Het The Ordinary / Deciem topic

Ik vind de consistentie van mijn huidige moisturizer toch lekkerder en ga die sneller gebruiken dan de NMF, maar ga deze tip zeker toepassen met mijn huidige moisturizer en de HA. Ik bracht het inderdaad al aan op een vochtige huid, maar ging daarna niet nogmaals mijn huid bevochtigen (wat een vies woord haha). En het droogde veels te snel op idd, huid slurpte het naar binnen haha. Goede tip dus, thanks!

@Floepsie Hmm ik ben bevooroordeeld, maar ik zou de niacinamide even pauzeren. Ik heb gelezen dat het normaal is om een ‘purge’ te hebben, maar het is de vraag of je het er voor over hebt :wink:

2 likes

Ik las ook dat je bij de niacinamide geen purge kan hebben omdat het geen acid is? Gemengd verhalen iig.
Dus ik ben ook bang dat ik er gewoon niet tegen kan, dus zie er nog even vanaf. Misschien als ik een tijdje niet naar buiten hoef dat ik het dan test :sweat_smile:

Krijg je van die hyaluronic acid dan wel een purge? Ik wilde hem eigenlijk bestellen, maar ik zit niet te wachten op allemaal puistjes :thinking:

Ik las een artikel over dat alleen producten met ‘actives’ dat kunnen veroorzaken (maar hoeft niet per se!). Ik zei acids, maar ik weet niet zeker of ze hier allemaal onder vallen, de azelaic acid en salicylic acid in elk geval wel. Geen idee of dat ook is bij dat product, ik gebruik deze zelf niet, maar bij de azelaic acid heb ik geen problemen gehad.

Sorry voor de verwarring, het kan zijn dat wat ik zeg niet helemaal klopt

Mijn pakketje is aangekomen bij mijn ouders, dus zondag kan ik met de echte routine beginnen! Ben benieuwd.

Ik heb nog een tip nodig over de niacinamide (als ik het goed schrijf
) hoe weet je nou of je genoeg gebruikt hebt? Want ik las dat je maar heel weinig moet pakken omdat het anders niet intrekt. Maar hoe weet je of het wel intrekt? Gebruik het nou een maandje maar mn huid is niet echt beter

Ik gebruik nu bijna 3 weken de Glycolic Acid tegen keratosis pilaris en het werkt echt! Ik had me er bij neergelegd, dacht echt dat er niks aan te doen was. Gebruik het nu op mn wangen en armen, heb het ook op m’n benen maar dat vind ik iets teveel gedoe.

Ik wil ook nog advies gaan aanvragen op de website, ben benieuwd welke producten nog meer voor me zouden werken.

Gebruikt iemand hier de vitamin c suspension 23 + ha bla bla?

Hmm dat heb ik nooit. Wel eens een plakkerige huid. Ik gebruik erna hyaluronzuur en crĂšme.
Maar ik gebruik ook helemaal geen make-up, dus daarmee zou ik het ook niet kunnen testen

Ik krijg vandaag mijn producten. Ben benieuwd! :blush:

1 like

Volgens mij is de kans héél klein, het is gewoon een dunne gel-achtige substantie. En het heet misschien wel hyaluronzuur, maar het is eigenlijk niet echt een zuur als in de traditionele exfolianten. So nothing to worry about.

1 like

Ja ik, twee keer in de week 's avonds. Vind het zelf heel fijn, merk echt dat mijn huid er beter uit ziet 's ochtends. Hij prikt bij mij wel altijd een beetje, soms meer dan anders maar ben er nog niet achter waar het aan ligt hahah. Mag trs niet icm niacinamide!

Gelukkig! Dankjewel :blush:

1 like

Ik gebruik 'm nu al een tijdje en heb er geen puistjes van gekregen!

1 like

Vraagje; mijn Hyaluronic Acid + B5 flesje is bijna op en het werkt goed. Ik zit nu te twijfelen; zal ik Buffet proberen of Matrixyl + HA? Of lekker houden bij Hyaluronic Acid + B5?

Ik zou de hyaluronic acid sowieso houden, want als het werkt dan werkt het. Kan je het combineren? Ik zou het zelf te eng vinden om iets nieuws te proberen als je al iets hebt wat werkt haha

1 like

True! Ik ben gewoon heel erg van het experimenteren met skincare, maar inderdaad het werkt goed; dus voor nu ben ik tevreden. Thanks voor de bevestiging haha :grin:

Haha nou ja als je houdt van experimenteren, waarom zou je er dan niet voor gaan :stuck_out_tongue:

1 like

Mijn bestelling is gisteren verzonden en ik ben ongeduldiggg. Heb wel de squalane al een keer gehad maar ik doe momenteel precies niks aan skincare en merk dat m’n huid nu echt wat doffer/droger/trekkeriger wordt. Ik heb nu de Squalane Cleanser, Hyaluronic Acid 2% + B5, Squalane en Natural Moisturizing Factors + HA besteld. Ben heel benieuwd hoeveel verandering ik ga merken! Ik wou de Niacidamide eigenlijk ook proberen maar die was overal uitverkocht. Ik ga eerst alles wat ik nu heb maar eens rustig introduceren en dan kan ik die er altijd nog bij kopen.

Het duurt wel even hoor! Mijne is maandag verzonden en kwam gister. Heel spannend allemaal

1 like

Dit helpt niet hĂš :stuck_out_tongue_winking_eye: Nee, maar ook even beter voor mijn budget denk ik als ik het bij de HA houd :wink: