Ik ben nog steeds overwhelmed en heb een vriendinnetje inmiddels ook helemaal wild gemaakt. Gisteren bij de Douglas Buffet gekocht en dat leek me een goede om mee te starten. Omdat ik weet dat het beter is om het gebruik van zuren langzaam op te bouwen wil ik mijn Simple producten langzaam vervangen voor The Ordinary. Ik heb nog een flinke voorraad 2% BHA gel van Paula’s Choice’s, dus tegen de tijd dat die op is ben ik waarschijnlijk wel helemaal overgestapt naar TO.
Ik heb een acnegevoelige onregelmatige huid met verwijde poriën en heb daarnaast her en der wat acne littekens. Ik gebruikte behalve SPF niks tegen huidveroudering omdat dat over het algemeen rijke producten zijn waar ik vaak acne van krijg. Ik heb buffet gekocht omdat dit op waterbasis is en werkt tegen algemene tekenen van huidveroudering, het is nog even afwachten hoe mijn huid hier op reageert. Maar iets op oliebasis durf ik niet aan.
Ik heb nu het volgende bedacht. Als iemand tips of aanvullingen heeft hoor ik het graag.
Ochtend
Reinigen met Simple facewash
Simple miccelair reinigingswater
Buffet
Caffeine Solution 5%
Azelaic Acid Suspension 10%
Simple Moisturizer
SPF 50
Avond
Reinigen met Simple facewash
Simple miccelair reinigingswater
Buffet
Caffeine Solution 5%
Paula’s Choice 2% BHA gel
In de ochtend relatief veel producten, in de avond vrij weinig. Ik gebruik eigenlijk na de BHA nooit iets van een moisturizer of creme. Mijn huid lijkt dit niet te missen en wanneer ik wel iets gebruik krijg ik vaak acne.
Ik moet nu alleen de Azelaic Acid Suspension 10% nog kopen. Het is wel een vrij heftige volgens mij dus daarom twijfel ik nog een beetje. Maar voor nog geen 8 euro durf ik de gok ook wel te nemen.