Het The Ordinary / Deciem topic

Ja ik zit nu al twee weken zonder Buffet en ik merk het verschil heel erg, zie veel meer droge plekken en fijne lijntjes. Het is echt één van die producten waarbij je pas merkt dat het werkt als je het een tijdje niet gebruikt.

1 like

Heel lief, dank je!

Ik wil dit merk graag gaan gebruiken, maar weet niet waar ik moet beginnen. Ik gebruik nu clinique 3 stap methode, dus cleanser toner en moisturizer.

Iemand tips voor roodheid, littekens en rimpels die door weinig elasticiteit (door heftige acne) is ontstaan?

Hoe/wanneer gebruik je het? Ik gebruik het ook maar merk er niet zoveel van eigenlijk.

Meestal enkel 's ochtends als serum, gevolgd door een moisturizer en spf. Je mag hem niet met acids of Vitamine C gebruiken, dan neutraliseren de werkzame stoffen elkaar. Peptiden zijn een soort onderhoudsteam voor je huid, ze zullen je huidconditie an sich niet zo drastisch verbeteren maar beschermen wel tegen extra schade, vandaar dat je pas merkt wat het voor je doet als je het een tijdje niet gebruikt. Ik zit nu bijna drie weken zonder en mijn huid voelt slapper en droger aan, en mijn teint is ook minder egaal met drogere en rodere plekjes.

1 like

Ik heb gisteravond en vanmorgen even het hele topic doorgelezen en ik denk dat ik behoorlijk op de hoogte ben! Ik heb een vrij droge huid (trekkerig na het douchen), dus ik wil graag wat meer vocht inbrengen, dus ik wil in ieder geval het serum met hyaluronzuur kopen.
Daarnaast begin ik wat fijne lijntjes te krijgen, dus ik wil buffet denk ik ook aanschaffen. Zijn er nog anderen die deze combinatie gebruiken en bevalt dat?
Ik las dat je ze allebei zowel 's morgens als 's avonds mag gebruiken, vinden jullie dat ook aan te raden, of zou dat te veel zijn?

Je kan een mailtje sturen naar the ordinary en dan raden ze je producten aan + de volgorde waarin je ze het beste aan kan brengen

Oh shit, ik mengde het meestal door m’n moisturizer en gebruikte het dan na mijn actieve stoffen… Wat een zonde. Oke, vanaf nu anders gebruiken dus!

Zie je verschil sinds je producten van the ordinary gebruikt?

  • Ja enorm, ik wil niet meer zonder!
  • Ja een beetje
  • Sommigen wel, anderen niet, namelijk:
  • Ik weet het niet zeker
  • Nee, eigenlijk niet
  • Ik heb ze wel, maar gebruik ze niet regelmatig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen
  • Ik heb perongeluk gestemd, maar heb geen producten van the ordinary

0 stemmers

Enorm blij met de Hyaluronic Acid + B5 en de Azelaic Acid en zie ook echt verschil. Huid straalt meer en is minder rood.

Alleen een beetje mwah over de NMF Moisturizing Factors; werkt goed, maar vind het een beetje stroef met uitsmeren. Gebruik die alleen als mijn normale moisturizer op is.

Wil eigenlijk ook Buffet proberen, maar twijfel nog een beetje :thinking:

1 like

Bedankt voor je reactie! Ik heb een aantal dingen besteld dus ben heel benieuwd. Zou je de NMF niet kunnen mengen met een olie bijvoorbeeld?

Ja, heb gelezen dat de Squalane Oil daar perfect voor is, maar ben daar te lui voor :sweat_smile:
Vind het al heel wat dat ik het Hyaluronic Acid serum voor de moisturizer al gebruik haha. Laat maar even weten wat je van de producten vindt! Ben wel benieuwd :blush:

Haha ik herken me helemaal, hoop dat ik mijn bedachte routine ga volhouden. Ik ga zeker een update geven, heb veel gehad aan dit topic!

1 like

Sorry voor de dubbelpost.

Mag je buffet wel icm Hyaluronic acid gebruiken? Ik zie dat wel in het advies aan @Afstandsbediening20 maar lees idd geen combinatie buffet met acids.

Ik heb sinds een die buffet met copper peptides en ik merk echt zo veel verschil met de normale buffet.
Ik gebruik hem 1x per dag en mijn huid is echt veel zachter en stralender.

Hoe lang doen jullie met buffet (met/zonder copper)?

Ik heb ineens sinds een paar maanden een slechte huid. De huisarts zegt dat het rosacea is, maar het zou kunnen dat het iets ander is (hij heeft er alleen een minuutje naar gekeken). Tot nu toe vind ik de azelaic acid heel fijn, werkt voor mijn gevoel beter dan de metronidazol die ik heb gekregen (voor mijn gevoel is die een beetje vettig?).

Van de week heb ik ook de niacinamine geprobeerd, maar ik kreeg hier hele kleine whiteheads van (kon ik er wel meteen af ‘scrubben’). Ik weet niet zeker of het hierdoor komt, want de patch test moest volgens de verpakking ook op de bovenarm, maar die reageert denk ik best anders dan mijn gezicht.
Hoe doen jullie dit? Op een gedeelte van je gezicht testen, en dan hoe lang proberen?

Denk dat je huidbarriere misschien verstoord is? Gebruik je veel producten met veel acids?

Oh en van de niacinamide kreeg ik ook pukkeltjes, gelijk gestopt toen. Vriend heeft echter nergens last van.

Je kan het beste gewoon 1 product tegelijkertijd testen, door het een paar dagen te gebruiken op een bepaald plekje (mag ook je gezicht zijn) en te zien hoe je huid erop reageert.

1 like

Behalve de azelaic acid (en dus de metronidazole) niks! Ik gebruikte hiervoor helemaal niks dus daar was ik ook een beetje bang voor. De meneer in de winkel zei ook idd een ding tegelijk, dus heb ik de niacinaminde later aangeschaft. Maar ik vrees dat dit toch voor mini puistjes zorgt. Misschien dat ik het later weer test, ik durf niet zo goed meer.

Ik vind de consistentie van mijn huidige moisturizer toch lekkerder en ga die sneller gebruiken dan de NMF, maar ga deze tip zeker toepassen met mijn huidige moisturizer en de HA. Ik bracht het inderdaad al aan op een vochtige huid, maar ging daarna niet nogmaals mijn huid bevochtigen (wat een vies woord haha). En het droogde veels te snel op idd, huid slurpte het naar binnen haha. Goede tip dus, thanks!

@Floepsie Hmm ik ben bevooroordeeld, maar ik zou de niacinamide even pauzeren. Ik heb gelezen dat het normaal is om een ‘purge’ te hebben, maar het is de vraag of je het er voor over hebt :wink:

2 likes