Het The Ordinary / Deciem topic

Wat fijn om hier een topic over te vinden!

Na járenlange acne en veel te hebben gebruikt, ben ik mij gaan inlezen over producten van the ordinary.
Gebruik het nu enkele weken en zie al zoveel verschil bij actieve acne.

Nu vraag ik mij af of ik nu nog producten mis:

Ochtend:
Wassen met water
Niacinamide 10% + zinc

Avond:
Wassen met water
Glycolic acid 7%
Niacinamide 10% + zinc

En eens per week de aha/bha peeling.

Heb het idee dat ik nog wat mis namelijk, maar zie door het bomen het bos niet meer.

En welke spf dagcreme/zonnebrand gebruiken jullie? Ik vind het zo lastig om iets te vinden waar mijn acne niet erger door wordt

1 like

Ik ben op geen enkele manier een expert wat betreft huidadvies, maar ik zie in je lijst geen enkele hydratatiemiddel in een vorm van een (dag)creme oid. Is dat misschien nog een optie? Het hoeft helemaal niet van toepassing op jou te zijn, maar acne kan soms ook ontstaan door een droge huid.
Hiernaast zou je, indien je wilt, kunnen werken met retinols, los van dat het tegen aging is, werkt het bij mij ook goed tegen ontstekingen.

Ik gebruik graag de non-profit zonnebrand van Jetske Ultee en die werkt bij mij niet verstoppend (ik heb ook snel last van acne).

Voor de mensen die ALA 5% gebruiken, op het etiket staat dat je maximaal 1 a 2 druppels mag gebruiken. Maar dat lukt me niet om dat over mijn gehele gezicht te smeren. Hoe doen jullie dat?

Misschien dat je het kan mixen met een ander product?

Thanks voor de reactie!

Ik gebruikte inderdaad nog geen hydratatie middel, heb nu sinds 1 dag de Moisturizer van OD. Super fijn! Daarnaast heb ik nog wat dingetjes gekocht om mijn routine toch wat beter te maken. Heb contact gehad via de website van Deciem waar ze mij hielpen een goede routine op te zetten.
De cleanser, spf en salicylzuur zijn onderweg! Ben benieuwd😊

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van de producten van OD op je decollete? Ben een beetje huiverig, maar aangezien ik daar ook acne heb ben ik benieuwd of het daar ook zal werken

Ja ik smeer daar af en toe ook een exfoliant en elke dag retinol en moisturizer met HA!

1 like

Eigenlijk gewoon plekjes op de huid die niet glad zijn. De letterlijke vertaling is best wel correct, littekens, acne, mee eters, ruwe plekjes, etc

1 like

Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat een product beschikbaar is dat nu out of stock is? Ik wil graag bij the Ordinary zelf bestellen, omdat ik ook producten wil die Douglas niet heeft. Maar ik kan ook geen weken meer wachten… :thinking:

1 like

heb je al bij Asos gekeken?

1 like

Bedankt voor de tip :slight_smile: Daar hebben ze spf en de cleanser helaas niet.

En beautybay?

1 like

Ook niet…

Heb je de spf al eens gebruikt? Vind 'm niet zo fijn eerlijk gezegd.

Ja, ik gebruik 'm dagelijks. Wat vind je er niet fijn aan?

Blijft best een witte waas achter bij mij! En in het begin glimt 'ie heel erg hoewel het later iets te droog (voor mijn huid?) lijkt te zijn. Het blijft ook plakkerig.

De witte waas trekt bij mij vrij snel weg. Hij is inderdaad plakkerig. Als ik daarna m’n foundation opdoe vind ik dat geen probleem. Maar op dagen dat ik geen foundation draag voelt het inderdaad niet zo prettig aan.

Ah ja, ik draag zelf geen foundation. Had goede hoop voor dit product, maar helaas niet echt wat voor mij dus.

spf

Mocht je er (voorlopig) niet aan kunnen komen heb ik er nog eentje (een nieuwe) liggen overigens. Mag weg voor een tientje inclusief verzenden?

1 like

Ik gebruik zelf een reiniger van nivea en die is prima. Ik heb toevallig dezelfde producten als die jij hebt en gebruik hun moisteroizer ook. Overdag moet je wel een sps gebruiken met de azelaic

1 like

Sowieso een moisteroizer, voor mij geven ze niet voldoende hydratatie. De moisteroizer van the ordinary zelf is een erg fijne.

Ik gebruik hierna nog een spf. Tipje, wel even wachten met aanbrengen nadat je de Nmf hebt aangebracht. Ik wacht zeker 15 min en dan pas de spf en vervolgens weer even wachten met make up. Kan anders gaan rullen.