Het The Ordinary / Deciem topic

Rult bij jullie de Squalane ook? Ik gebruik hem na mijn Niacinamide, maar ik krijg allemaal kleine grits tijdens het aanbrengen?

Wrijf je of dep je? Dat kan misschien helpen.


Mijn bestelling is eindelijk binnen, ga zo patch testen!

1 like

Ik wrijf het idd. Misschien moet ik even kijken of het ook rult als ik het dep

1 like

Hoop dat het helpt :slight_smile: De niacinamide staat trouwens bekend om te rullen, dus ik denk dat dat het is?

1 like

Ik gebruik die al bijna een jaar. Bij mij prikt hij ook een beetje, net zoals Nazora al hier boven zegt, maar ik vind het wel een lekker gevoel eigenlijk. Misschien ben ik raar haha, maar het doet geen pijn en het brand ook niet ofzo. Het prikt gewoon een klein beetje tijdens de eerste paar minuten. Daarna is het weg.
Merk wel een verschil. Ik gebruik hem om de dag omdat het niet met peeling mag (dacht ik?) en ook niet met niacinamide maar op de dagen dat ik het niet gebruik voelt mijn huid anders. Omdat ik op die dagen andere dingen gebruik voelt het alsnog wel glad maar op de Ă©Ă©n of andere manier is het effect van vit C toch anders.
Enige wat me wel een beetje tegenvalt is de geur. Het is niet vies, maar ook niet zo lekker als een veld vol bloemetjes. Blijft ook best een tijdje hangen.

1 like

Laat je de Niacinamide goed intrekken? Ik ga na aanbrengen altijd eerst ff mijn tanden poetsen ofzo en dan pas smeer ik het volgende product, omdat het anders gaat rullen.

Ik wacht een minuutje, maar zal wel ff langer wachten

Ik zit nu aan mijn 3e bestelling (via de Douglas doe ik het trouwens altijd) en ik merk echt zoveel verschil! Ik ben 31 en heb hiervoor amper iets aan skincare gedaan behalve zonnebrand en een dagcreme, en ik merk echt dat mijn huid lekker gaat op vooral de vitamine C en de HA. Ook de salicylic acid doet het heel goed op mijn neus en kin met mee-eters, ik merk dat er veel minder verstoppingen zitten en het ook makkelijker uit te drukken is waar nodig. De laatste bestelling heb ik de dagcreme er ook bij besteld en die vind ik ook heel fijn en maakt mijn huid niet vetter. De volgende stap is denk ik retinoids tegen huidveroudering, maar daar moet ik nog ff naar kijken.

Oja, die niacinamide en zinc was helemaal niks voor mij. Ik kreeg er allemaal bultjes van. De oogserum met caffeine gebruik ik sinds kort maar ik kan niet echt zien wat het doet. En de vitamine C creme meurt en mijn nagels kleuren er oranje van als ik ze niet goed was na gebruik.

2 likes

Hoeveel x per week gebruiken jullie de actieve stoffen (met name vit c, retinol en niacinamide)? Nu ik wat meer producten heb probeer een vast schema te maken. Zondag is alvast mijn vaste avond voor mijn AHA-BHA-peeling.

Op basis van even het topic doorzoeken zag ik dat een aantal de squalane cleanser gebruiken! Hoe bevalt die jullie?
Ik ben een tijd terug gestopt met het gebruik van gezichtszeep omdat ik het idee dat dat het te aggresief voor mijn huid was, maar nu heb ik weer juist het idee dat m’n huid iets tekort komt. Vooral m’n voorhoofd zit vol met kleine bultjes

Ik gebruik zelf de facewash van neutral, die is heel fijn en mild en lijkt op de bekende reiniger van decubal die niet meer te krijgen is. Heb geen ervaring met de squalane cleanser trouwens, maar misschien ook een tip!

1 like

Pfff, ik gebruik nu al enkele dagen de niacinamide +zinc en sta opeens onder de pijnlijke onderhuidse puisten. Nu weet ik niet goed of het een gewone break-out is (zit nu ook net in mijn stopweek) of een soort purge (al zeggen velen op Reddit dat dit product geen purge veroorzaakt). Wat moet ik nu doen
 Doorzetten of stoppen?? :cry:

Bij mij ging dit spul ook niet goed! Heb toen ook idd opgezocht of het een purge was maar kwam tot de conclusie dat het dat niet kon zijn. Ben ermee gestopt en toen was er niks meer aan de hand. Met andere producten had ik dit probleem niet.

1 like

Ik heb dat er niet voor over hoor. Mijn huid doet het goed op andere producten, dus ik ga er niet mee fucken!

2 likes

Ik had vorige week echt exact hetzelfde en ook dat op reddit gevonden. En nu durf ik het niet meer te gebruiken haha.
Ik heb geen zin in al die puisten eerst en mogelijk wordt het niet eens beter daarna maar kan ik het gewoon niet hebben. Ik lees er superveel gemengde verhalen over, ook dat het bij veel mensen gewoon niet overgaat.
Dus het ligt eraan of je dat wil testen.

Ik gebruik nu niets qua cleanser. Of, nou ja, ik gebruik de kruidvat sensititve reinigingsmelk om mn makeup e.d. eraf te halen, en daarna water. Sinds gisteren gebruik ik nu ook tea tree oil op aanraden van iemand in een ander topic. Ik heb vooral kleine, huidskleurige bultjes op mn voorhoofd waar ik vanaf wil :frowning:

1 like

Hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet met de hyaluronzuur? Mijn huid op mijn voorhoofd is chronisch droog of zo :persevere:

Woow zo’n fijne reactie. Het is wel veel info opeens. Is het erg dat mijn hoofd hier van tolt? Hahaha!
Ik weet wel het een en ander over Kbeauty en die toner truc, maar mijn huid reageerde daar zo slecht op. Hoewel ik de toner van Etude House wel heel fijn vond. Sheetmasks irriteren mijn huid (blijft toch een natte lap op je gezicht) dus die kan ik niet echt vaak gebruiken.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn huid echt zat ben en gewoon niet meer weet wat mijn huidtype is. Ik zou zeggen dat ie droog en trekkerig is, maar ik heb ook snel last van een vette huid als ik bepaalde producten gebruik. Heb ook fijne lijntjes, dus ik ga ervanuit dat ie vochtarm is.

Op dit moment gebruik ik de hyaluronzuur, niacinamide, squalene en ‘s avonds die azelaic acid. Ik wacht even een tijdje af en dan zie ik wel of mijn huid opknapt.

1 like

Wow bedankt voor de reactie! Heb ook veel geleerd van je reactie naar vaiana haha

1 like

Leuk topic dit! Ik gebruik sinds een paar maanden een aantal TO producten, de exacte namen weet ik zo snel even niet te benoemen. Maar: ik gebruik de exfoliator (dat rode spul), krijg er echt een zachte huid van! Verder gebruik ik het HA serum, waar hier eerder al over gesproken is. En ik gebruik een oogcreme/olie.

Ik ben ook benieuwd naar de dagcreme, want mijn huidige (Embryolisse) is echt fantastisch maar aan de prijzige kant. Heeft iemand ervaring met de dagcreme? Trekt deze snel in de huid? Laat het zo’n vervelend ‘poeder laagje’ achter? Ik hoor het graag! Ik vind het een leuk en veelzijdig merk. X