Het The Ordinary / Deciem topic

Oh en ik gebruik ook nog een toner, gekocht bij Douglas. Volgens mij is het ook van een hip merk (Mario ofzo?), in ieder geval vrij bekend door de face mists… :hugs:

Ik vind de dagcrème helemaal niet fijn. Trekt slecht in, blijft op de huid liggen. Vind de structuur ook een beetje korrelig. Het is in ieder geval geen match met mijn huid.

Ik ben nu wel lid van die Facebook groep en ik ga binnenkort even alles goed doorlezen. Hopelijk wordt alles nog duidelijker.
Heb je trouwens een favoriete sheet mask? Dan ga ik die opzoeken en proberen

Ik ga deze zeker ff opzoeken :blush:

Als je voordat je deze dagcreme aanbrengt een serum/olie gebruikt, “telt” dat dan als vochtige huid? Of bedoel je echt dat je je gezicht nat maakt met water?

Stomme vraag misschien, maar maak je je gezicht nat, dan hyaluron dan weer nat en dan die creme? Zou je ook je gezicht ‘nat’ kunnen maken door bijvoorbeeld zo’n spray van Mario Badescu te gebruiken?

Is het handig om een sprayflacon te vullen met water je je huid zo nat te maken of is het dan niet nat genoeg?

Goede tip voor het natmaken van je gezicht alvorens de HA aan te brengen. Lezen jullie je veel in of is dit jullie beroep?:slight_smile:

Wow inderdaad een goede tip van het nat maken. Net voor het eerst gedaan en het voelt zoveel fijner! Thanks @kali!

1 like

Ik ben ook lid geworden van de fb groep en heb net 2u in bed gelezen haha. Thanks @kali!

Ik heb gebruik sinds een weekje ong. de buffet+koper gevolgd door HA (aangebracht op een vochtige huid) en mijn huid voelt nu al zoveel zachter! Bovendien merk ik dat wondjes veel sneller helen. Ik had plots een onderhuidse puist en na 2 dagen was die al bijna weg terwijl het normaal veel langer duurt! Ik heb ook nog de granactive retinoid liggen maar die durf ik nog niet gebruiken haha.

1 like

Ik vind de dagcrème fijn, maar enkel in de winter als mijn huid droog aanvoelt en ik iets rijkers wil of als ik daarna enkel concealer en lichte make-up draag. Als ik iets wil dat sneller intrekt of een gladdere basis geeft voor make-up gebruik ik toch liever een moisturizer op siliconenbasis, zoals Moisture Surge van Clinique.

Over welke fb pagina hebben we het? Glossed skin NL?

Zo leuk hoeveel je inmiddels weet, en hoe je je kennis deelt hier! En ik herken zoveel van wat je zegt, dat je veel leert door te lezen en goed naar onderzoek te kijken.

Mijn beste ervaring met Hyaluronzuur is niet met de van TO, die vind ik plakkerig en niet zo fijn. Maar de toner/essence van Hada Labo Gokujyun Lotion vind ik wel heel fijn. Dat is een vloeibare lotion, maar met veel viscositeit, waardoor je die makkelijk kunt aanbrengen. Dit breng ik aan na cleansing en voor serums, en is een lifesaver in de winter. (hier meer info over de lijn: https://btyaly.com/articles/is-hada-labo-lotion-the-best-hyaluronic-acid-product-on-the-market/)

En @marley hoewel ik heel erg van NMF van TO houdt in de zomer, is het niet voldoende voor mij in de winter. Bovendien is het niet zo’n mooie creme, het klopt dat het een beetje korrelig aanvoelt. In de winter gebruik ik liever een dagcreme met niacinamide en op dit moment gebruik ik met plezier een creme van Dr Leenarts (te krijgen bij Etos).

@Afstandsbediening20 Ik ben overgestapt inderdaad. Was per ongeluk, vriendin had het verkeerde potje gekocht en ik had dat niet gezien. Ik verwachtte er niets van, maar na een maand voelde ik dat mijn huid nog zachter werd. Maar de gewone Buffet is ook al heel goed. Ik koop nu wel die met Copperpeptides, omdat ik heel lang doe met zo’n flesje en ik resultaat zie.

1 like

Ook voor @TanteBetje

Even over de Hada Labo: Hebben jullie het gevoel dat het veilig is een gevoelige huid / gedehydreerde huid met soms een neiging naar acne?

Ik twijfel al MAANDEN of ik dit wel of niet wil kopen haha, ik blijf nu veilig bij mijn TO Hyaluronic Acid + B5 maar weet niet of dit veel beter is of niet.

Wat van The Ordinary geeft een egale kleur aan je huid? Ik heb nu last van rode en een oneven kleur in mijn huid, veel grauw enzo en grote porien, dus ik had Niacinamide en Lactic acid 5% HA (zo iets) aangeraden gekregen. Alleen ik heb alleen maar mega veel puisten gekregen die ik normaal nooit had… vet onhandig dus haha. Heeft iemand raad? Gebruik het nu meer dan een maand trouwens.

Hmm ik heb de HA nu ook op een vochtige huid aangebracht, maar ik vond het juist niet zo chill voelen (heel glibberig?) terwijl hij op een droge huid wel meteen intrekt en helemaal niet plakkerig aanvoelt.

Ik ben nu aan het lezen over 7 skins (bedankt voor de tips @kali!) en ik ben nu ook benieuwd geworden naar de Hada Labo. Waar bestellen jullie die?

1 like

Ik kan je nooit zekerheid geven, maar als je kijkt naar de ingrediënten, dan zijn dat er weinig, dus minder kans op een reactie. Weet je of je reageert op parabenen? Want dat zit hier wel in. Ik reageer ook vrij makkelijk, maar niet op parabenen. Neem niet de premium versie, daar zitten meer ingredienten in. En ik zou kiezen voor de “moist” variant, die is beter voor je gedehydrateerde huid.

@Sok Ik koop het bij Yesstyle.

2 likes

Ik kan volgens mij wel goed tegen parabenen. Duizenden analyses gemaakt op skindex.ai en skincarisma :sweat_smile:. Dankjewel voor de hulp!

1 like

Wow ik ben nu denk ik 2/3? weken bezig en mijn ultraschrale huid is nu al zoooo lekker zacht. Zit mezelf al de hele dag over m’n wangen te aaien

1 like

Nee, ik draag vanaf de lente tot eind zomer wel elke dag zonnebrand, maar herfst en winter niet (ik zie nu sowieso geen zonlicht op een dag haha). Maar als het een hele zonnige dag met sneeuw is bijv zou ik het wel weer doen