvat). Reining doet ik met tea tree face wash van de tuinen. Daarnaast gebruik ik iedere dag spf 30 van vichy.

Nu ben ik echter 30 geworden en moet ik van mezelf toch iets beter aan huidverzorging gaan doen :see_no_evil: Alleen ik heb naast een (acne) gevoelige huid ook nog een last van rosacea, kan niet tegen siliconen, en producten met AHA vielen ook niet heel erg goed een paar jaar geleden. Gebruik ook alleen minerale make-up en geen foundation want daar kreeg ik ook altijd jeuk van…

Ik wil vooral dus de huidveroudering tegengaan. Heb nu buffet gekocht voor ‘s avonds. Maar weet niet zo goed of er nog meer producten geschikt zijn voor mijn huid die helpen bij eerste tekenen van veroudering? Wil wel graag de producten op tea tree basis blijven gebruiken omdat mijn huid daar zo goed op reageert…
Help? :joy::see_no_evil: